ارز دیجیتال

عامل پیشرفت بیت کوین طی یک دهه اخیر چیست؟

1403/02/13 0

امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال بسیاری از کار های روزمره مان نیز آسان شده است زیرا این پدیده باعث رونق فرآیند های مالی و غیره شده است. با توسعه تکنولوژی بلاک چین و سودآوری بالای بازار کریپتوکارنسی و رمز ارز های مانند بیت کوین، اشخاص زیادی به معامله گری روی ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین تبدیل شده‌اند. بعضی از این قبیل نیز در حال پیش ‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده هستند تا معامله گری ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را برای وارد شدن به این بازار تعیین کنند. به همین خاطر پیش بینی قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارای اهمیت بالایی هستند. با توجه به همین مورد قصد داریم در این مقاله به بررسی موارد تأثیرگذار بر قیمت ارز های دیجیتال بپردازیم تا توانایی ارزیابی دقیق تری نسبت به روند قیمت داشته باشیم.

بیت کوین

محرک ها و علل رشد بیت کوین کدامند؟

روند صعودی کنونی بیت‌کوین ناشی از خوش‌بینی معامله گران، عمدتا به دلیل تایید ۱۱ صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر سرمایه های فیزیکی بیت‌کوین (spot bitcoin ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اواخر آذرماه میباشد. فقط در روز سه‌شنبه ۸ اسفند، بیش از ۵00 میلیون دلار وارد این صندوق‌های ETF شد. این صندوق‌ها به معمله گران سازمانی امکان تجارت بیت‌کوین را با قیمت لحظه‌ای آن (spot price) فراهم می‌کنند، در حالی که صندوق‌های ETF بیت‌کوین قبل از این تنها قادر بودند با قراردادهای آتی بیت‌کوین معامله کنند. قراردادهای آتی، ابزارهای مشتقه‌ی پیچیده‌ای هستند که تنها برای معامله گران باتجربه مناسب می‌باشند. تصویب نخستین صندوق‌های ETF مبتنی بر دارایی‌های فیزیکی بیت‌کوین به وسیله کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به عنوان گامی اساسی در جهت پذیرش و مشروعیت‌بخشی به ارزهای دیجیتال عنوان می‌شود و زمینه‌ساز افزایش قیمت بیت‌کوین از زیر 6۰ هزار دلار در زمان تأیید به بیش از ۶۵ هزار دلار امروز میباشد.

 

پیامد های رشد بیت کوین برای سرمایه گذاران چیست؟

در حالی که پیشرفت اخیر بیت‌کوین نشان‌دهنده‌ی رونق احتمالی بازار ارزهای دیجیتال میباشد، سرمایه‌گذاران باید همواره ریسک‌پذیری بالایی داشته باشند و با احتیاط در این بازار به فعالیت بپردازند. با توجه به نوسانات ذاتی و عدم اطمینان فراوان در این عرصه، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فقط باید بخشی از یک استراتژی مالی متوازن باشد و هرگز نباید تمامی سرمایه شخص را در بر گیرد. به طور کلی، افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین حاکی از روند رو به رشد پذیرش و سرمایه‌گذاری نهادی در این حوزه میباشد. با این حال، معامله گران باید با آگاهی کامل از ریسک‌های موجود و چشم‌اندازهای آتی، وارد این بازار شوند و از تصمیم‌گیری‌های صرفاً هیجانی دوری کنند.

بیت کوین

سخن پایانی:
در این مقاله به این پرداختیم که چرا بیت کوین از اهمیت بالایی برخوردار بوده و چرا در خرید و فروش آن یک سری از اصول را باید رعایت کنیم چرا که این موارد در معامله گری یا سرمایه گذاری ما در عرصه بازار های مالی که به رمز ارز ها مانند بیت کوین مربوط می شود، است. و این عوامل نقشی مهم و بسزایی در تردینگ یا بهتر بگویم معامله گری ما دارد به شرطی از استراتژی های مورد نیاز در کنار این اصول استفاده کنیم و از آنها غافل نباشیم.

 

 

 
 

 

 

لینک های مفید
بالا