ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست، و چگونه این ارز دیجیتال کار میکند

1403/01/27 0

ارزدیجیتال یونی سواپ یک پروتکل مبادله غیرمتمرکز مبتکرانه است که بر روی اتریوم ساخته شده است. به طور خاص، این ارز دیجیتال یک پروتکل نقدینگی خودکار است. هیچ دفترچه سفارش یا هیچ حزب متمرکزی مورد نیاز نیست. به لطف قراردادهای تعبیه شده در پروتکل خود، ارز دیجیتال یونی سواپ می تواند به کاربران اجازه دهد بدون هیچ واسطه ای تجارت کنند و به سطح بالایی از عدم تمرکز و مقاومت در برابر سانسور دست پیدا کنند. ارز دیجیتال یونی سواپ پروتکلی ابداع کرده است که به ارائه دهندگان نقدینگی متکی است که استخرهای نقدینگی را ایجاد می کنند که سپس نقدینگی را در سراسر پلتفرم ارائه می دهند و به کاربران امکان می دهد به طور یکپارچه بین اساساً هر توکن ERC-20 مبادله کنند.

ارز دیجیتال یونی سواپ چگونه کار میکند
 

ارز دیجیتال یونی سواپ معماری سنتی صرافی‌های دیجیتال و متمرکز را کنار می‌گذارد و دفتر سفارش را به چیزی از گذشته تبدیل می‌کند. این امر تا حدی به دلیل طراحی Constant Product Market Maker آنها امکان پذیر شده است، که نوعی از یک مدل مبادله غیرمتمرکز رایج تر است که به نام بازارساز خودکار (AMM) شناخته می شود. بازارسازان خودکار قراردادهای هوشمندی هستند که ذخایر نقدینگی (استخرها) را نگه می‌دارند که معامله‌گران می‌توانند از آنها برای معامله در مقابل آن استفاده کنند. این ذخایر توسط تامین کنندگان نقدینگی مشوق تامین می شود. هر کسی که بتواند ارزشی معادل دو توکن مختلف را در استخر واریز کند، می‌تواند یکی از این تامین‌کنندگان نقدینگی باشد. معامله‌گران در ازای سهام خود در استخرهای نقدینگی، کارمزدی را به استخر پرداخت می‌کنند که سپس با توجه به سهم آنها از استخر بین تأمین‌کنندگان نقدینگی توزیع می‌شود. ارائه دهندگان نقدینگی با واریز ارزش برابر دو توکن، یک بازار تجاری جدید در دسترس ایجاد می کنند. اینها می توانند ETH و هر توکن ERC-20 یا دو توکن ERC-20 باشند. اغلب، این استخرها از استیبل کوین هایی مانند DAI تشکیل شده اند، اما این اجباری نیست. در ازای ایجاد بازارها و ارائه نقدینگی به منظور تجارت معامله گران، ارائه دهندگان نقدینگی ارز دیجیتال یونی سواپ با "توکن های نقدینگی" پاداش می گیرند که معمولاً نشان دهنده سهم آنها از کل استخر نقدینگی است. بیایید مفهوم استخرهای نقدینگی ارز دیجیتال یونی سواپ را با استفاده از یک استخر نقدینگی ETH/DAI به عنوان مثال تجزیه کنیم. برای فرمول ما، بخش ETH از استخر "x" خواهد بود، در حالی که بخش DAI "y" خواهد بود. کاری که یونی سواپ انجام می دهد این است که این دو مقدار را می گیرد و آنها را ضرب می کند تا کل نقدینگی موجود در استخر را محاسبه کند - در فرمول، این مقدار "k" خواهد بود. مفهوم اولیه قدرت ارز دیجیتال یونی سواپ این است که "k" باید همیشه ثابت بماند، به این معنی که کل نقدینگی در استخر ثابت است.

ارز دیجیتال یونی سواپ

نحوه انتخاب کیف پول ارز دیجیتال یونی سواپ

نوع کیف پول ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) که انتخاب می‌کنید احتمالاً به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن برای چه چیزی استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید. کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد امن ترین گزینه را با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین فراهم می کند. Ledger پشتیبانی اولیه ERC-20 را فراهم می کند و به کاربران امکان ذخیره، ارسال و دریافت ارزدیجیتال یونی سواپ را می دهد. در زمان نوشتن، راه‌حل‌های Trezor UNI هنوز در حال توسعه هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانند کمی بیشتر منحنی یادگیری را در بر گیرند و گزینه گران‌تری هستند. به این ترتیب، آنها ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتری از ارزدیجیتال یونی سواپ برای کاربران با تجربه تر مناسب تر باشند. کیف پول های نرم افزاری گزینه دیگری را ارائه می دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می توانند حافظ یا غیر حضانت باشند. با کیف‌پول‌های نگهبانی، کلیدهای خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های غیرقانونی از عناصر امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. اگرچه راحت هستند، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و ممکن است برای تعداد کمتر ارزدیجیتال یونی سواپ یا کاربران تازه‌کار بیشتر مناسب‌تر باشند. کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، آن‌ها کیف‌پول‌های داغ محسوب می‌شوند و می‌توانند از امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برخوردار باشند. از آنجایی که احتمالاً به پلتفرم برای مدیریت ارزدیجیتال یونی سواپ خود اعتماد دارید، باید یک سرویس معتبر با سابقه امنیتی و نگهداری را انتخاب کنید. به این ترتیب، آنها برای نگهداری مقادیر کمتر یا برای معامله گران با تجربه بیشتر مناسب هستند. Kriptomat یک راه حل امن برای ذخیره سازی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد توکن های UNI خود را بدون دردسر ذخیره و مبادله کنید. ذخیره سازی ارزدیجیتال یونی سواپ خود با کریپتومات امنیت در سطح سازمانی و عملکرد کاربر پسند را برای شما فراهم می کند. خرید و فروش ارزدیجیتال یونی سواپ، یا مبادله آنها با هر ارز دیجیتال دیگر، تنها در لحظاتی انجام می شود که بستر امن ما را به عنوان راه حل ذخیره سازی خود انتخاب کنید.

ارز دیجیتال یونی سواپ

نتیجه گیری
ما در این مقاله در مورد کیف پول و نحوه کار کردن ارز دیجیتال یونی سواپ و... صحبت کردیم. ارزدیجیتال یونی سواپ یک پروژه نوآورانه است که محبوب ترین صرافی غیرمتمرکز را در صنعت کریپتو ارائه کرده است.تمرکززدایی و حاکمیت باز پروژه ارزدیجیتال یونی سواپ از طریق توکن UNI آن را در بین طرفداران بلاک چین که مخالف مبادلات بزرگ و متمرکز ارزهای دیجیتال هستند بسیار محبوب کرده است. علاوه بر این، استخرهای نقدینگی ارزدیجیتال یونی سواپ یک تلاش جذاب برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند از ارز دیجیتالی که قبلاً در اختیار داشتند، بدون فروش آن درآمد کسب کنند. اگر به تخمین های قیمت تحلیلگران و متخصصان سایت های خبری و پیش بینی ارز دیجیتال اعتماد دارید، ارز دیجیتال یونی سواپ ممکن است سرمایه گذاری عاقلانه ای باشد. با توجه به آنچه گفته شد، باید توجه داشته باشید که بیشتر سرمایه گذاری ها در حوزه مالی کریپتو بر دو عامل استوار است: ریسک در مقابل بازده.
 

لینک های مفید
بالا