ارز دیجیتال

چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟

1403/02/16 0

برای اطلاع رسانی خدمات و تبلیغات برای مشتریان و کاربران خود تولید محتوا نقش مهم و اساسی در این زمینه دارد، برای جذب حد اکثری و بالاترین میزان مشتریان بایستی بهترین محتویات را داشته باشی زیرا افراد دائما در جستجوی اخبار، رویداد ها، و اطلاعات جالب و مفید در رابطه با آن موضوع هستند. کد سئو این مسئله را به راحتی برای شما انجام می دهد. اگر شما در فضای مجازی با اینترنت و فروشگاه های آنلاین پروسه یا فرآیند هایی انجام داده و آن ها آشنا شده باشید، تا به حال اسم تولید محتوا را شنیده اید. به صورت خلاصه برای شرح تولید محتوا به معنی ایجاد و انتشار هر نوع محتوای چند رسانه ای مانند تصویر، ویدیو یا محتوای متنی در اینترنت است.

 

شیوه بازاریابی و تاثیر تولید محتوا بر روی آن چیست؟

قیف بازاریابی (Marketing Funnel) یک رویداد بصری از مراحلی میباشد که کاربر بالقوه از زمان آگاهی از برند شما تا تبدیل شدن به مشتری نهایی طی می نماید. عکس زیر نمایشی از قیف بازاریابی میباشد. همانگونه که مشاهده می‌کنید، ابتدای قیف به طور کامل باز است و تعداد زیادی از اشخاص می‌توانند وارد شیوه بازاریابی شوند. هر چه به پایان قیف نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد این اشخاص هم کاهش میابد. در ادامه توضیحات کامل‌تری درباره  قیف بازاریابی خواهیم داد:

 تولید محتوا

این شیوه چند قسمت دارد که هر کدام از این قسمت ها خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد. اگر یک کسب و کار قادر باشد برای کاربری که از بالای قیف وارد می‌شود برنامه‌ریزی نماید و تا پایین قیف همراه او باشد، نه فقط آن کاربر به مشتری تبدیل می‌شود بلکه برای خریدهای بعدی هم به همان کسب و کار مراجعه خواهد کرد.

 

تولید محتوا چه تاثیری روی شیوه بازاریابی دارد؟

اگر مراحل قیف بازاریابی را مطالعه کرده باشید، متوجه شده‌اید که تولید محتوا در کل مراحل قیف بازاریابی موثر است و اگر قادر باشید محتوای مناسب و بهتری تولید کنید، مطمئن باشید که می‌توانید شیوه بازاریابی خود را بازتر کنید و مشتریان زیاد را جلب و جذب کنید. در حقیقت اصلی ترین وظیفه تولید محتوا، بازتر کردن شیوه بازاریابی و تبدیل این قیف به استوانه میباشد. هنر یک تولیدکننده محتوا این میباشد که برای هر کدام از قسمت های شیوه بازاریابی، محتوای جذاب و مناسب ایجاد کند و کاری کند که مخاطب بالقوه به راحت‌ترین شکل ممکن به مشتری واقعی تبدیل شود. نقش ارائه کننده محتوا درست به اندازه یک فروشنده از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر تولیدکننده محتوا، به خوبی عمل نکند، فروش چندانی هم حاصل نخواهد شد.

 تولید محتوا

سخن پایانی:
در این مقاله سعی کردیم که تا حدودی درباره ویژگی های یک محتوا و اصولی که هنگام طراحی و عرضه محتوا که باید رعایت کنید، بحث و گفتگو کردیم اما شما باید اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید و روز به روز با مبانی و استراتژی های دیگر در زمینه تولید محتوا کسب کنید تا بتوانید نتایج بهتری داشته باشید. در تولید محتوای سایت، شما بیشتر با متنی و پیامی سروکار دارید؛ برای نمونه، صفحه اول محصول، پست بلاگ، خدمات لندینگ. اما به این مورد باید توجه داشته باشید و باید دقت کنید که شما تنها کلمه‌هارا کنار هم نمی‌گذارید!در حقیقت، شما نه تنها بایستی متن را آماده کرده، بلکه عکس ها، فیلمها، اینفوگرافیک یا فایل های صوتی مانند پادکست هم در نظر داشته باشید.

 

 
 

 

 

لینک های مفید
بالا