ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم؟

1401/11/03 0

آموزش خرید و فروش ارزدیجیتال نه فقط برای مبتدی‌های مشتاق، که گاهی برای قدیمی‌ترهای بازار ارزهای دیجیتال هم کاربرد دارد. بازار ارزهای دیجیتال جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد. در سال ۲۰۲۰ مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۴۴۵ بیلیون دلار نیز عبور کرده است. بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان به حساب می‌آید و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، تتر و … نیز کاربردهای فراوانی در زندگی عادی پیدا کرده‌اند. همه این موارد بخشی از دلایلی هستند که افراد زیادی را به خرید و فروش ارز دیجیتال علاقه مند می‌کنند؛ اما چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم و نحوه خرید ارز دیجیتال به طور کلی به چه شکل است؟

خرید و فروش ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال ابتدا باید آموزش‌های اولیه را پشت سر بگذارید. در این مدت در مورد ارزهای دیجیتال مختلف تحقیق کنید، با رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال آشنا شوید و اساس کار ارزهای دیجیتال را بیاموزید. شبکه بلاکچین از لحاظ فنی پیچیدگی‌های زیادی دارد. تکنولوژی رمز ارزها کاملاً با ارزهای فیات یا ارزهای رایج فیزیکی متفاوت است و چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بیاموزید.

با افراد حرفه‌ای مشورت کنید، اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و هیچ گاه بدون جمع آوری اطلاعات اولیه وارد بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشوید. آموزش و کسب اطلاعات می‌تواند تا چندین ماه زمان ببرد اما به شما قول می‌دهیم که تک تک لحظاتی که برای آموزش صرف می‌کنید ارزشش را خواهد داشت. فراموش نکنید که بازار ارزهای دیجیتال به همان اندازه‌ای که جذاب است می‌تواند ترسناک باشد و باعث از دست رفتن سرمایه شما شود. اگر در گوگل سرچ کنید، متوجه نوسانات یکی از ارزهای دیجیتال خواهید شد و بهتر خواهید توانست درباره امنیت سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال تصمیم گیری کنید. فراموش نکنید که آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال مقدمه مهم شروع معامله است.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای خرید ارزهای دیجیتال راه های زیادی وجود دارد که شما باید بهترین راه را انتخاب کنید. به عنوان مثال شاید سایت هایی وجود داشته باشد که شما را دعوت به خرید ارزهای دیجیتال از شبکه آن ها کنند . این درحالی است که ممکن است این وب سایت ها کلاهبرداری یا اسپم بوده و سرمایه شما از بین برود به همین خاطر  شما باید وسواس زیادی برای این موضوع داشته باشید.

از طرفی شما برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازی به مراجعه به مکانی ندارید به همین خاطر می توانید با خیال راحت در خانه بنشینید  هر ارزی را که مد نظر دارید را بخرید و یا بفروشید. اما قبل از اینکه بخواهیم اقدامی انجام دهید  لازم است مهارت هایی را یاد بگیرید.

 به عنوان مثال شما باید مهارت هایی مانند تحلیل تکنیکال و مارکت خوانی، تحلیل بنیادی و روانشناسی بازار را به خوبی یاد بگیرید تا در نهایت بتوانید به موفقیت در این بازار دست پیدا کنید .بنابراین برای این کار می توانید آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را دریافت کنید. به عنوان مثال شما می توانید در قسمت سرمایه گذاری آموزش هایی را در این باره دریافت کنید.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال

پس از گذراندن مراحل آموزشی و انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، حالا می‌توانید با خرید آن وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید. نحوه خرید ارز دیجیتال با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و معامله‌گران بازار بر اساس شرایط خود می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

نحوه خرید رمزارز از کیف پول

 برخی از کیف پول‌ها مانند تراست والت (Trust Wallet) دارای یک بازار هستند و امکان خرید و فروش ارز دیجیتال در آنها فراهم است. برخی از این والت‌ها کارمزد بالایی را دریافت می‌کنند به همین دلیل افراد کمی از این روش برای معامله ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

  • خرید ارز دیجیتال از دستگاه “ATM

یکی دیگر از روش‌های خرید ارز دیجیتال، استفاده از دستگاه‌های ATM  است. البته این دستگاه‌ها هنوز در ایران راه‌اندازی نشده‌‌اند و فقط در کشورهایی که ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند وجود دارد. از این دستگاه‌های ارز دیجیتال می‌توانید مقداری ارز دیجیتال بخرید و به کیف پول خود منتقل کنید. یکی از معایبی که این دستگاه‌ها دارند، متنوع نبودن ارزهای ارائه شده‌است. خرید تمامی ارزهای دیجیتال از طریق دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و اغلب کارمزدهای زیادی را دریافت می‌کنند.

  •  نحوه خرید ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی

در کانال‌های تلگرامی افرادی هستند که ادعا می‌کنند در قبال دریافت مبلغی، ارز دیجیتال موردنظر را به کیف پول شما منتقل می‌کنند. برخی از افرادی که می‌خواهند به‌صورت ناشناس در دنیای ارزهای دیجیتال معامله کنند از این روش استفاده می‌کنند. متأسفانه اغلب این افراد کلاهبردار هستند و پس از گرفتن پول هیچ ارزی را برای شما منتقل نمی‌کنند.

  • نحوه خرید ارز دیجیتال از افراد آشنا

در این روش شما می‌توانید بدون پرداخت کارمزد و یا ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال موردنظر خود را بخرید. برای مثال، ممکن است دوست شما بخواهد مقداری از بیت کوین‌های خود را بفروشد، شما می‌توانید در قبال دریافت ارز، مبلغ آن را به‌حساب فرد منتقل کنید. نحوه خرید ارز دیجیتال در این روش چنانچه فرد موردنظر قابل‌اعتماد باشد، می‌تواند یک روش کارآمد باشد.

صرافی ارز دیجیتال

  • خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی ها

یکی از راحت ترین و در عین حال امن ترین روش ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام از طریق صرافی های معتبر ایرانی و یا خارجی ارز دیجیتال می باشد . در این روش افراد با انتخاب یکی از این کارگزاری ها و ثبت نام در آن قادر به شروع فعالیت خود در بازار دیجیتال و خرید ارز دیجیتال می باشد. سرمایه گذاران برای خرید یا فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی های معتبر ایرانی و خارجی ملزم به گذراندن تمامی مراحل زیر به طور کامل هستند . این مراحل عبارتند از :

  1. انتخاب یک کیف پول مناسب
  2. انتخاب یک صرافی معتبر
  3. انجام فرایند احراز هویت
  4. خرید و فروش ارز دیجیتال

روش های کسب سود

شما به چند روش می توانید از این بازارها کسب سود کنید. به طور مثال شما می توانید با خرید و نگه داشتن این ارزها کسب درآمد کنید و یا با خرید و فروش آن به ثروت دست پیدا کنید . هر روشی که شما انتخاب کنید بسته به اخبار و تحلیل هایی که انجام می دهید صورت می گیرد.

همان طور که می دانید ما دو نوع ارز داریم ، ارزهای دیجیتال و ارزهای کاغذی .ارزهای دیجیتال همان گونه که از نامشان مشخص است وجود فیزیکی ندارند و با فرآیندها و پروژه هایی که انجام می دهند، ارزش پیدا می کنند که در بازارهایی به نام کریپتو کارنسی  خرید و فروش می شوند.

اما ارزهای کاغذی که به صورت فیزیکی هستند در بازاری به نام فارکس خرید و فروش می شوند . همچنین در بازار فارکس برای شما این امکان وجود دارد که سهم هایی مانند سهام نزدک ، نفت ، طلا و نقره را خریداری کنید و در نهایت از آن ها کسب درآمد کنید.

فروش ارز دیجیتال

فروش ارز دیجیتال مشابه خرید این دارایی‌های ارزشمند است. چنانچه تصمیم به فروش رمزارزهای خود گرفتید می‌توانید دارایی خود را از کیف پول به صرافی‌ها منتقل کنید و با مناسب‌ترین قیمت بفروشید. افرادی که خودشان ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند، خودبه‌خود راه فروش آن را نیز یاد می‌گیرند. زیرا از همان جایی که خریده‌اند می‌توانند آن را به فروش برسانند. افراد تازه‌کاری که مقداری ارز دیجیتال هدیه گرفته‌اند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند آن را بفروشند، با آموزش فروش ارز دیجیتال می‌توانند دارایی خود را نقد کنند.

کلام آخر

انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین بخش‌های واردشدن به دنیای ارزهای دیجیتال است. اینکه صرافی از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و چه خدماتی ارائه می‌دهد مسئله مهمی است. صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال ایرانی، امنیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری از صداقت، امنیت و امکانات پلتفرم اطلاع داشته باشید. به یاد داشته باشید مهم‌ترین عامل یک سرمایه‌گذاری لذت‌بخش، انتخاب یک بستر معاملاتی استاندارد است.

لینک های مفید
بالا