ارز دیجیتال

بازاریابی محتوا چیست و چرا از بازار یابی محتوا استفاده میکنیم

1403/01/20 0

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک برای تولید محتوا  است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت، برای هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است. به جای ارائه محصولات یا خدمات، یک رویکرد استراتژیک مبتنی بر محتوا، محتوای مرتبط و مفیدی را برای مشتریان احتمالی و مشتریان شما فراهم می کند تا به آنها کمک کند تا مسائل مربوط به کار یا زندگی شخصی خود را حل کنند. استفاده موثر از این رویکرد مستلزم یک استراتژی مستند است.

چرا از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

یک چیز، امروزه بازاریابی بدون محتوای عالی غیرممکن است.
محتوا باید در فرآیند بازاریابی شما ادغام شود، نه اینکه به عنوان چیزی جداگانه در نظر گرفته شود. محتوای با کیفیت بخشی از همه اشکال بازاریابی است، از جمله:
•    بازاریابی ایمیلی: محتوای عالی به طور مداوم به مخاطبان شما آموزش می دهد که ایمیل های برند شما را پیش بینی، باز کرده و بخوانند.
•    بازاریابی رسانه های اجتماعی: استراتژی محتوا قبل از استراتژی رسانه های اجتماعی شما قرار دارد.
•    سئو: موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که محتوای باکیفیت و ثابت منتشر می کنند، پاداش می دهند.
•    روابط عمومی: استراتژی‌های روابط عمومی موفق باید به مسائلی که خوانندگان به آنها اهمیت می‌دهند رسیدگی کند، نه به کسب و کار آنها.
•    PPC: برای اینکه PPC کار کند، به محتوای عالی در پشت آن نیاز دارید.
•    بازاریابی ورودی: محتوا برای هدایت ترافیک ورودی و سرنخ ها بسیار مهم است.
•    بازاریابی دیجیتال: محتوا پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یکپارچه بهبود یافته یا راه اندازی مجدد را تشکیل می دهد.
•    استراتژی محتوا: استراتژی محتوا (که نحوه ایجاد و مدیریت محتوا را در یک سازمان مشخص می کند) باید در نظر گرفته شود.

چگونه بازاریابی محتوا از نیازهای نهایی و مشتریان پشتیبانی می کند؟

آیا اگر مشتریان شما مشتاقانه منتظر دریافت بازاریابی شما باشند، عالی نیست؟ اگر زمانی که آن را دریافت کردند (چه از طریق چاپ، ایمیل، کانال های اجتماعی، وبلاگ یا وب سایت شما)، زمانی را صرف تعامل با آن می کردند؟ اگر آنها آن را پیش بینی می کردند و با همسالان خود به اشتراک می گذاشتند چه می شد؟
برگردید و یک بار دیگر مقدمه را بخوانید. به عبارت «مرتبط و ارزشمند» توجه کنید. این تفاوت بین محتوای استراتژیک و هرزنامه های اطلاعاتی است که توسط شرکت هایی ارسال می شود که سعی می کنند ابتدا به جای کمک به فروش، اقدام به فروش کنند. وقتی کسب‌وکارها محتوای عالی تولید می‌کنند، می‌توانند انتظار یک یا چند مورد از این چهار مزیت را داشته باشند:
•    افزایش فروش
•    صرفه جویی در هزینه
•    مشتریان بهتری که وفاداری بیشتری دارند
•    درآمد مبتنی بر محتوا

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر شرکت ها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. بیایید دلایلی را که شرکت ها این کار را انجام می دهند را بررسی کنیم:

1. مصرف کنندگان مدرن محتوای اطلاعاتی را به تبلیغات مزاحم ترجیح می دهند.

سال‌ها پیش، موسسه بازاریابی محتوا دریافت که 70 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از طریق یک مقاله درباره یک محصول یا خدمات بیاموزند تا تبلیغ. این موضوع امروزه نیز صادق است، زیرا 44 درصد از خریداران قبل از تعامل با یک فروشنده، سه تا پنج قطعه محتوا را مصرف می‌کنند.
این آمار نشان می دهد که مصرف کنندگانی مانند من از پیام های بازاریابی ناخواسته مانند تماس های سرد و تبلیغات پولی اجتناب می کنند. برای مثال، من بدم نمی آمد برای مسدود کردن تبلیغات مزاحم، اشتراک YouTube Premium بخرم. و من تنها نیستم یک مطالعه نشان داد که 290 میلیون نفر از مسدود کننده های تبلیغاتی روی دسکتاپ خود استفاده می کنند.

2. روش تولید سرب کم هزینه تر اما موثرتر.

تقاضا Metric نشان داد که بازاریابی محتوا بیش از سه برابر بیشتر از بازاریابی برون‌گرا سرنخ ایجاد می‌کند و به طور متوسط ۶۲ درصد هزینه کمتری دارد. شواهد حکایتی ثابت می کند که این هنوز درست است. یک کارآفرین محبوب، الکس هرمزی، اخیرا فاش کرد که او و همسرش لیلا، ماهانه حدود ۷۰ هزار دلار برای تولید ۱۶۰ قطعه محتوا هزینه می‌کنند. این محتوا باعث صرفه جویی بیش از 2 میلیون دلاری برای هرمزی ها می شود که آنها برای تبلیغات پولی برای به دست آوردن سرنخ خرج می کردند. علاوه بر هرمزی ها، 67 درصد از بازاریابان B2B می گویند بازاریابی محتوا یک استراتژی موثر تولید سرنخ در سال 2023 بوده است.

3. آگاهی از برند را ایجاد می کند

بازاریابی محتوا دامنه دسترسی شما را افزایش می دهد و شانس شما را برای کشف شدن توسط مخاطبان جدید افزایش می دهد. نتیجه؟ شما شناخت و یادآوری برند خود را افزایش می دهید. برای به حداکثر رساندن این مزیت، محتوای خود را به طور مداوم منتشر و توزیع کنید.

4. اعتماد ایجاد می کند و اعتبار برند را ایجاد می کند

به اشتراک گذاری مداوم محتوای آموزشی شما را به عنوان یک مشاور متخصص معرفی می کند. به مخاطب نشان می دهد که برای آنها ارزش قائل هستید و به موفقیت آنها علاقه مند هستید. این باعث افزایش اعتماد به برند می‌شود، شما را در ذهن خود نگه می‌دارد و باعث می‌شود مخاطبان شما را در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید انتخاب کنند.

نتیجه
بازاریابی محتوا (به انگلیسی: Content Marketing) در واقع نوعی محتوا از بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) است که فرآیند به اشتراک گذاری و ایجاد محتوایی است که مشتریان قبلی را حفظ می کند و مشتریان جدیدی به دست می آورد. در واقع نمایش محتوا اگر به صورت اصولی پیش برود، باعث می شود کاربرانی که قبلاً به سایت سر زده مجدداً با توجه به سایت برگشته و مطالب جدید را بررسی کنند، می شود. از سوی دیگر یک سایت باید با محتواهایی را به سمت استراتژی های اصولی پیش برد که هر روز کاربران جدید را به سمت خود جذب کند و باعث شود آنها نیز سایت را به دیگران معرفی کنند. برای رسیدن به این مرحله تنها کافی است یک صاحب سایت گفته شده را رعایت کنید، پژوهش را در دستور کار قرار دهید، ارتباط با مخاطب را مهم بشمارد، اشتراک را فراموش نکند، صبور و برای رسیدن به خواسته های خود به هر راهی باشید. دست نزند، آن وقت است که می تواند به هدف خود را دنبال کرده و نتیجه دلخواه دست به دست شود.
 

لینک های مفید
بالا