ارز دیجیتال

کارمزد انتقال تتر

1401/09/28 0

انتقال کارمزد ارز دیجیتال تتر در شبکه های مختلف و آشنایی با نحوه محاسبه آن:

ارز دیجیتال تتر دارای انواع مختلفی دارد که قبل از هر چیز کاربر باید با ویژگی های هر کدام از آنها آشنا باشید.پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارز دیجیتال تتر به مقاله های همین سایت مراجعه بفرمایید.

آشنایی با این شبکه ها، اطلاعات مهمی را در مورد کارمزد انتقال رمز ارز تتر در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

کارمزد کلیه تراکنش های تتر با توجه به شبکه میزبان (بلاک چین) باید پرداخته شود.

جهت انجام مبادلات تتر بهتر است به نوع شبکه، آدرس و فرمت مخصوص آن توجه ویژه ای نمایید.

در غیر اینصورت، امکان از دست دادن دارایی های کاربر به همراه کارمزد انتقال تتر وجود خواهد داشت.

کارمزد انتقال تتر

اگر شما در یک صرافی از ارز فیاتی استفاده کنید که در آن صرافی وجود نداشته باشد، باید برای هر تراکنش بین 20 الی 30 دلار کارمزد پرداخت کنید. اما کارمزد انتقال تتر در بین کیف پول‌های مختلف صفر است.

لازم به ذکر است که بلاکچین‌ها کارمزد مخصوص به خود را دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر، 3 نوع شبکه رایج تتر وجود داشته که صرافی ها از طریق آنها مبادلات آسان را برای کاربران فراهم می کنند.

  1. تتر بر روی بلاک چین اومنی (USDT Omni)

انتقال این نوع تتر با کارمزد بسیار بالایی صورت می‌‌گیرد. دلیل این امر هم ارتباط مستقیمی با کارمزد تراکنش بیت کوین دارد. این میزان ممکن است در هر لحظه تغییر کند و با توجه به اینکه کارمزد تراکنش‌ها در بلاکچین بیت کوین مقدار زیادی است، استفاده از این نوع تتر توصیه نمی‌شود.

  1. تتر بر روی بلاک چین اتریوم (USDT ERC-20)

کارمزد این نوع تتر بسیار متعادل‌‌تر از کارمزد تراکنش در بلاکچین بیت ‌کوین است. در عین‌ حال سرعت انتقال نیز نسبت به بلاکچین امنی (Omni) افزایش یافته است. شاید یکی از دلایلی که در اکثر صرافی‌‌های آنلاین و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از این نوع تتر استفاده می‌‌شود، همین مورد باشد. هزینه و کارمزد انتقال تتر ERC-20 در برخی اوقات به 3 تا 10 دلار تتر نیز رسیده است. هرچند این مبلغ به ظاهر معقول است، اما در نوع خود زیاد محسوب می‌‌شود.

  1. تتر بر روی بلاک چین ترون (USDT TRON)

در این شبکه کارمزد انتقال بسیار پایین است و گاهی به صفر نیز می‌‌رسد. همچنین سرعت تراکنش نیز از شبکه‌‌های دیگر بیشتر است.

کارمزد انتفال تتر

بهترین راه انتقال تتر چیست؟

گفته شد که استیبل کوین تتر در سه شبکه بیت کوین، اتریوم و ترون قابل انتقال است. اما برای این که متوجه شویم که خرید کدام تتر به صرفه تر است باید شبکه‌ انتقال ارز های دیجیتال را با یکدیگر مقایسه کنیم:

مقایسه کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های ERC20، TRC20 و اومنی

انتقال تتر در شبکه‌های مختلف، کارمزدهای متفاوتی را به همراه دارد. در میان این شبکه‌های انتقال، شبکه اومنی که اولین پلتفرم منتقل کردن تتر محسوب میشود، از سایرین گران تر بوده و به طور میانگین 30 تا 35 تتر به عنوان کارمزد در این شبکه دریافت میشود.

از طرف دیگر در اوایل فعالیت تتر در شبکه اتریوم، کارمزد انتقال تتر ERC20 به طور میانگین 5 دلار بود. این درحالی است که پس از گذشت مدتی، این شبکه شلوغ شد و به تبع، هزینه کارمزدها در بلاکچین اتریوم به شکل چشمگیری رشد کرد.

درحال حاضر بیشتر کاربران بازار برای جا به جایی تتر از شبکه ترون استفاده میکنند. چراکه این شبکه، هم سرعت بالایی داشته و هم هزینه انتقال آن رایگان است.

گفتنی است که با راه اندازی شدن اتریوم 2 در آینده، میتوان انتظار داشت که انجام تراکنش‌های تتر بر روی اتریوم، بار دیگر رونق بگیرد.

در بازار رمزارزها، تعداد زیادی شبکه انتقال وجود داشته که هرکدام به نحوی با هدف رفع بهبود تراکنش‎‌های ارز دیجیتال به روی کار آمده اند.

چرا کارمزد انتقال تتر بالا است؟

از آنجایی که تتر یک توکن با استاندارد شبکه ERC20 به شمار می‌رود، متود اصلی برای انتقال آن نیز از طریق همین شبکه است. به دلیل بالا بودن ترافیک شبکه ERC20، کارمزد انتقال تتر در آن بالا در نظر گرفته شده‌است تا ماینرها برای انجام تراکنش تشویق شوند.

همچنین لازم به ذکر است به دلیل صف بالای تراکنش‌های در انتظار برای تایید، امکان کنسلی برخی از آن‌ها وجود دارد.

برخی از صرافی‌ها نظیر FTX نیز کارمزد انتقال تتر را بر اساس ترافیک شبکه مشخص می‌کنند.

چگونه کارمزد انتقال تتر را کاهش دهم؟

بدیهی است که بهترین راه برای کاهش کارمزد انتقال تتر، خرید این استیبل کوین از صرافی است که کمترین هزینه را برای تراکنش‌های شبکه ERC20 دریافت می‌کند. همچنین قادرید از طریق شبکه‌های دیگر با ترافیک کمتر، نظیر بایننس اسمارت چین و سولانا، تتر خود را ارسال کنید.

همچنین اپلیکیشن صرافی FTX در حال حاضر هیچ هزینه‌ای را به عنوان کارمزد انتقال تتر و سایر توکن‌های شبکه ERC20 دریافت نمی‌کند.

لازم به ذکر است که این اپلیکیشن با پلتفرم ترید FTX Pro متفاوت است.

سخن پایانی

نکات مهم دیگری هم درباره انواع تتر وجود دارد. اول: این شمایید که بسته به نیاز و حجم معاملات مدنظر خود باید نوع تتر خود را انتخاب و اقدام به خرید تتر از صرافی‌‌های مختلف کنید.

دوم: قبل از خرید حتماً در مورد کیف پول و پشتیبانی از تتر موردنظر تحقیقات لازم را انجام دهید. انتقال تتر شبکه‌‌های مختلف به کیف پول‌‌هایی که بر روی بلاکچین های دیگر فعال هستند ممکن نیست. ضمن اینکه هر کیف پولی ممکن است از برخی از تترها پشتیبانی نکند.

لینک های مفید
بالا