ارز دیجیتال

ویژگی های صرافی های معتبر

1402/01/15 0

با افزایش روزافزون سودهای حاصل از ارزهای دیجیتال افراد زیادی مشتاق به زدن سایت صرافی‌ ارز دیجیتال شده‌اند، به‌گونه‌ای که روزانه شاهد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نوپا زیادی هستیم. اما همین افزایش تعداد سایت‌های آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف ما را سردرگم می‌کند که به‌راستی به کدام‌یک از این صرافی‌ها می‌توانیم اعتماد کنیم؟ کدام‌یک از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی خوب هستند؟ کدام‌یک برای معامله کردن مفید است؟ آیا همه این صرافی های آنلاین قابل‌اعتماد هستند و کلاهبرداری نبوده و پول ما از بین نمی‌رود؟ به کدام‌یک از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان اعتماد کرد و در آن ترید انجام داد؟ و… همگی سؤالاتی هستند که هنگام انتخاب یک صرافی معتبر ایرانی از ذهن ما عبور می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی صرافی های ارزدیجیتال ایرانی معتبر و ویژگی‌هایی که لازم است برای انتخاب صرافی مناسب بدانیم، بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید و یا قصد ورود به این حوزه را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال و صرافی‌ها آشنا شوید.

ویژگی های صرافی های معتبر :

امنیت :
بازار ارزهای دیجیتال بسیار بزرگ است و روز به روز به طرفداران آن اضافه می‌شود. با محبوب‌تر شدن و ارزشمندی بیشتر این بازار، سرقت سکه‌های دیجیتال به هدفی بزرگ برای هکرها تبدیل شده است. به همین دلیل برخی از صرافی‌ها وعده پرداخت سکه‌های دیجیتالی را به کاربرانی که از آن‌ها سرقت شود، می‌دهند. با وجود چنین بیمه‌ای از طرف صرافی، هنوز هم خطر سرقت دارایی دیجیتال می‌تواند بسیارآزاد دهنده باشد. بنابراین در وهله اول برای انتخاب صرافی مطمئن شوید که صرافی دارایی‌های کاربران خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری کرده و از قابلیت احراز هویت و قفل دو مرحله‌ای پشتیبانی کند. از آنجایی که در این بازار دیجیتال خطر هک همواره وجود خواهد داشت، به نظر بهتر است تا ریسک خود را با پخش کردن دارایی خود روی چند صرافی کریپتوکارنسی کاهش دهید. از طرفی می‌توانید با انتقال دارایی‌های دیجیتال خود به یک کیف پول سرد که ایمنی بیشتری دارد، ریسک موجود را بسیار کمتر کنید. کیف پول‌های سرد به اینترنت متصل نیستند و امکان هک را به صفر می‌رسانند. به این دلیل هم به نسبت کیف پول‌های پیش فرض صرافی‌ها، مکان بسیار امن‌تری برای ذخیره رمز ارزها محسوب می‌شوند.

احراز هویت :
در موسسات مالی نظیر بانک‌ها، به شناسایی و تایید هویت مشتری بسیار اهمیت داده می‌شود. با این کار سعی در جلوگیری از فسادهای اقتصادی، دارند. در این موسسات برای شناسایی مشتریان خود از احراز هویت استفاده می‌شود. به منظور احراز هویت، کارت شناسایی دریافت و عکس آن با چهره مراجعه‌کننده تطابق داده می‌شود. صرافی های معتبر ارز دیجیتال نیز احراز هویت کاربران خود را با دقت و جدیت انجام می‌دهند. صرافی ها با این کار قصد کاهش ریسک پولشویی و کلاهبرداری را دارند. البته در برخی صرافی های دیجیتال نیز امکان ناشناس بودن وجود دارد. معامله در صرافی هایی که احراز هویت انجام نمی‌دهند، ریسک‌هایی نیز به همراه دارد. به 3 دلیل می‌توان گفت صرافی هایی که احراز هویت انجام نمی‌دهند از صرافی های معتبر ارز دیجیتال به شمار نمی‌روند.
•    ممکن است صرافی بدون احراز هویت، کلاهبردار بوده و رعایت قوانین پولشویی برایش بی اهمیت باشد.
•    در صرافی بدون احراز هویت حجم معاملات کوچک است و نمی‌توان در آن به صورت حرفه‌ای به معامله پرداخت.
•    ممکن است در ابتدا احراز هویت نکنند اما با گذشت مدتی از ثبت نام شما، بخواهند احراز هویت انجام دهید. معمولاً هم اگر احراز هویت نشوید حسابتان را مسدود می‌کنند.
برخی صرافی ها مثل بایننس برای انجام معاملات با حجم پایین، احراز هویت را الزامی نمی‌دانند؛ اما به منظور انجام معاملات بزرگ‌تر باید احراز هویت خود را کامل کنید. مثلاً برای خرید و فروش روزانه 2 بیت کوین احراز هویت ضرورت ندارد؛ اما برای بیشتر از آن باید تایید هویت شوید.

پشتیبانی :
پشتیبانی یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال هم از آن مواردی است که نباید از آن غافل شد. تصور کنید که در معامله خود با یک مشکل رو به رو شده‌اید. با چه کسی باید این مشکل را مطرح کنید؟ در این حالت بهترین انتخاب تماس با پشتیبانی صرافی مورد نظر شما است. پشتیبانی یک صرافی آن‌قدر مهم است که بعضی آن را برابر با امنیت یک صرافی می‌دانند. اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، پشتیبانی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ ولی نه تا آنجایی که با امنیت آن را برابر بدانیم. به‌هرحال در انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین معیارها پشتیبانی آن است.

نتیجه گیری :
با افزایش ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر و آینده، بسیار مهم است که معامله‌گران ارز دیجیتال (تریدرها) بتوانند پلتفرم‌های جعلی و معتبر را از هم تشخیص دهند. درست است که هیچ فرمولی وجود ندارد که از طریق آن بفهمیم یک صرافی ارز دیجیتال واقعی است یا جعلی، اما با استفاده از معیارهایی که در این مقاله گفته شد، شانس بیشتری برای محافظت از دارایی خودتان در برابر کلاهبرداری خواهید داشت.


 

لینک های مفید
بالا