ارز دیجیتال

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

1401/09/27 0

ما توی این پست میخوایم روش های پول درآوردن با ارز دیجیتال که در ایران امکان پذیره یعنی عملی ترین راه کسب درآمد را به شما آموزش بدیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه از ارز دیجیتال پول در بیاوریم؟

حتما تا حالا اسم ارز دیجیتال به گوشتون خورده و کنجکاو شدین که چطور میشه از طریق ارز های دیجیتال کسب درآمد کرد؟ امروزه ارز های دیجیتال از نظر سرمایه گذاری تبدیل به یک موضوع داغ شده و تعداد مباحث جدید و گفتگو ها راجع به میلیونر شدن در ارز های دیجیتال این ارز ها روز به روز در حال افزایشه. شما ممکنه تا حالا چند روش درآمدی از کریپتوکارنسی ها به گوشتون خورده باشه، اما لازمه بدونید به تعداد آدم های دنیا راه برای پول درآوردن از ارز های دیجیتال وجود داره! فقط کافیه بدونید چگونه از ارز دیجیتال پول در بیاریم؟ درامد ارز دیجیتال چجوریه و آیا واقعا میزان سود دهی ارز دیجیتال زیاده؟

اگر از ما بپرسید که مردم جهان به چند دسته تقسیم می‌شوند بی بروبرگرد پاسخ خواهیم داد: تنها دو دسته! 1) افرادی که وارد عرصه رمزارزها شده‌اند و2)کسانی که هنوز تعلل می‌کنند، نگرانند و هربار از خود می‌پرسند که اصلا چگونه می‌شود از این بازار کسب درآمد کرد؟

فرقی نمی‌کند در دسته اول قرار دارید و یا هنوز خود را برای ورود به دنیای کریپتو آماده نکرده‌اید! در این مقاله به سراغ راه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال رفته‌ایم تا ببینیم چگونه می‌شود از این ترند سالانه پول درآورد و به قولی سود کرد.

1- کسب درآمد از ایردراپ(airdrop)

اگر یک روز صبح پس از چک کردن کیف پول دیجیتال خود متوجه مقداری توکن جدید و یا حتی افزایش اتریوم‌های خود شدید تعجب نکنید. هیچ کسی به اشتباه این ارزها را به والت شما منتقل نکرده است.

پروژه‌های جدید کریپتوکارنسی گاهی برای تبلیغ رمز ارز تازه وارد خود از روش‌هایی نظیر ایردراپ استفاده می‌کنند تا هرکدام از کاربرانی که این پاداش‌ها به حسابشان واریز شده به نوعی تبلیغ کننده آن‌ها باشند. البته بعضی از همین پروژه‌ها، گاهی در ازای دادن رمز ارزهای رایگان، از شما درخواست‌های کوچکی همچون عضویت در گروه تلگرامی و یا تبلیغ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را دارند.

2- سرمایه‌گذاری(Investing)

سرمایه‌گذاری، استراتژی بلند مدتی است که بیشتر برای خرید و نگهداری (Buy & Hold) رمزارزهایی با آینده درخشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. رمز ارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم و غیره که با گذشت زمان ارزش آن‌ها در بازار نیز افزایش می‌یابد.

برای اینکه بتوانید از این روش خروجی بهتری بگیرید بهتر است کمی بیشتر درباره بازار رمز ارزها مطالعه کنید، نگاهی به سایت‌هایی نظیر coinmarketcap بیاندازید و نمودار بیت‌کوین و آلت‌کوین را در سال‌های اخیر بررسی کنید تا بتوانید یک ارز دیجیتال مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

رمز ارزهایی که در مدت زمان کوتاه ناپایدارند اما پس از گذشت زمان پتانسیل بالایی برای رشد از خود نشان می‌دهند!

3- درآمد ترید ارز دیجیتال(Trading)

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

همان‌قدر که در روش سرمایه‌گذاری باید کمی صبور باشید، و ارز خریداری شده‌تان را برای مدتی نگهدای کنید، در ترید بایستی مهارت پیش‌بینی خود را بالا ببرید. شاید کمی همپوشانی معنایی، ما را در مفهوم ترید گیج کند.

ترید یا معامله با هدف خرید یک ارز دیجیتال به قیمت پایین و فروش آن به قیمت بالا انجام می‌شود.

بنابراین فردی که معامله می‌کند و در اصطلاح به او تریدر می‌گوییم در بازه زمانی مانند یک ماه، چندین معامله انجام می‌دهد. مثلا اتریوم خود را با بیت‌کوین خرید و فروش می‌کند و یا ارز دیجیتال نوظهوری را خریداری می‌کند.

بنابراین افرادی که به سمت این راه می‌روند باید به خوبی با تحلیل‌های تکنیکال(Technical) و فاندامنتال(Fundamental) آشنایی داشته باشند تا بتوانند زمان درست را شناسایی کنند. در حالی که افراد سرمایه‌گذار با هدف نگهداری یک یا چند رمز ارز برای مدت طولانی در کیف پول دیجیتال خود هستند تا زمان رشد حداکثری از آن سود ببرند.

4-پامپ و دامپ ارز دیجیتال

یکی دیگر از راه های کسب درامد از ارز دیجیتال شرکت در پامپ و دامپ هایی است که در کانال های مختلف اعلام می‌شود. این روش می‌تواند شما را در کمتر از چند ساعت به سودهای بسیار بالایی برساند، اما اصلاً آن را توصیه نمی‌کنیم. دقت کنید که دلیل اصلی معرفی این روش کسب درآمدی شناساندن خطرات و ریسک آن است. وگرنه این روش اصلاً روش سرمایه گذاری نبوده و ممکن است شما را وارد دام سرمایه داران بزرگ و افراد کلاهبرداری نماید که به دنبال رسیدن به سودهای کلان در بازه های زمانی کوتاه هستند.

5-اجرای پامپ و دامپ بدون حضور کاربران خرد امکان پذیر نیست. زیرا در صورت عدم وجود کاربران تازه کار فریب خورده، عملاً امکان فروش ارز دیجیتال در قیمت های بالا وجود ندارد. از این رو لازم است تا کاربران مراقب بوده و گول تبلیغات مربوط به این روش را نخورند. البته اگر به دنبال به باد دادن سرمایه های خود هستید، پامپ و دامپ می‌تواند بهتری روش برای شما باشد.

5-استخراج ارز دیجیتال

یکی دیگر از راه های کسب درامد از ارز دیجیتال استخراج این ارزها است. استخراج ارز دیجیتال روشی است که در سال های اخیر با چالش های بسیار زیادی همراه شده و استفاده از این روش برای هر کسی مقدور نیست. در مقاله آموزش استخراج بیت کوین سعی کردیم تا به صورت کاملاً به شرح نکات مربوط به این روش سرمایه گذاری بپردازیم.

“استخراج به معنی حضور به عنوان یک نود در شبکه ارز دیجیتال برای تائید تراکنش ها و کسب سود از طریق دریافت کارمزد و ارز استخراج شده جدید است.”

6-آموزش ارز دیجیتال

یکی دیگر از راه های کسب درامد از ارز دیجیتال آموزش این بازار است. اگر شما تخصص و تجربه کافی در بازار رمز ارزها را کسب کرده و بتوانید روش های تحلیل این بازار را به خوبی به سایرین آموزش دهید، می‌توانید این روش استفاده کنید.

 

امکان آموزش ارز دیجیتال هم در آموزشگاه‌های مالی و هم به صورت خصوصی برای شما مقدور است. حتی امکان تهیه پکیج آنلاین آموزش ارز دیجیتال را نیز خواهید داشت. این ترفند نیز از جمله روش های کسب درآمدی است که هر چند به صورت مستقیم با ارزهای دیجیتال وابسته نیست، اما به صورت غیرمستقیم از آن وام می گیرد.

7-سیگنال ارز دیجیتال

سیگنال ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال که امروزه به شدت رایج شده است، سیگنال ارز دیجیتال است. در این روش شما باید یک کانال سیگنال دهی ارز دیجیتال راه اندازی کرده و با تبلیغات و حضور کاربران و دریافت حق عضویت برای ارائه سیگنال ها درآمد کسب کنید.

سیگنال ارز دیجیتال بیشتر از اینکه یک روش درآمدزایی باشد، یک روش کلاهبرداری است. در حال حاضر کمتر کانالی را می‌توان پیدا کرد که سیگنال های خوبی برای خرید و فروش ارز دیجیتال ارائه می‌نماید. استفاده از این روش درآمدزایی را نیز اصلاً به شما توصیه نمی‌کنیم. حضور در این روش درآمدزایی می‌تواند خطرات و ریسک های بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

مهم‌تر از تمام ریسک ها و خطرات این روش، باید اشاره کنیم که با هر ضرر، کاربران شما نیز تبدیل به یک دشمن بزرگ برای شما خواهند شد. از این رو توصیه می‌کنیم که نه وارد این رسته از راه های کسب درامد از ارز دیجیتال شوید و نه برای خرید و فروش های خود از این سیگنال ها استفاده نمایید. این بهترین تصمیم برای منزوی کردن این دست از کلاهبرداران بازار رمز ارزها است.

سایر روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

علاوه بر روش‌هایی که تا اینجا معرفی شد، راه‌های دیگری نیز برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد که برخی تقریبا دیگر منسوخ شده‌ و یا طرفدار زیادی ندارد. مثلا در سال‌های اولیه‌ی معرفی بیت کوین، وبسایت‌هایی بودند که در ازای ثبت نام، انجام بازی یا حتی مشاهده‌ی‌ تبلیغ، ۱ تا ۱۰ بیت کوین جایزه می‌دادند. به این نوع توزیع سکه، «فاست» (Faucet) گفته می‌شود. البته هنوز هم چنین سایت‌هایی وجود دارد، ولی فعالیت در هیچ کدام از آن‌ها ارزش وقت و هزینه‌ی صرف شده را ندارد.

روش دیگر، شرکت در ایردراپ (Airdrop) یا همان توزیع رایگان توکن و دریافت ارز مجانی است. بسیاری از پروژه‌های تازه تأسیس، از این روش برای تبلیغ و افزایش کاربرهای خود استفاده می‌کنند. با مطالعه‌ی اهداف و بررسی تیم پروژه، می‌توان آینده‌ی آن شبکه را پیش‌بینی کرد و در صورت پیشرفت پروژه، قطعاً قیمت رمزارز مربوطه افزایش یافته و سود خوبی نصیب شرکت‌کنندگان ایردراپ خواهد شد.

در نهایت اینکه مثل سایر حوزه‌ها، فرصت‌های شغلی و درآمدزایی جانبی زیادی نیز در دنیای کریپتو به وجود آمده‌است. امروزه، افراد زیای به عنوان توسعه‌دهنده‌های بلاک چین، طراحان وبسایت، گرافیست‌ها، نویسنده‌ها، تحلیل‌گرها، دیجیتال مارکت‌ها و ... در شرکت‌های کریپتویی مشغول به کارند و به نوعی از دنیای رمزارزها کسب درآمد می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال پرداختیم. دنیای بزرگ رمزارزها، شاخه‌ی کوچکی از یک دنیای بزرگ‌تر به نام بازارهای مالی بوده و عده‌ی زیادی در حال فعالیت و کسب سود در این بازار هستند.

از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد در حوزه‌‌ی کریپتو می‌توان به (۱) خرید و هولدکردن، (۲) تردینگ، (۳) استیکینگ، (۴) تأمین نقدینگی پروژه‌های دیفای، (۵) آربیتراژگیری، (۶) استخراج، راه‌اندازی فول‌نود اشاره کرد.

امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب، به درک بهتری از فرصت‌های درآمدزایی در فضای کریتپو رسیده و همواره موفق و پرسود باشد.

لینک های مفید
بالا