ارز دیجیتال

ارز دیجیتال FLOW چیست؟

1402/11/29 0

فلو یک شبکه بلاک چین است که با هدف رفع مشکل مقیاس پذیری برای NFT ها (توکن های غیرمثلی) و بازی های ویدئویی به وجود آمد. شاردینگ راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری در شبکه های بلاک چین است، در این روش پایگاه های داده را تقسیم بندی می کنند و به عبارتی یک پایگاه داده بسیار بزرگ را به اجزای ریز تقسیم می کنند. اما شبکه بلاک چین فلو مشکل مقیاس پذیری را بدون کمک روش شاردینگ حل کرده و به این ترتیب تراکش هایی بسیار سریع و کم هزینه در بلاک چین را ممکن کرده است که برای نرم افزارهای دیفای (غیرمتمرکز) همچون بازار توکن NFT و همچنین بازی های ویدئویی که بر اساس بلاک چین ساخته شده اند بسیار کاربردی است. در ادامه قصد داریم جزئیات ویژگی ها و تمام اطلاعات در خصوص شبکه بلاک چین و ارز دیجیتال فلو Flow را در اختیار شما بگذاریم.

فلو (FLOW) چیست؟

فلو (Flow) یک شبکه بلاک چینی لایه ۱ است که علت به وجود آمدن آن ناکارآمدی بلاک چین‌های قبلی در برآورده کردن نیاز کاربران بوده است. در اواخر سال ۲۰۱۷ کریپتو کیتی (CryptoKitties) که جزو اولین مجموعه NFTها محسوب می‌شود، در دنیای بلاک چین متولد شد و به‌واسطه ازدحام و تقاضای بالا برای این کالکشن، بلاک چین اتریوم متوقف شد و این موضوع سازندگان آن را به فکر وادار کرد. دپر لبز (Dapper Labs) که خالق CryptoKitties بود متوجه شد که بلاک چین‌های موجود (در آن زمان یعنی سال ۲۰۱۷) توانایی پاسخ به نیاز کاربران را ندارند، به همین دلیل به ساخت یک بلاک چین جدید روی آوردند. شبکه بلاک چین فلو (Flow) پروژه‌های شرکت دپر لبز را در درون خود جای داده است، اما استفاده این شبکه برای دیگر پروژه‌ها نیز آزاد است. به دلیل ایجاد پروژه‌های متعدد در حوزه توکن‌های غیرمثلی بر بستر فلو، این بلاک چین به یک شبکه برای ساخت NFT معروف شده است. شاید با خود بگویید که در بلاکچین FLOW فقط توکن‌های غیرمثلی یا همان NFTها قرار دارند، اما FLOW مانند دیگر شبکه‌ها میزبان پروژه‌هایی دیگر در حوزه‌های متفاوت است که در بخش اکوسیستم فلو به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نتیجه گیری:
فلو یک پروژه بلاک چینی قدرتمند برای ساخت توکن‌های ان اف تی، بازی‌های رمز ارزی و برنامه‌های غیر متمرکز است. این شبکه از یک الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند که برای افزایش مقیاس پذیری، با حذف فرآیند شاردینگ و بدون به‌خطر انداختن تمرکززدایی، از یک معماری چند گره‌ای استفاده می‌کند. ارز دیجیتال محلی این شبکه نیز FLOW نام دارد که برای فعالیت‌هایی نظیر استیکینگ، مشارکت در حاکمیت و گاورننس شبکه استفاده می‌شود.
 

لینک های مفید
بالا