ارز دیجیتال

آیا ساتوشی همان ایلان ماسک است؟

1402/11/16 0

بزرگ‌ترین راز در دنیای ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین و نحوه خرید و فروش بیت کوین نیست، بلکه معمای خالق بیت کوین است. بعد از آشنایی با دنیای جذاب بیت کوین، شاید شما هم کنجکاو شده باشید که در مورد خالق آن (ساتوشی ناکاموتو) بیشتر بدانید:
او اهل کجاست؟ مرد است یا زن؟
آیا او هم مانند ما اخبار بیت کوین را دنبال می‌کند؟
احساس او از موفقیت‌های جهانی بیت کوین چیست؟
و چندین سؤال دیگر که ذهن هر علاقه‌مند به حوزه ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده است. به دلایلی که ما نمی‌دانیم، خالق بیت کوین تاکنون هویتش را فاش نکرده است و هیچ کس جواب سؤالات من و شما را نمی‌داند. تنها چیزی که از ساتوشی ناکاموتو می‌دانیم این است که او بیت کوین را خلق کرد!

ایلان ماسک بودن ساتوشی ناکاموتو را تکذیب کرد. می گوید که “بدیهی است” خالق بیت کوین را نمی شناسد:

ایلان ماسک (Elon Musk)، یکی از حامیان قوی ارزهای رمزنگاری شده، مجدداً تأکید کرد که او ساتوشی ناکاموتو، فرد ناشناس یا گروهی از افرادی که بیت کوین را اختراع کرده اند، نیست. ایلان ماسک، که تنها با توییت‌هایش بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، تصریح کرده است که او ساتوشی ناکاموتو، فرد ناشناس یا گروهی از افرادی که گمان می‌رود بیت کوین را اختراع کرده‌اند، نیست. در حالی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا هنوز یکی از مهم‌ترین شخصیت‌هایی است که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، او در پادکستی با لکس فریدمن (Lex Fridman) تاکید کرد که بیت‌کوین را اختراع نکرده است و در عین حال استدلال می‌کند که هویت شخص به اندازه تکامل ایده‌هایی که منجر شده است مهم نیست. به ارز دیجیتال ماسک حتی پیشنهاد کرد که نیک سابو (Nick Szabo) احتمالاً بیشتر مسئول تکامل ایده‌ها است. بحث در مورد هویت ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) هنوز باز است و از زمانی که این ارز دیجیتال راه اندازی شد، مردم گمانه زنی های مختلفی در مورد شخص یا افرادی که پشت اختراع بیت کوین هستند، داشتند. با این حال، ماسک که قبلاً به عنوان مخترع بیت کوین پیشنهاد شده بود، صریحاً این ادعا را رد کرده است. در پادکستی با لکس فریدمن، از مدیر عامل تسلا پرسیده شد که آیا “مطمئنا” او ساتوشی ناکاموتو نیست و میلیاردر انکار خود را تکرار کرد. فریدمن با اشاره به اینکه ماسک در سال ۲۰۰۸ این پیشنهادات را رد کرده بود، پرسید که آیا بنیانگذار اسپیس ایکس به دنیا می‌گوید که آیا مخترع بیت کوین بود یا خیر. ماسک در پاسخ گفت: بله.

نتیجه گیری:
در این نوشتار تلاش کردیم تا همه گزینه‌های احتمالی که رسانه‌ها به دلایل مختلف آن‌ها را ساتوشی ناکاموتو می‌دانند بررسی کنیم تا به پرسش “ساتوشی کیست”، پاسخ دهیم. علاوه بر این، دلایل متعددی که ساتوشی ناکاموتو خود ترجیح می‌دهد هویت خود را مخفی نگه دارد را هم بیان کردیم. با توجه به این دلایل، احتمال اینکه ساتوشی ناکاموتو، خود روزی هویت خود را فاش کند بسیار پایین است. با این وجود ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق بیت کوین که توانسته در ابتدای فعالیت این ارز دیجیتال، تعداد بسیار زیادی بیت کوین را با سیستم کامپیوتری ساده خود استخراج کند، احتمالا در حال حاضر جزء 100 فرد ثروتمند جهان است. ساتوشی ناکاموتو هر کسی که باشد، آفریده‌اش، یعنی بیت کوین همچنان به عنوان محبوب‌ترین و پر سر و صداترین رمزارز جهان توجه همگان را به خود جلب کرده است.
 

لینک های مفید
بالا