ارز دیجیتال

بایننس کوین (BNB) چیست؟

1401/10/26 0

اگر از علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال هستید حتما تا کنون نام بایننس (Binance) را شنیده ؛ بایننس علاوه بر فراهم‌کردن امکان تبادل ارزهای دیجیتال، یک ارز بومی با نام بایننس کوین (Binance Coin) دارد که توانسته در اندک زمانی به یکی از موفق‌ترین دارایی‌های دیجیتال تبدیل شود.

بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین (BNB) یک ارز رمزنگاری شده است که می تواند برای تجارت و پرداخت هزینه در صرافی ارز دیجیتال بایننس استفاده شود. صرافی بایننس از سال 2018 بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است که بیش از 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه را تسهیل می کند.

سکه بایننس (BNB)

کاربران بایننس کوین از تخفیف در کارمزد تراکنش در صرافی بایننس به عنوان مشوق برخوردار می شوند. همچنین BNB را می توان با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ، اتریوم، لایت کوین و غیره مبادله یا معامله کرد.

بایننس کوین در سال 2017 ایجاد شد و در ابتدا قبل از اینکه به ارز اصلی بلاک چین خود بایننس، یعنی زنجیره بایننس تبدیل شود، روی بلاک چین اتریوم با توکن ERC-20 کار می کرد.

کاربردهای بایننس کوین

درست مانند سایر ارزهای دیجیتال در حال تکامل، بایننس کوین چندین کاربرد دارد که فراتر از صرافی بایننس است، مانند

  • معامله :

 بایننس کوین را می توان با سایر ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف، بسته به محدودیت های تعیین شده توسط صرافی، معامله کرد.

  • کارمزد تراکنش در صرافی بایننس :

از BNB می توان برای پرداخت تراکنش ها در صرافی بایننس استفاده کرد و کاربران نیز برای انجام این کار تخفیف دریافت می کنند.

  • پرداخت های کارت اعتباری :

BNB می تواند شکل پرداخت صورتحساب های کارت اعتباری رمزنگاری شده در Crypto.com باشد.

  • پردازش پرداخت :

 بازرگانان می توانند BNB را به عنوان وسیله پرداخت برای مشتریان ارائه دهند و انعطاف پذیری بیشتری در روش های پرداخت ارائه دهند.

  • رزرو ترتیبات سفر :

از BNB می توان برای رزرو هتل و پرواز در وب سایت های منتخب استفاده کرد.

  • سرگرمی :

از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط بخت آزمایی، BNB اهداف مختلفی را در فضای سرگرمی انجام می دهد.

  • سرمایه گذاری :

چندین پلتفرم به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا با استفاده از بایننس کوین در سهام، ETF و سایر دارایی ها سرمایه گذاری کنند.

  • وام و نقل و انتقالات :

 BNB را می توان به عنوان وثیقه برای وام در سیستم عامل های خاص استفاده کرد. همچنین، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند قبض‌ها را تقسیم کنند و از طریق بایننس کوین به دوستان و خانواده پرداخت کنند.

بایننس کوین عرضه اولیه سکه

بایننس کوین با عرضه اولیه سکه (ICO) در جولای 2017 راه اندازی شد. به عنوان بخشی از ICO، توکن های BNB بین شرکت کنندگان مختلف از جمله سرمایه گذاران فرشته و تیم موسس بایننس توزیع شد.

بلاک چین های بایننس

بایننس دو بلاک چین مجزا راه اندازی کرده است که هر کدام مکانیسم اجماع و استانداردهای توکن خود را دارند. لازم به ذکر است که بر خلاف بسیاری از بلاک چین ها که توسط دو یا چند بنیاد اداره و توسعه می یابند، بایننس تنها موجودیت پشت هر دو بلاک چین است.

زنجیره بیکن بایننس

زنجیره بایننس که بعداً به عنوان زنجیره بیکن بایننس تغییر نام داد و اخیراً به زنجیره بی‌ان‌بی تبدیل شد، در آوریل 2019 راه‌اندازی شد و موقعیت شرکت را از یک صرافی ارزهای دیجیتال به یک اکوسیستم ارزهای دیجیتال ارتقا داد.

زنجیره بایننس با برنامه های غیرمتمرکز (DApps) مانند صرافی های غیرمتمرکز (DEX) سازگار است. Binance DEX اولین DApp بود که در اکوسیستم مستقر شد.

Binance Beacon Chain از ترکیبی از تحمل خطا بیزانس (BFT) و مکانیسم اثبات سهام (dPoS) برای دستیابی به اجماع استفاده کرد. توسعه دهندگان می توانند توکن های جدید صادر شده در بلاک چین را با استفاده از استاندارد توکن Bep-2 دریافت کنند. علاوه بر این، بلاک چین می تواند برای انتقال، برش، سوزاندن، فریز کردن و بازکردن توکن ها استفاده شود.

زنجیره هوشمند بایننس

زنجیره هوشمند بایننس

زنجیره هوشمند بایننس (در حال حاضر زنجیره هوشمند BNB) که در اکتبر 2020 راه اندازی شد، دومین بلاک چین توسعه یافته توسط این شرکت است که به موازات زنجیره بیکن بایننس اجرا می شود.

با این حال، این یک زنجیره مستقل است و اگر زنجیره بایننس فعالیت خود را متوقف کند، به کار خود ادامه خواهد داد. به دلیل برخی محدودیت های برنامه نویسی پیچیده بلاک چین سابق ایجاد شد.

زنجیره هوشمند بایننس یک زنجیره EVM (ماشین مجازی اتریوم) و سازگار با قراردادهای هوشمند است که عملکرد آن را افزایش می دهد. EVM به این معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌ها، ابزارها و سایر عناصر اکوسیستم اتریوم را با سهولت و مهارت به زنجیره هوشمند بایننس برنامه‌نویسی و مهاجرت کنند.

زنجیره هوشمند بایننس برای دستیابی به اجماع، از مکانیزم اثبات اعتبار شرط استفاده می کند. این ترکیبی از مدل های اثبات سهام و اثبات اعتبار است . این به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا توکن های BNB خود را برای کمک به امنیت شبکه و کسب حق رای در پروتکل های حاکمیت جامعه به اشتراک بگذارند.

بایننس کوین چگونه کار می کند؟

Binance Beacon Chain با استفاده از یک چارچوب بلاک چین منبع باز به نام Cosmos SDK ایجاد شد. دلیل عملکرد محدود آن است. با این حال، به بلاک چین کمک می کند تا بسیار سریع شود و آن را قادر می سازد حدود 10000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. این سرعت سریع تا حدی به دلیل ماهیت بسیار متمرکز بلاک چین است.

اگرچه اکثر بلاک‌چین‌های اثبات سهام دارای حداقل صد اعتبار برای حفظ تمرکززدایی هستند، زنجیره بایننس تنها با ۲۱ تاییدکننده کار می‌کند.

تا آنجا که به محدودیت‌های سهام‌داری مربوط می‌شود، حداقل محدودیتی برای سهام BNB در بلاک چین وجود ندارد. با این حال، برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی، باید حدود 750000 BNB (231 میلیون دلار با توجه به قیمت فعلی BNB) سهام داشته باشید. لازم به ذکر است که این محدودیت می تواند با گذشت زمان تغییر کند. خوشبختانه، بلاک چین اجازه می دهد تا واگذاری سهام را انجام دهد. تمام اعتباردهندگان و نمایندگان باید برای حداقل ۷ روز کوین بایننس خود را شرط بندی کنند تا جوایزی دریافت کنند.

دومین بلاک چین بایننس، زنجیره هوشمند بایننس، نیز از همان 21 اعتبار سنجی مانند زنجیره بیکن بایننس برای پردازش تراکنش ها استفاده می کند.

کاربردهای بایننس کوین چیست؟

هر ارز دیجیتال امیدوار کننده ای دارای موارد استفاده واقعی است که به افزایش تقاضای آن کمک می کند. در زیر برخی از روش‌های محبوبی که می‌توانید از بایننس کوین استفاده کنید، آورده شده است.

تخفیف در کارمزد معاملات

هر معامله در صرافی بایننس مستلزم کارمزد معاملاتی است. کاربران دو گزینه برای پرداخت این کارمزد معاملاتی دارند: آن را با استفاده از ارز دیجیتالی که معامله می‌کنند بپردازند یا آن را با استفاده از توکن BNB بپردازند. گزینه دوم تخفیف ویژه ای برای شما به همراه خواهد داشت. از این رو، اگر شما یک معامله گر با حجم بالا در Binance هستید، این پیشنهاد واقعاً سودمند است.

بیشتر بخوانید بلاک چین چیست؟

سخن پایانی

بایننس کوین یکی از محبوب ترین دارایی های مجازی در دنیای بلاک چین است. کریپتوکارنسی با افزایش قیمت تقریبا 1200 درصدی دستخوش یک رالی بزرگ شد. در 3 می 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی 669 دلار رسید.

با این حال، به دلیل سقوط گسترده کریپتو، از 8 نوامبر 2021 به سمت پایین حرکت کرده است. در حال حاضر، BNB در حدود 308 دلار معامله می شود و ارزش بازار آن تقریباً 50 میلیارد دلار است، حتی در این بازار نزولی.

بایننس کوین یکی از معدود ارزهای رمزنگاری شده با قوی ترین مبانی امروزی است. علاوه بر این، اکوسیستم آن بسیار متنوع و غنی است و انواع مختلفی از برنامه ها و پروژه های غیرمتمرکز را تسهیل می کند. انتظار می‌رود این شبکه در سال‌های آینده حتی بیشتر رشد کند.

لینک های مفید
بالا