ارز دیجیتال

مدیریت سرمایه چیست؟

1402/01/28 0

تمامی افرادی که وارد بازار ارز دیجیتال می شوند، به دنبال راهی برای کسب سود و درآمد هستند اما باید این نکته را در نظر داشته باشند در صورتی این کسب سود امکانپذیر است که دانش و آگاهی کامل وجود داشته باشد. در این میان افرادی هستند که اقدام به سرمایه گذاری ارز دیجیتال می کنند که نمی دانند دقیقا در این بازار چه اتفاقی می افتد بنابراین دانش و آگاهی لازم در بازار ارز دیجیتال اهمیت فوق العاده ای دارد. در ادامه به بررسی روش های مختلف مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال می پردازیم، برای آشنایی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال، عمل خرید و فروش دارایی های دیجیتالی است که به عنوان سرمایه گذاری در حین مدیریت یک سبد برای رشد کلی در ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. مدیریت دارایی یک روش جدید نیست اما مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال یا بخشی از یک سبد در این بازار، تنها از زمانی که ارز دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال مرتبط با بلاک چین توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

مدیریت سرمایه چیست؟

معاملات ارزهای دیجیتال وقتی درست انجام شوند بسیار سودآور خواهد بوند. با این حال، اگر اشتباه انجام شوند، ممکن است متحمل ضررهای غیرقابل تصور شوید که برخی از آنها هرگز قابل جبران نیستند. بنابراین، عادات معاملاتی خوبی وجود دارند که هر تریدر باید آنها را مورد استفاده قرار دهد. یکی از این عادت‌ها داشتن برنامه مدیریت پول و سرمایه است. مدیریت پول و سرمایه یک استراتژی مالی است که تعیین می‌کند چگونه یک تریدر قرار است پول خود را در دارایی‌های مختلف ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. ترید و معامله‌گری مثل قمار نیست. در قمار، به بازندگان توصیه می‌شود هزینه بیشتری برای بازیابی آنچه که از دست داده‌اند خرج کنند. اما، در معاملات ارزهای دیجیتال، عکس این امر صادق است. مدیریت پول تعیین می‌کند که چه زمانی یک تریدر وارد معامله ‌شود، چه میزان حجم را خریداری کند و در چه مرحله‌ای باید معاملات خود را بسته و دست از کار بکشد. مدیریت پول به شما صبر و بردباری می‌آموزد.

چگونه مدیریت سرمایه کنیم؟

مدیریت سرمایه مبحث بسیار تخصصی و پیچیده ایست و نمیتوان برای همه نسخه واحدی پیچید. در واقع، عوامل تاثیرگذار زیادی در این مسئله دخیل اند که هر کس با توجه به آنها باید روش مناسب مدیریت سرمایه خود را انتخاب کند. به طور کلی، مدیریت سرمایه به این معناست که معامله و سرمایه گذاری خود را چگونه انجام دهیم تا کمترین ریسک را برای ما داشته باشد و بتوانیم بیشترین بازدهی را در زمانی معقول از سرمایه مان کسب کنیم. برای اینکه بفهمیم بهترین استراتژی مدیریت سرمایه در بازار کریپتو کارنسی چیست، باید ببینم هدف ما به طور کلی از سرمایه گذاری و معامله مان چیست و در چه بازه زمانی قصد رسیدن به آن هدف را داریم. سپس میزان ریسک پذیری خود را بسنجیم و ببینیم تا چه حد تحمل ریسک را در بازارهای مالی داریم. هرچه ریسک بالاتری کنید، احتمال سود و ضررهای شما هم بیشتر میشود. به همین دلیل، بهتر است از لحاظ زمانی یک بازه معقول را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنید و هدف گذاری خود را واقع گرایانه و با توجه به بودجه تان انجام دهید. سالها تجربه به ما ثابت کرده که در بازار، روانشناسی و مدیریت ترس و طمع بسیار مهم تر از روش تحلیل و .. است. با  مدیریت سرمایه  درست در ارز دیجیتال شما ریسک  معاملات خود را تا حد زیادی کم میکنید و با آرامش بیشتر و استرس کمتر در بازار فعالیت میکنید. به یاد داشته باشید که هر تحلیلی می‌تواند به تارگت نهائی نرسد و شرایط سیاسی، اقتصادی، جنگ و … روی نتیجه تحلیل های تکنیکال تاثیر بگذارد، با داشتن استراتژی درست در بدو ورود به بازار در شرایط های بازار های خرسی بورس، کریپتو، فارکس و .. شما امنیت مالی بیشتری تجربه خواهید کرد. در ادامه با هم یک روش ساده و مطلوبِ مدیریت سرمایه را در این بازار پر نوسان بررسی می کنیم.

نتیجه گیری :
مدیریت ریسک یک عنصر حیاتی موفقیت برای هر معامله‌گر در هر بازار مالی است. صرف نظر از اندازه سرمایه‌ای که با آن معامله می‌کنید، به خصوص در بازار‌های بسیار پر نوسانی مانند ارز‌های دیجیتال، ضرر و زیان اجتناب ناپذیر خواهد بود، یادگیری نحوه مدیریت سرمایه و ریسک در بازار ارز دیجیتال برای به حداقل رساندن ضرر معاملات، بسیار حیاتی است. ‌

لینک های مفید
بالا