ارز دیجیتال

بهترین زمان خرید بیت کوین

1402/01/22 0

یکی از اصلی‌ترین سوال‌ها برای سرمایه‌گذاران، زمان فروش سهام آنها است. بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین کدام است؟ تحلیل‌های مختلف چگونه کار می‌کنند؟ ریسک این سرمایه‌گذاری تا چه حد هست؟ علاوه بر تحلیل‌ تکنیکال و تحلیل فاندامنتال برای رمزارز محبوب بیت کوین، روش‌های ساده‌تری نیز برای پیش‌بینی زمان خرید بیت کوین وجود دارد. البته همواره تاکید می‌شود این موارد با احتیاط فراوان و در کنار سایر موارد تحلیلی مورد استفاده قرار گیرد. حالا که متوجه شدید کریپتوکارنسی چیست؛ در این مقاله به بررسی بهترین زمان ممکن برای خرید اولین کریپتوکارنسی یعنی بیت کوین می‌پردازیم (تمامی موارد ذکر شده در این مقاله صرفاً پیشنهادی بوده و جنبه تاکیدی ندارند).

بهترین زمان خرید بیت کوین :

سرمایه‌ گذاری بیت کوین خوب است یا بد؟ ایا الان وقت خرید بیت کوین است ؟ بهترین موقع برای خرید بیت کوین چه زمانی است؟ ریسک سرمایه ‌گذاری در بیت کوین چقدر است؟ آیا باید در بیت کوین سرمایه‌ گذاری کنم یا ارز دیجیتال بهتری هم وجود دارد؟ در ادامه با پاسخ تمام این سوالات با سایت کد بورسی همراه باشیم. از ورود به بیت کوین به صرافی ‌ها حدود ۱۰ سال می‌ گذرد. از بین این ده سال، سرمایه‌ گذاری در بیت کوین در بیشتر از ۹۳ درصد مواقع سودآور بوده است و این یعنی در طول تاریخ بیت کوین، در ۹۳ درصد مواقع، خرید و نگه ‌داری این ارز سود داشته است. پیش از شروع باید به شما بگویم بیت کوین یک دارایی بسیار پرریسک و در عین حال سودآور است. نوسانات قیمت آن بالاست و حتی با تجربه ‌ترین سرمایه ‌گذاران این حوزه نیز با احتیاط معاملات را انجام می ‌دهند. بدون اغراق، سرمایه ‌گذاری در بیت کوین واقعا خطرناک ‌تر از سایر دارایی ‌ها است. برای مثال تا به امروز بارها اتفاق افتاده که قیمت بیت کوین طی چند ماه بیش از ۸۰ درصد کاهش پیدا کند و یا در یک ماه چندین هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کند. لذا نکته مهم این است که این نوسانات شدید و عجیب و غریب چندین بار در طول عمر بیت کوین رخ داده است. بیت کوین یک شرکت یا سهام نیست، یک ارز است. اگر هنوز ماهیت بیت کوین را به درستی درک نکرده اید، بهتر است به مطلب سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران مراجعه کنید. به عنوان یک ارز، ابتدایی‌ ترین نوع سرمایه ‌گذاری در آن، خریدش است.

نکات مهم در خرید بیت کوین :

با توجه به نتایجی که در خصوص بهترین زمان خرید بیت کوین به دست آوردیم بهتر است قبل از ورود به این بازار نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. ابتدا این که بازار ارزهای دیجیتال را به خوبی بشناسید. برای خرید و فروش و معامله بیت کوین و سایر رمزارزها باید دانش و اطلاعات لازم و کافی در خصوص ارزهای دیجیتال، تاریخچه پیدایش آن‌ها، روند قیمتی و اخبار مرتبط با هر یک را کسب نمایید. قدم بعدی، تعیین استراتژی معاملاتی است. انتخاب بهترین زمان و بهترین زمان خرید بیت کوین نیز یکی از مسائل مهم در استراتژی معاملاتی خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. این که بدانید چه زمانی بهترین زمان خرید و چه زمانی بهترین زمان فروش و خارج شدن از بازار است، می‌تواند سوددهی در معاملات را به طرز چشمگیری افزایش دهد. دو نوع استراتژی در معاملات بیت کوین وجود دارد. استراتژی بلندمدت که هدف آن خرید به موقع بیت کوین و نگه‌داری بلندمدت این رمزارز در پرتفوی خود است. به این استراتژی هولد کردن می‌گویند که اغلب دارای ریسک کمتری نسبت به معاملات روزانه دارد. استراتژی بعدی، استراتژی کوتاه مدت یا همان معاملات روزانه بیت کوین است. ریسک در این نوع معاملات بسیار زیاد بوده و بنابراین نقش «دیدگاه بهترین روز خرید بیت کوین» در آن بسیار پررنگ خواهد بود. در معاملات روزانه می‌بایست در زمان بسیار مناسب که قیمت بیت کوین پایین است خرید را انجام داد و پس از افزایش قیمت چنددرصدی و در زمان مناسب آن را فروخت.

نتیجه گیری :
پیش ‌بینی کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کار ساده ای نیست. حسابی باید با آنها دست و پنجه نرم کرده باشید و باتجربه شوید. از طرف دیگر نوسان بازار نیز باید به کمترین میزان خود برسد تا بشود روند قیمت را پیش ‌بینی کرد. این موضوع برای همه ارزهای دیجیتال صدق می ‌کند. هیچکس نمی ‌تواند به شما بگوید هفته بعد، ماه بعد و یا سال بعد چه اتفاقی رخ می دهد. با این وجود ترفندهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می ‌تواند شما را در انتخاب بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال کمک نماید.

لینک های مفید
بالا