ارز دیجیتال

سوشال سیگنال چیست، 7 نکته مهم برای افزایش سئو

1403/01/25 0

مهم است که توجه داشته باشید که عملکرد رسانه های اجتماعی شما یک عامل رتبه بندی مستقیم در گوگل نیست. در عوض، می‌تواند به ابزاری غیرمستقیم تبدیل شود که به عوامل دیگری که موتور جستجو در نظر می‌گیرد کمک می‌کند. برای شکستن کد و استفاده از سوشال سیگنال به نفع رتبه‌بندی گوگل، دانستن اینکه موتور جستجو چه عواملی را به عنوان فاکتورهای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد و درک اینکه سوشال سیگنال چگونه به شما کمک می‌کند کمک می‌کند. به عنوان مثال، همه چیز با ترافیک وب سایت شما شروع می شود. گوگل متوجه افزایش ترافیک می شود و از آن به عنوان سیگنالی استفاده می کند که سایت شما با کیفیت، مرتبط، معتبر و حتی معتبر است. در نتیجه، ممکن است رتبه شما را در لیست موتورهای جستجو افزایش دهد. سئو اجتماعی می تواند به افزایش این جریان ترافیک کمک کند و شما را سریعتر جلب کند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید اطمینان حاصل کنید که کاربران شما را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا می کنند. کاربرانی که شما را پیدا می کنند نیز محتوای شما را به اشتراک می گذارند و به آن لینک می دهند و بیشتر در معرض دید قرار می گیرند. از آنجا، تعاملات مداوم به ساختن جامعه کمک می‌کند تا در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود، لایک، اشتراک‌گذاری و دنبال‌کننده به دست آورید و کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

سوشال سیگنال چیست؟

سیگنال‌های اجتماعی اساساً هرگونه تعامل در رسانه‌های اجتماعی یا محتوای آن است. سوشال سیگنال به مجموعه‌ای از اطلاعات غیرکلامی گفته می‌شود که توسط کاربران در ارتباط با پست‌ها، صفحات، عکس‌ها و ویدئوها ایجاد می‌شود. این سیگنال‌ها شامل تعداد لایک، نظر، به اشتراک گذاری، فالو، کلیک و غیره است که توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود. از نقطه نظر بازاریابی رسانه های اجتماعی یا این تعاملات صرفاً تعامل با رسانه های اجتماعی است، اما از نقطه نظر سئو، سیگنال هایی هستند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کنند تا هویت، محبوبیت و اطمینان کابران به سایت و پست‌های شما را درک کند. وقتی به تمام پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی در آنجا فکر می کنید، انواع مختلفی از معیارها وجود دارد که می توانند به عنوان سیگنال های اجتماعی دسته بندی شوند. در اینجا برخی از رایج ترین آنها در پلتفرم‌های مختلف آورده شده است: 
•    فیس بوک: فالو، لایک، دوست نداشتن، نظر، اشتراک گذاری، بازدید
•    اینستاگرام: فالو کردن، لایک کردن، اشتراک گذاری، موارد دلخواه، ذخیره.
•    توییتر: دنبال‌ها، توییت‌ها، بازتوییت‌ها، نقل قول‌ها، پاسخ‌ها
•    لینکدین: اتصالات، لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها

این سیگنال‌ها می‌توانند به عنوان نشانگری از محبوبیت و ارزش محتوا در شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شوند. به طور مثال، تعداد لایک و نظراتی که یک پست در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند، می‌تواند به عنوان نشانگری از محبوبیت و کیفیت آن پست در نظر گرفته شوند. به طور کلی، استفاده از سوشال سیگنال در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار مهم برای بهبود تجربه کاربری، افزایش اعتماد کاربران به محتوا و افزایش ترافیک وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
7 نکته برای استفاده از سوشال سیگنال برای افزایش سئو
رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. با درگیر شدن با محتوای خود می توانید سرنخ های بیشتری دریافت کنید که به بهبود رتبه سئو شما کمک می کند. در اینجا هفت نکته برای کمک به شما در استفاده از شبکه های اجتماعی و سئو در کنار هم آورده شده است.

1.    مطالب خود را به اشتراک بگذارید

می خواهید از رسانه های اجتماعی برای تقویت سئوی خود استفاده کنید، باید محتوا را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. محتوا بهترین راه برای هدایت سرنخ ها به سایت شماست. وقتی محتوا تولید می کنید، بر کیفیت به کمیت تمرکز کنید. محتوای شما باید برای مخاطبان شما ارزش داشته باشد، در غیر این صورت آنها علاقه ای به آن نخواهند داشت. ارسال حجم زیادی از محتوای بی کیفیت باعث جذب مخاطب نمی شود. محتوای شما باید تازه و اصلی باشد. این به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را به صفحه رسانه های اجتماعی خود بازگردانید. اگر دائماً یک نوع محتوا را ارسال می کنید، مخاطبان شما خسته می شوند. رسانه های اجتماعی یکی از بهترین مکان ها برای اشتراک گذاری محتوا هستند. بک لینک ها لینک هایی هستند که از سایر صفحات معتبر به صفحه شما می آیند. شما می خواهید برای صفحه خود بک لینک کسب کنید زیرا سئوی شما را افزایش می دهند. اقتدار و اعتماد شما را افزایش می دهد. بک لینک های معتبر رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد و به شما امکان می دهد به سرنخ های بیشتری برسید. به اشتراک گذاری محتوای خود در رسانه های اجتماعی فرصتی را برای کسب بک لینک های ارزشمند ارائه می دهد. اگر محتوایی در مورد صنعت خود ارسال می کنید، ممکن است سایر کارشناسان صنعت پروفایل های اجتماعی شما را دنبال کنند و محتوای شما را ببینند. اگر آنچه را که می بینند دوست دارند، ممکن است از آن در محتوای خود استفاده کنند. رسانه های اجتماعی برای تشویق سایت های خارجی بیشتر برای پیوند دادن به محتوای شما عالی هستند. اگر می خواهید رتبه بندی سئوی خود را بهبود ببخشید، محتوا را در سایت های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

2.    فالوورهای خود را افزایش دهید

اگر می خواهید به کمپین سئوی خود کمک کنید، با بهبود حضور خود در رسانه های اجتماعی شروع کنید. یک راه عالی برای کمک به پروفایل های رسانه های اجتماعی، افزایش فالوورهای خود است. اگر دنبال کننده های بیشتری در صفحات اجتماعی خود داشته باشید، این فرصت را ایجاد می کنید که افراد بیشتری محتوای شما را ببینند. مهم است که دنبال کنندگان جدید به صورت ارگانیک به دست آورید. شما می‌توانید فالوور بخرید، اما گوگل می‌داند که دنبال‌کنندگان شما سرنخ‌های باکیفیتی نیستند. اگر این "سرنخ ها" از صفحه شما بازدید کنند، به بهبود رتبه سئو شما کمکی نمی کند. برای اینکه به شما کمک کند فالوورهای ارزشمندتری به دست آورید، زمانی را برای ارائه مداوم برند خود به مخاطبان خود اختصاص دهید. شما می خواهید اطلاعات جالبی برای فالوورهای خود پست کنید و آنها را جذب کنید. هنگامی که محتوای شما جالب است، مخاطبان شما بیشتر احتمال دارد که در نمایه خود به اشتراک بگذارند، که به افراد بیشتری امکان می دهد محتوای شما را پیدا کنند.

3.    با مخاطبان خود درگیر شوید

رسانه‌های اجتماعی یکی از معدود مکان‌هایی هستند که ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود دارید. ضروری است که با مخاطبان خود درگیر شوید تا برای کسب و کار خود شهرت خوبی داشته باشید. اگر با مخاطبان خود درگیر شوید، ارتباط شخصی با آنها ایجاد خواهید کرد. آنها احساس می کنند که با کسب و کار شما ارتباط بیشتری دارند. وقتی در بین مخاطبان خود شهرت مثبتی ایجاد می کنید، شانس بیشتری دارید که فالوورهایتان اطلاعات مثبتی درباره کسب و کار شما به دیگران منتشر کنند. آنها همچنین تمایل بیشتری به اشتراک گذاری مطالب شما خواهند داشت!

4.    یاد بگیرید که مخاطبان شما چه می خواهند

همانطور که در رسانه های اجتماعی مطالبی را منتشر می کنید، روی مخاطبان خود تمرکز کنید. ببینید آنها چگونه به محتوای شما پاسخ می دهند. آیا آنها با محتوای شما درگیر هستند یا آن را نادیده می گیرند؟
رفتار مخاطب شما نوع محتوایی را که باید تولید کنید به شما می گوید. ممکن است متوجه شوید که برخی از محتواها برای مخاطبان شما جذاب نیست، اما برخی دیگر تعداد زیادی تعامل را به همراه دارند. مهم است که رفتار مخاطبان خود را زیر نظر داشته باشید تا ببینید کدام محتوا باعث علاقه می شود. وقتی می دانید چه نوع محتوایی باعث افزایش تعامل می شود، می توانید محتوای بیشتری مانند آن ایجاد کنید. این به شما کمک می کند روی محتوایی تمرکز کنید که باعث افزایش تعامل و اشتراک گذاری اجتماعی می شود.

5.    تعامل مخاطبان خود را افزایش دهید

در حالی که گوگل رفتارهای رسانه های اجتماعی را برای سئو در نظر نمی گیرد، می توانید تعامل در صفحات خود را افزایش دهید تا افراد بیشتری با محتوای شما تعامل داشته باشند. وقتی محتوایی را در سایت های رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنید، بر جذب مخاطبان خود تمرکز کنید. تعامل شامل مواردی مانند اشتراک‌گذاری، لایک، موارد دلخواه، ریتوییت و پاسخ است. همه این اقدامات نشان می دهد که مخاطبان شما محتوای شما را می بینند و با آن تعامل دارند. بنابراین، چگونه محتوایی ایجاد می کنید که تعامل را افزایش می دهد؟ بسیاری از کسب و کارها از مشوق هایی استفاده می کنند تا مردم را وادار به تعامل با محتوای آنها کنند. آنها به دنبال کنندگان خود برای اشتراک گذاری یک پست یا تگ کردن یک دوست در پست پاداش می دهند. این یک راه عالی برای به دست آوردن فالوورهای جدید برای صفحه رسانه های اجتماعی شما است. همچنین می توانید برای افزایش تعامل، پست های تعاملی ایجاد کنید. سوال بپرسید، یک نظرسنجی ایجاد کنید، یا از مخاطبان خود بخواهید که دوستی را تگ کنند. این یک راه عالی برای افزایش تعامل در پست های شما است.

6.    ایجاد آگاهی از برند

آگاهی از نام تجاری برای به دست آوردن تبدیل های اولیه ضروری است. وقتی سرنخ ها با برند شما آشنا هستند، به احتمال زیاد کسب و کار شما را به رقبا انتخاب می کنند. بازاریابی رسانه های اجتماعی یک فرصت عالی برای شناخت برند است. وقتی در شبکه های اجتماعی پست می گذارید، برند خود را در مقابل مخاطبان خود قرار می دهید. برای کسب و کار شما مفیدتر است اگر مرتب پست کنید تا مخاطبان شما به طور مداوم در معرض برند شما قرار بگیرند. با پیاده سازی سبک منحصر به فرد کسب و کار خود، پست های خود را ثابت نگه دارید. با قرار دادن برند خود در معرض دید مخاطبان، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها جستجوهای برند را انجام دهند. به عنوان مثال، به جای جستجوی «خوشبوکننده‌های هوا»، ممکن است فردی «خوشبوکننده‌های هوای گلید» را جستجو کند، زیرا در معرض پست‌هایی از این برند در رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته است. بنابراین، این چگونه بر SEO تأثیر می گذارد؟ هنگامی که مردم جستجوهای مارک دار انجام می دهند، به سایت شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی غیر برند رتبه بهتری پیدا کند. در این مورد، گلید برای کلمه کلیدی " خوشبو کننده هوا" رتبه بهتری خواهد داشت زیرا مردم نام تجاری خود را با آن کلمه کلیدی جستجو می کنند. با ساختن برند خود از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی، دید کسب و کار خود را در موتورهای جستجو افزایش می دهید.

7.    از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ ها عناصر بزرگ رسانه های اجتماعی هستند. آنها به جذب ترافیک علاقه مند به صفحات رسانه های اجتماعی شما کمک می کنند. با استفاده از هشتگ‌ها در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود، مشتریانی را جذب می‌کنید که به محتوای شما علاقه‌مند هستند. تعداد هشتگ هایی که می توانید استفاده کنید به پلتفرم اجتماعی بستگی دارد. اگر از توییتر برای ارسال محتوای خود استفاده می کنید، به دلیل محدودیت 280 کاراکتری، ممکن است فقط چند هشتگ ارسال کنید. هشتگ ها مانند کلمات کلیدی برای رسانه های اجتماعی هستند. وقتی کاربران اطلاعاتی را در مورد موضوعی جستجو می‌کنند، هشتگ‌ها را برای یافتن پست‌های مربوط به آن موضوع جستجو می‌کنند. با ادغام هشتگ ها در پست های خود، مخاطبان علاقه مند بیشتری را جذب می کنید که محتوای شما را می خوانند و سایت شما را بررسی می کنند. هنگامی که از سئو استفاده می کنید، از کلمات کلیدی برای کمک به رتبه بندی صفحات خود استفاده می کنید. با هشتگ ها، این همان مفهوم است. شما از هشتگ های مرتبط برای کمک به وب سایت خود در نتایج مرتبط استفاده می کنید. هشتگ ها به فهرست بندی محتوای شما کمک می کنند و در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر می شوند. اگر شخصی در حال جستجوی موضوع خاصی است، استفاده از هشتگ شما می تواند باعث شود که محتوای شما در نتایج جستجو ظاهر شود.
سخن پایانی
جهان به سمت اجتماعی شدن پیش می‌رود. باید توجه داشته باشید که بچه‌های امروز مشتری‌های فردای شما هستند؛ بچه‌هایی که عادت دارند هر روز تمام وقت خود را با تبلت‌هایشان بگذرانند، فردا چطور خرید خواهند کرد؟ گوگل و دیگر موتورهای جستجو هم همواره به همین نکات ریز توجه می‌کنند و سعی در راضی نگه ‌داشتن مخاطبان امروز و آینده خود دارند. از همین روست که سوشیال سیگنال در دنیای پیچیده و رمزآلود سئو ظهور کرده و بدون شک بر میزان محبوبیت یک سایت اثرگذار است. بالا بردن مشارکت کاربران در شبکه‌های اجتماعی و سایتتان می‌تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند. هر فعالیتی که به حضور قدرتمند شما در فضای وب کمک کند تا کاربران با شما تعامل خوبی داشته باشند، بدون شک می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد. سئو و سوشال سیگنال هر کدام مزایای خودشان را برای کسب‌وکارها دارند و باید به هر دوی آنها به عنوان عوامل مکمل توجه کنید.


 

لینک های مفید
بالا