ارز دیجیتال

ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

1401/11/02 0

ارزلایت کوین یک ارز دیجیتال نسبتا جوان‌ است و  از طرفی، سرعت بالاتر و کارمزد کمی هم در تراکنش‌ها دارد. به همین دلیل، برخی افراد به‌سوی خرید لایت کوین جذب می‌شوند.مهندس سابق گوگل، چارلی لی (Charlie Lee)این ارز دیجیتال را با هدف تکمیل کردن بیت کوین و حل کردن برخی مشکلات موجود در بیت کوین ایجاد کرد مشکلاتی از قبیل ،مدت زمان انجام تراکنش ، هزینه ها و….لایت کوین به صورت متن باز است و افراد می توانند در توسعه آن شریک شدند. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل با ارز دیجیتال لایت کوین آشنا شوید.

معرفی ارز دیجیتال لایت کوین

لایت کوین یک ارز دیجیتال است که نماد آن LTC  است . این رمز ارز دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد در فناوری بلاکچین است که باعث پرداخت های سریع و ایمن و کم هزینه می شود . ارز دیجیتال LTC  بر اساس پروتکل BTC  ایجاد شده است اما از نظر الگورریتم هش و زمان ساخت بلوک تراکنش ها کمی متفاوت است .رمز ارز لایت کوین تنها در5/2 دقیقه بلوک مربوط به تراکنش را ایجاد می کند و همچنین هزینه کارمزد آن برای تراکنش ها بسیار پایین می باشد .

کدهای این پروژه (Open Source )  یا متن باز می باشد و در تاریخ 7 اکتبر سال 2011 در گیت هاب منتشر شد سپس در تاریخ 13 اکتبر یعنی پنج روز بعد پروژه راه اندازی شد و شروع به کار کرد . و در حال حاضر این رمز ارز جزو 10 ارز برتر در سایت کوین مارکت کپ می باشد که حجم معاملات نسبتا بالایی دارد و مورد استقبال سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته است .

  • شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است.
  • بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز است.
  • دارایی‌های دیجیتالی به نام لایت کوین یا به اختصار LTC دارد.
  • امنیت شبکه این ارز هم با رمزنگاری و فرایند اثبات کار ( استخراج ) تضمین شده است.
  • تراکنش ها تقریبا چهار برابر سریع تر از بیت کوین است.
  • امنیت این شبکه با رمزنگاری و فرایند اثبات کار تضمین می شود. دو  الگوریتم به نام های Lightening Network و Segregated Witness به وجود آورده که باعث سرعت بیشتر نسبت به بیت کوین در انجام معاملات می شود.

لایت کوین چگونه کار می‌کند؟

درست به مانند بیت کوین استخراج کنندگان با قراردادن توان محاسباتی کامپیوترهای خود برای شبکه، با انجام محاسبات ریاضی شبکه را امن می‌کنند. در حقیقت استخراج کنندگان با این‌کار تراکنش ها را بررسی و تایید می‌کنند که باعث حفظ شبکه می‌شود.

تمام ارزهای دیجیتال از الگوریتم خاصی برای فعالیت استفاده می کنند. الگوریتم بیت کوین SHA-256 است اما چارلی‌ لی در ایجاد لایت کوین این فرایند را به الگوریتم بهتری به نام Scrypt تغییر داد. این الگوریتم نسبت به الگوریتم بیت کوین دارای امکان محاسبه آسان تر، حجم کار کمتر و در نتیجه توانایی تایید سریع تر تراکنش ها است. در حالی که این روزها استخراج به صرفه بیت کوین فقط با دستگاه های ASIC امکان پذیر است،‌ کارت گرافیک هنوز یکی از روش های متداول برای استخراج لایت کوین است. البته استفاده از دستگاه‌ های ASIC از روش کارت گرافیک مقرون به صرفه تر است.

هر ۲.۵ دقیقه تمام تراکنش های تایید شده لایت کوین در بسته های دیجیتالی به نام بلاک قرار می‌گیرند. این بلاک ها به زنجیره ای از بلاک ها به نام بلاک چین اضافه می‌شوند.

چرا LTC را نقره ارزهای دیجیتالی می‌دانند؟

لی و سایر توسعه دهندگان لایت کوین معتقد بودند که محدود بودن تعداد سکه های بیت کوین یکی از امتیازات این رمزارز محسوب می‌شود. زیرا این محدود بودن به سرمایگذاران اطمینان خاطر می دهد که قرار نیست تعداد زیادی توکن عرضه شود و در نتیجه تورم ایجاد شده رمزارز LTC کم ارزش گردد. بلکه به دلیل محدود بودن مقدار عرضه با گذشت زمان بر اعتبار و ارزش سکه ها افزوده خواهد شد. به همین دلیل تعداد سکه‌های لایتکوین حداکثر تا ۸۴ میلیون سکه در نظر گرفته شده است، که این مقدار تقریبا ۴ برابر تعداد بیت کوین می‌باشد، به همین دلیل پیش بینی می‌شود در آینده ارزش لایت کوین نهایتا یک چهارم ارزش بیت کوین باشد.

LTC نقره ارز دیجتال

مزایای لایت کوین

  1.     مورد پذیرش کاربران عادی می‌باشد.

  2.     شبکه قادر است تا مقدار ۸۴ میلیون کوین را پوشش دهد.

  3.     داشتن قیمت پایین کارمزد نسبت به رقبای دیگر.

  4.     به عنوان یک شبکه غیر متمرکز کار می‌کند. شما برای ایجاد یک معامله نیاز به بررسی بالانس پرداخت خود ندارید.

  5.     حجم معاملات زیادی دارد.

  6.     به عنوان یک کاربر، کارمزد خیلی کمی برای تراکنش ها باید پرداخت کنید.

  7.     لایت کوین اجازه می‌دهد کاربران بتوانند تغییراتی را در پلتفرم اعمال کنند و یک نسخه جدید از آن ایجاد کنند.

  8.     بلاکچین آن امنیت زیادی دارد. قبل از انجام تراکنش، باید یک رمز عبور خصوصی وارد کنید. این امکان اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند حساب اکانت خود را در لحظه بررسی کنند.

معایب لایت کوین

  1.     برخی از کاربران به لایت کوین اعتماد ندارند و آینده خوبی برای این ارز رمزنگاری شده مجازی نمی‌بینند. این پلتفرم به عنوان یک ارز تستی توسط تیم بیت کوین راه اندازی شد.

  2.     وقتی لایت کوین نسخه پیشرفته ای را راه اندازی می‌کند، بیت کوین با همان فرآیند پاسخ خواهد داد.

بهترین کیف پول برای لایت کوین

کیف پول ارز دیجیتال، نرم‌افزار یا برنامه‌ای برای ذخیره رمز ارز‌های مختلف است؛ کیف پول‌ها هم به صورت اپلیکیشن آفلاین و هم به صورت نسخه تحت وب وجود دارد. کیف پول‌ها باعث امنیت دارایی دیجیتالی می‌شوند. برای معاملاتی که با رمز ارز لایت کوین انجام می‌شود نیاز به کیف پول اختصاصی برای لایت کوین دارید. هر پرداختی در این زمینه تنها با کیف پول لایت کوین امکان پذیر است. به همین خاطر، دارندگان لایت کوین مجبور هستند برای انجام فعالیت‌های خود با این رمز ارز،  کیف پول‌های لایت کوین را دانلود، ایجاد و یا خریداری کنند.

برای اطمینان از اینکه ارز‌های شما در جای امنی قرار دارند، باید رمزی برای کیف پول خود تعریف کنید. به کمک این رمز ارز، کاربران می‌توانند موجودی حساب و وضعیت کلی تراکنش‌های خود را بررسی کنند.در ادامه  تعدادی از کیف پول های معتبر را معرفی می‌کنیم که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند:

  • کیف پول سخت افزاری :Ledger Nano S/Nano X
  • کیف پول Guarda (نسخه تحت وب، موبایل، دسکتاپ)
  • کیف پول Litecoin Core (دسکتاپ)
  • کیف پول Free Wallet (نسخه تحت وب، موبایل)

قیمت و آینده لایت کوین

بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال و بررسی قیمت و اینده لایت کوین کار سختی بشه. همینطور یکی از عامل ها و فاکتورهایی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال بهش توجه می کنن، بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال مورد نظرشون هست. اگه شما نیز قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال لایت کوین رو دارین، باید قیمت و آینده LTC رو مورد بررسی قرار بدین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال لایت کوین ویژگی ها و کاربردهای زیادی داره و همین امر باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به این ترتیب با توجه به این موضوع، می تونیم آینده LTC رو درخشان تصور کنیم.

همچنین باید برای پیش بینی قیمت و اینده LTC، باید عوامل و فاکتورهای زیادی رو مورد توجه قرار بدیم، چون عوامل زیادی می تونه در قیمت و اینده LTC اثر بذاره. از جمله از این عوامل می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، میزان تقاضا برای خرید این ارز، اهداف تیم ارز دیجیتال لایت کوین اشاره کنیم که ممکنه در قیمت و اینده LTC اثر بذارن.

کلام آخر

ارز دیجیتال لایت کوین می تواند به عنوان راهی برای پرداخت به مردم در هر نقطه از جهان بدون نیاز به واسطه ای برای پردازش تراکنش استفاده شود. لایت کوین که با ارزش بازار سنجیده میشود، چهاردهمین ارز دیجیتال بزرگ هست و هرگز بیش از 84 میلیون لایت کوین (LTC) در گردش وجود نخواهد داشت. اگه تصمیم به خرید و سرمایه گذاری ارز دیجیتال Litecoin دارید،می توانید از صرافی ارز دیجیتال معتبر کمک بگیرید.

بالا