ارز دیجیتال

روش های انتخاب بهترین ارزها برای سرمایه گذاری

1402/01/19 0

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یکی از سودبخش‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در تمام دنیا است. بازار کریپتوکارنسی یک بازار غیر متمرکز است که از رمز ارزهای مختلفی تشکیل می‌شود. این رمز ارزها بر خلاف پول‌های و ارزهای ملی که توسط بانک‌ها مدیریت می‌شوند، مبتنی بر یک شبکه بلاکچینی هستند. همواره تعداد ارزهای دیجیتالی در حال افزایش است و این موضوع شاید پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را کمی سخت و دشوار کند. بر خلاف سرمایه گذاران بلند مدت که با نگهداری دارایی‌ها از ارزهای دیجیتالی خود سود می‌کنند، سرمایه گذارهای کوتاه مدت با تریدهای کوچک که سود کمی هم دارند، کسب درآمد می‌کنند. ارزهایی که بتوان از آن‌ها در معاملات اسکالپ یا روزانه سود قابل توجه‌ای به دست آورد، جزو رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند. یک نوسان گیر یا اسکالپر حرفه‌ای باید از نوسانات ارزها در طی روز استفاده کند تا به سود برسد، اما تعداد کمی از ارزها نوسانات خوبی را روزانه تجربه می‌کنند. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم بهترین ارزهای دیجیتالی که برای خرید کوتاه مدت مناسب هستند را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

عوامل موثر در انتخاب ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری :

قبل از اینکه بخواهیم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال جاری را معرفی کنیم ابتدا باید کمی در مورد دلایل انتخاب این رمزارزها صحبت کنیم. ارزهای پیش رو چه ویژگی‌های خاصی نسبت به دیگر آلت کوین‌ها داشتند که توانستند در لیست ما جای بگیرند؟ در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که اولین عامل در انتخاب ما مدت زمانی است که آن ارز دیجیتال به وجود آمده است. ارزهای دیجیتال نوظهور با اینکه می‌توانند در آینده رشدهای خوبی داشته باشند ولی نمی‌توان به این زودی‌ها سرمایه‌گذاری در آن‌ها را پیشنهاد داد. بنابراین رمزارزهای معرفی شده در این لیست جزو ارزهایی هستند که از مدت‌ها قبل در بازار حضور دارند.

چگونه بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم؟

تنوع و تکثر بالای رمز ارزها برای استخراج یا سرمایه‌گذاری و مبادله در بازار، معمولاً سرمایه گذاران کم تجربه را در انتخاب به سردرگمی می‌کشاند. بدین منظور سرمایه گذاران باید با پارامترهایی همچون میزان مارکت کپ، حجم در گردش، تعداد کل رمز ارز عرضه شده، بلاک چین، شناسنامه رمز ارز و به طور کلی مفاهیم پایه‌ای در این حوزه آشنایی و تسلط کامل داشته باشند. در اولین قدم سرمایه گذاران باید میزان مارکت کپ (Market Cap) هر رمز ارز را در نظر بگیرند. مارکت کپ یک رمز ارز که حاصل ضرب قیمت ارز مورد نظر در تعداد حجم در گردش آن در بازار است، کل ارزشی که آن ارز در بازار دارد را نشان می‌دهد. همه ارزها بر اساس عدد مارکت کپ بازار رتبه بندی می‌شوند. معمولاً پیشنهاد می‌شود سرمایه گذاران با سرمایه اندک بر روی رمز ارزها و کوین‌های با رتبه بندی پایین‌تر سرمایه‌گذاری کنند ولی سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری امن‌تر و کم ریسک تر هستند بهتر است سراغ رمز ارزهای با رتبه بندی بهتر بروند. البته در نظر گرفتن این نکته نیز ضروری است که ارزهای با رتبه بندی بهتر حجم بازار بیشتری دارند و به همان نسبت که ریسک کمتری دارند، ممکن است درصد رشد ارزشی پایین‌تری را نسبت به ارزهای جدید و با حجم بازار کمتر، تجربه کنند. حجم در گردش یا تعداد ارز عرضه شده در بازار، فاکتور دیگری است که ارزش در گردش و سهم آن ارز را در بازار نشان می‌دهد. عاملی که هر چه بیشتر باشد، ارز مربوطه را به گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کنند. حداکثر عرضه یا تعداد کل رمز ارز عرضه شده به معنای تعداد کل ارزی است که قرار است در نهایت وارد شبکه شود و بر اساس قوانین و الگوریتم تولید آن رمز ارز ، هیچگاه امکان ندارد که بیشتر از آن مقدار در چرخه در شبکه وجود داشته باشد. مشخص بودن حداکثر عرضه به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد که چشم انداز بهتری از وضعیت هر رمز ارز در آینده داشته باشند. معمولاً ارزی که حداکثر عرضه مشخصی ندارد مورد توجه افراد و سرمایه گذاران قرار نمی‌گیرد و با نزدیک شدن به میزان حداکثری عرضه یک ارز یا کوین، قیمت آن بالاتر می رود. بلاک چین یا ساختار شبکه (Blockchain) فاکتور مهم دیگری است که یک سرمایه گذار رمز ارز باید به آن توجه کند. بلاک چین به عنوان قلب هر رمز ارز، کارکرد فنی یک سیستم از جمله الگوریتم، امنیت، تایم ساخته شدن بلاک‌ها و… را مشخص می‌کند. در این باره نظرات سایر کاربران و جستجو در گوگل هم تا حدی می‌تواند راهگشا باشد هرچند مشاوره با متخصصان این حوزه راه امن‌تری برای حفاظت از سرمایه‌های سرمایه گذاران محسوب می‌شود.

نتیجه گیری :
•    قطعاً ارزهای دیجیتال زیادی می‌توانستند در فهرست من وجود داشته باشند؛ اما تمایل نداشتم که از ده‌ها ارز دیجیتال نام ببرم یا اینکه مقاله را تنها با ارزهای بالای جدول پر کنم.
•    قطعاً این وظیفه هر سرمایه‌گذاری است که قبل از سرمایه‌گذاری خودش تحقیقات کامل را انجام دهد و شرایط را بسنجد.
•    همیشه با مقدار پولی سرمایه‌گذاری کنید که اگر تمام آن هم از بین رفت، خللی در زندگی شما ایجاد نشود. 
•    اگر نمی‌خواهید درگیر بازار باشید، با دید بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید. تاریخچه بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت برنده میدان هستند؛ به ‌شرطی که روی پروژه‌های درستی سرمایه‌گذاری شود.

بالا