ارز دیجیتال

مهمترین کوین های متاورس

1401/10/14 0

گفتیم که متاورس جهانی است که قرار است کاربران در آن از کالاها و خدماتی مختلفی بهره‌مند شوند. واضح است برای خرید در دنیای متاورس شما به ارز یا توکن متاورس نیاز دارید. توکن متاورس نوعی از ارزهای دیجیتال است که برای انجام تراکنش‌ها درون متاورس استفاده می‌شوند. اگر زندگی در جهان متاورس همه‌گیر شود این توکن‌ها بسیار ارزشمند خواهند شد. از این رو، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

چشم‌انداز توکن‌های متاورس بسیار روشن است. البته نباید فراموش کنید که این توکن‌ها بسیار پرریسک هستند و ممکن است تمام سرمایه‌ی خود را از دست بدهید. ارزش بازار آنها بالا نیست، هر چند ممکن است در آینده رشدهای ماورای تصور داشته باشند.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس برای خرید و سرمایه گذاری

اما به عنوان یک سرمایه گذار، باید کدام توکن‌های متاورسی را مد نظر داشته باشیم؟ در ادامه برترین ارزهای دیجیتال متاورس که دارای پروژه قدرتمندی هستند و پتانسیل زیادی برای رشد دارند را معرفی خواهیم کرد. خرید ارز دیجیتال این پروژه‌ها با توجه به محبوبیت حوزه متاورس سرمایه گذاری خوبی است.

  • اکسی اینفینیتی  (AXS)    

ارز AXS و توکن SLP ارزهای بومی اکسی اینفینیتی بوده که هر دو بر روی اکوسیستم بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند. این توکن‌ها بر اساس استاندارد ERC-20 توسعه یافته‌اند. البته نسخه‌ای از توکن AXS بر روی شبکه هوشمند بایننس BSC نیز وجود دارد. این توکن بر اساس BEP-20 کار می‌کند.ارز AXS را می‌توان از طریق شرکت در مسابقات و چالش‌های بازی به دست آورد یا می‌توانید به‌سادگی برای خرید ارز AXS و یا معامله آن به صرافی‌هایی معتبر مراجعه کنید.

  • دیسنترالند  (MANA)

مانا (دیسنترالند) (Decentraland) با نماد اختصاری MANA یک ارز دیجیتال (Digital Currency) یا رمزارز (Cryptocurrency) است که با ارزش بازار حدود 596,902,950 دلار در رتبه 58 بازار رمز ارزها قرار دارد. قیمت مانا (دیسنترالند) در این لحظه 0.33 دلار است که با احتساب قیمت تتر 40,423.50 تومان، با قیمت 13,256.73 تومان در ایران معامله می‌شود. حجم معاملات روزانه مانا (دیسنترالند) 48,618,065 دلار است

  • سندباکس  (SAND

Sandbox بازی واقعیت مجازی دیگری است که افراد می‌توانند در آن تجربه کنند، مالکیت چیزی را داشته باشند و صد البته درآمد کسب کنند. این پلتفروم یک اَبَرمتاورس و متعلق به کاربران است. مالکیت دارایی‌ها در این بازی به شکل NFT یا توکن‌ها غیرقابل‌معاوضه است. با استفاده از توکن متاورس SAND می‌توانید در این پروژه سهیم شوید. جالب است بدانید افراد مشهوری مانند اسنوپ‌داگ نیز با Sandbox همکاری می‌کنند.

این بازی در سال 2018 توسط Animoca Brands خریداری و به یک بازی مبتنی بر بلاکچین اتریوم تبدیل شد. کافی است خلاق باشید تا از این بازی درآمد بدست آورید. بازی Sandbox را باید جدی گرفت زیر 144 میلیون دلار در ماه تراکنش دارد! به گفته مدیر عامل Sandbox این پلتفرم اهداف دیگری همچون برگزاری کنسرت و نمایش‌های مجازی، گالری هنری، موزه‌ها و… را نیز دارد.

  • انجین کوین  (ENJ

انجین کوین "Enjin" یک پلتفرم ارز دیجیتال و blockchain است که برای صنعت بازی‌های ویدیویی طراحی شده است. این پلتفرم در بلاکچین اتریوم به وسیله Enjin ساخته شده است. شرکت انجین به بیش از 20 میلیون گیمر کمک می‌کند تا به ایجاد انجمن‌ها و اجتماعات پیرامون بازی‌های مورد علاقه خود بپردازند. انجین کوین "Enjin" این بستر موجود را به موتور توسعه بازی‌های ویدیویی blockchain نیز گسترش می‌دهد.

بازی‌های ویدئویی به یک صنعت گسترده تبدیل شده است. طبق اعلام انجمن نرم‌افزار سرگرمی (ESA)  75٪ از مردم آمریکا حداقل یک گیمر حرفه‌ای در خانه خود دارند و 65٪ از بزرگسالان آمریکایی بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.

  • گالا گیمز (GALA)

ارز بومی پلتفرم گالا، GALA نام دارد. این توکن ابتدا بر بستر اتریوم ساخته شد و مبتنی بر استاندارد ERC-20 بود. اما اخیرا این توکن به شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) انتقال یافته است و به‌عنوان یک رمز ارز BEP20 شناخته می‌شود. تعداد کل واحدهای  آن، ۳۵.۲۴ میلیارد خواهد بود و تعداد واحدهای در گردش آن در حال حاضر(۲۹ آوریل ۲۰۲۲) حدود ۶.۹۸ میلیارد است.

  • رندر توکن  (RNDR)

پروژه رندر توکن Render Token مجموعه ای از فرصت های جدید را به سازندگان دیجیتال معرفی می کند. این شبکه برای فراهم کردن دسترسی سازندگان محتوا به سرویس های رندر GPU توزیع شده در بلاکچین ساخته شده است. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا قدرت GPU خود را به شیوه ای یکپارچه به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، رندر توکن قدرت محاسباتی بسیار مورد نیاز را در اختیار هنرمندان، توسعه دهندگان و … قرار می دهد. تیم زوم ارز قصد دارد تا در ادامه مقاله به طور کامل به معرفی رمز ارز RNDR، شبکه ارائه دهنده آن یعنی Render Token، بررسی عملکرد این شبکه و معرفی ویژگی های آن بپردازد.

متاهیرو

  • متاهیرو Metahero

متاهیرو انقلابی در حوزه گیمینگ و NFT است که با نماد HERO در صرافی های مربوط به ارز دیجیتال شناخته می شود. Metahero که توسط Wolf Digital World ساخته شده است، به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیای متاورس عمل می کند. این پلتفرم متاورس دارای فناوری اسکن و مدل سازی سه بعدی برای تسهیل در فضای مجازی با ابزارها و آواتارها است. تکنولوژی Metahero می تواند به ایجاد آواتارهای سه بعدی واقع گرایانه در کنار آیتم های مجازی کمک کند.

  •  فضای سومنیوم Somnium Space

آخرین مورد در میان برترین پلتفرم‌های متاورس که باید در سال 2022 امتحان کنید، Somnium Space است. این پلتفرم بر روی چندین دستگاه کار می کند و کاربران می توانند از طریق رایانه شخصی، وب، VR و همچنین رابط های تلفن همراه به متاورس Somnium Space دسترسی داشته باشند. پایه اولیه سومنیوم اسپیس شامل پروتکل های بلاک چین اتریوم و سولانا و همچنین بازار دارایی اختصاصی آن است.

  • ارز دیجیتال استار اطلس (ATLAS)

بازی استار اطلس یک پلتفرم گیمینگ چند نفره بزرگ هستش که در فضای واقعیت مجازی  انجام میشه. این بازی یک شبیه ساز واقعی با کیفیت بالا هستش و روی unreal Engine 5 انجام میشه. در این بازی سه تا گروه وجود داره که با هم رقابت دارن و کاربر این بازی باید جز یکی از این گروه ها باشه. به علاوه در این بازی یک شبیه ساز پرواز هم داریم که برای خیلی از کاربران جذابیت زیادی داره.

این بازی روی بلاکچین سولانا (Solana) ساخته شده و توکن اختصاصی اون ارز دیجیتال استار اطلس نام داره. از توکن های ارز دیجیتال ATLAS درون بازی برای خرید دارایی ها و NFT های پلتفرم استفاده میشه. این رمز ارز درحال حاضر حدود 350 میلیون دلار ارزش بازار داره و قیمت کنونی اون (اوایل نوامبر 2021) به حدود 0.15 دلار میرسه. برای سرمایه گذاری، می تونید نیم نگاهی به خرید ارز متاورس ATLAS هم داشته باشید.

سخن پایانی

در پلتفرم متاورس، همه چیز ماهیت دیجیتالی داره و اقتصاد این فضا هم کاملا دیجیتالی و مبتنی بر رمز ارز ها هستش. مواردی از بهترین ارز دیجیتال متاورس جهت سرمایه گذاری و خرید ارز متاورس براتون معرفی شد. پروژه متاورس، فناوری جذابیه که در آینده سر و صدای زیادی خواهد داشت. اخبارش رو دنبال کنین و ارز های دیجیتال متاورس رو جدی بگیرید.

لینک های مفید
بالا