ارز دیجیتال

نحوه محاسبه سود ارز دیجیتال

1402/01/16 0

با اینکه بیت کوین اولین، بزرگترین و شناخته شده ترین ارزدیجیتال موجود در دنیاست اما امروزه دیگر ارزهای دیجیتال نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به همین خاطر پیشنهاد می شود همواره ارزهای دیجیتال مختلف را در سبد سرمایه گذاری خود داشته باشید تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید. آنچه در این میان اهمیت پیدا می کند انتخاب ارزدیجیتال مناسب است. با محاسبه سود و زیان ارزدیجیتال موردنظر می توانید از مناسب بودن یا نبودن آن مطلع شوید. دقت کنید شما باید قبل از خرید یک ارزدیجیتال، آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. این بررسی شامل مطالعه در مورد شبکه بلاک چین و نیز بررسی نمودار قیمت و حجم معاملات آن رمزارز است. گام بعدی محاسبه سود و زیان است که ما در این مقاله به آن می پردازیم. ما در اینجا بیت کوین را در نظر می گیریم اما این روش برای محاسبه سود و زیان دیگر ارزهای دیجیتال نیز به کار می رود.

نحوه محاسبه سود ارز دیجیتال :

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال قطعا یک زمان ورود و یک زمان خروج برای خود انتخاب کردید که اصطلاحا به زمان ورود ،Entry Plan  گفته می شود ، و به زمان خروج، Exit Plan  گفته می شود. همچنین شما قبل از ورود به بازار رمز ارز ها، مبلغ سرمایه ای خاصی را در نظر گرفتید. و همچنین مطلع هستید که در هر زمان که بخواهد وارد بازارهای ارز دیجیتال شوید دلار و بیت کوین یک نرخ خاص دارد.
روش های مختلف محاسبه سود و زیان در کریپتو
روش های مختلفی برای محاسبه سود و زیان شما در تجارت ارز دیجیتال وجود دارد. می توانید با استفاده از استراتژی های زیر مبلغی که به دست آورده اید و مبلغی که در معاملات ارزهای دیجیتال از دست داده اید، را محاسبه کنید.
1. قیمت فروش را از قیمت تمام شده کم کنید :
این یکی از ساده ترین راه ها برای محاسبه سود و زیان شما در کریپتو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبلغی را که با آن ارز دیجیتال خود را فروخته اید از مبلغی که آن را خریده اید کم کنید.
2. از سود غیر واقعی استفاده کنید :
ارزش ارزهای دیجیتال و سود و زیان در این بازار با نوسان زیادی همراه است. از این رو گاهی اوقات، کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تنها به دریافت مقداری سود و خروج سریع از بازار فکر می کنند. نظارت مداوم بر بازار به تریدرها کمک می کند تا از نزدیک از میزان سود و زیان خود آگاه باشند. با این حال، وسواس در مورد نوسانات مداوم در بازار می تواند یک تریدر را از دیدن روند کلی باز دارد. گاهی باید به اهداف بزرگتر فکر کنید و سود اندکی که به دست آورده اید را به صورت دارایی دیجیتالی هودل کنید.

سود مرکب چیست؟

درک این مفهوم پیچیده نیست. با یک مثال ساده آن را توضیح می‌دهیم و می گوییم که چرا سرمایه‌گذاران صبور این بازی را برنده خواهند شد! فرض کنید در بالای یک تپه برف ایستاده‌اید و یک گلوله برفی کوچک در دستان شما است. حالا یک فشار کوچک کافی است که این گلوله برف از بالای تپه تا امتداد دامنه قل بخورد. در طول راه گلوله برفی بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. زمانی که به زمین برسد، اندازه آن چندین برابر شده است! در این مثال اگر شما عجله به خرج دهید یک گلوله برفی کوچک یا نهایتاً دو برابر نصیبتان خواهد شد، اما گذشت زمان و صبر زیاد، پاداش سرمایه‌گذاران صبور را خواهد داد. بااین‌وجود نباید انتظار عملکرد مشابه از افراد مختلف داشت و تیپ های شخصیتی سرمایه گذاران بیانگر همین مسئله است. compound interest با توجه به اصل سرمایه و سود‌های دوره‌های قبل محاسبه می‌شود. به‌عنوان مثال، شما با ۱۰۰ هزار تومان پول وارد تجارت رمز ارز‌ها می‌شوید و سود ماهیانه خود را نیز به اصل پول اضافه می‌کنید. با این روش سود حاصل از دارایی شما تصاعدی بالا می‌رود. این روش سرمایه‌گذاری نرخ رشد سریع‌تری نسبت به سود ساده دارد. سود ساده مقدار ثابتی بوده که به اصل سرمایه شما تعلق می‌گیرد، اما بهره مرکب علاوه بر اصل سرمایه به سود‌های ماهیانه شما نیز تعلق می‌گیرد. با این استراتژی، در بازه زمانی چند ساله، سرمایه شما چندبرابر خواهد شد!

نتیجه گیری :
دانستن نحوه محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری در تجارت ارز دیجیتال، شما را به یک سرمایه گذار حرفه ای تر تبدیل می کند. دانش محاسبه درآمد و ضرر یکی از مهارت های ضروری است که به شما برای کسب سود بیشتر کمک خواهد کرد. به این ترتیب شما میتوانید از قبل درباره هدفی که می خواهید به آن برسید و میزان ریسک قابل تحمل برای سرمایه گذاری خود برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، می توانید برای کسب سود بیشتر و جلوگیری از از دست دادن پول، حرص و طمع خود را کاهش دهید

بالا