ارز دیجیتال

تاریخچه تولید محتوا چیست؟

1402/11/14 0

تاریخچه تولید محتوا نشان می‌دهد بشر در تمامی ابعاد زندگی خود به دنبال ایجاد ساختاری تعاملی، پیام محور و دو طرفه بوده که از طریق آن بتواند پیام‌های خود را به سایر افراد برساند. تولید محتوا به هیچ عنوان پدیده جدیدی نیست و تاریخچه آن به سال‌ها پیش و حتی زمانی که بشر برای اولین بار شیوه‌های متنوع برقراری ارتباط را ابداع کرد، بازمی‌گردد. بشر امروزه به شیوه‌های کاربردی‌تری از تولید محتوا در امور بازاریابی استفاده می‌کند که شامل ترکیب کلمات و ایجاد تصاویر جذاب برای مخاطب است.
آغاز تولید محتوا در تاریخ بشریت

زمان آغاز تولید محتوا:

احتمالا شما هم مثل من مشتاقید تا بدانید اولین متن یا عکس جهان متعلق به چه کسی است؟ یا این که چه زمانی بشر به فکر تولید و انتشار اطلاعات و به اشتراک گذاری آنها افتاده است؟ شاید کمی غیر قابل تصور باشد که بگوییم بشر از اولین روزهای پا گذاردن به عرصه جهان هستی به فکر تولید محتوا بوده است! اگر کمی زمین شناسی و باستان شناسی مطالعه کنید، می بینید که در بیشترمناطق زمین تصاویری بر روی دیواره غارها کشف شده است که متعلق به هزاران سال پیش است. این تصاویر و نقاشی های اولیه همان محتوای امروزی است که به سبک انسان نخستین تولید شده است. بنابراین اگر بخواهیم تاریخ دقیقی از پیدایش محتوا بیان کنیم باید به دوران غارنشینی انسان برگردیم. از آن زمان تا به حال بشر محتوای دلخواه خود را برای رسیدن به اهداف به کار می برده است!

نقش محتوا در دنیای امروز:

به پیشرفت بشر و به وجود آمدن زیرساخت های دیجیتال روز به روز بر تنوع و گستردگی محتواهای ایجاد شده افزوده شد. به زوری که در دنیای مدرن امروز محتوا مهمترین عنصر پیشرفت در هر کسب و کاری است! در حال حاضر برای ایجاد محتوای مناسب روش های زیادی وجود دارد که نوشتن متن یکی از رایج ترین آنهاست. اما روش های دیگری نیز هستند کهموجب جذب مخاطب بیشتر می گردند. تولید فیلم های آموزشی، تصاویر گرافیکی و موشن گرافیک ها، انیمیشن، کپشن و یا تولید پادکست از جمله روش های مرسوم تولید محتوا در حوزه اینترنت می باشد. برای ایجاد ارتباط درست با مخاطب می توان از تمامی روش ها برای داشتن محتوای خوب استفاده کرد و یک ارتباط دو طرفه پایدار را ایجاد نمود.

نتیجه گیری:
اگرچه در سال‌های اخیر بحث تولید محتوا بسیار بیشتر از قبل داغ شده و افراد بیشتری با آن آشنایی پیدا کرده‌اند؛اما این مسئله به هیچ وجه مقوله جدیدی نیست. حتی می‌توان تاریخچه پیدایش آن را به دورانی نسبت داد که بشر برای اولین بار خط را برای برقرار ارتباط با دیگران ابداع کرد. بشر با ایجاد خط توانست پیام‌های خود را به دیگران برساند و از طریق آن پایه‌های بسیار ابتدایی از تولید محتوا را ایجاد کند که منجر به پیدایش و پیشرفت روزافزون تولید محتوا به شیوه امروزی شده است. به همین جهت است که احتمالاً شما نیز به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه پیدایش محتوا از دیرباز و گسترش آن تا به امروز علاقه داشته و بخواهید درباره آن بیشتر بدانید. در این مطلب، به بررسی تاریخچه تولید محتوا پرداخته و دیدیدم که چگونه از ابداع خط، به این شیوه نوین از تولید و انتشار محتوا رسیده‌ایم.
 

لینک های مفید
بالا