ارز دیجیتال

فریز شدن ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/08 0

یکی از شعارها و اهدافی که اولین و بزرگترین رمز ارز یعنی بیت کوین با آن ایجاد شد و در حال حاضر نیز یکی از فاکتورهای بزرگ برای فعالان این صنعت به شمار می رود غیرمتمرکز بودن است که بنیاد منتشرکننده تتر این ویژگی را دارا نیست و یک سیستم متمرکز است که می تواند با پیگیری اطلاعات تراکنش های شما در شبکه های بلاکچین متوجه ایرانی بودن شما شود، و در صورت متوجه شدن این مورد اقدام به مسدود کردن یا به اصطلاح فریز کردن موجودی تتر شما در صرافی یا کیف پول شما کند. دارایی تتر شما در صورت فریز شدن در کیف پول دیگز قابل خرید و فروش و یا نقل و انتقال نیست و به اصطلاح بلوکه شده است. البته این نگرانی برای همه ی رمزارزها وجود ندارد، برای مثال بیت کوین دارای شبکه غیرمتمرکز است و این خطر دارندگان این رمزارز را تهدید نمی کند.

فریز شدن ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم فریز شدن ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که فریز شدن ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که فریز شدن ارز دیجیتال یعنی ارزهای دیجیتال موجود در حساب صرافی یا حتی ولت شخصی شما قابل خرید و فروش یا انتقال به ولت های دیگه نباشن. اگه ارزهای دیجیتال خودتون رو در حساب صرافی نگه دارین، فریز کردن اون ها برای صرافی هیچ سختی و پیچیدگی فنی نداره و صرافی می تونه به راحتی حساب کاربری و دارایی های رمزنگاری شما رو فریز کنه. به همین دلیل توصیه میشه تا ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ها نگهداری نکنین و اون ها رو به ولت های شخصی انتقال بدین. جالب اینجاست که بدونین چیزی که سخت و پیچیده به نظر میرسه، فریز کردن ارزهای دیجیتال در کیف پول های شخصی کاربر هست. یکی از روش های بسیار ساده فریز کردن ارزهای دیجیتال در کیف پول های شخصی، بلاک لیست کردن آدرس کیف پول در شبکه بلاک چین هست. با این کار امکان انتقال ارزهای دیجیتال به اون کیف پول یا انتقال رمز ارزها از اون کیف پول به سایر ولت ها وجود نداره. بنابراین، برای اینکه بتونین از فریز شدن ارزهای دیجیتال جلوگیری کنین، توصیه میشه تا دارایی های خودتون رو به ولت های شخصی امن انتقال بدین.

دلایل فریز شدن ارز دیجیتال :

دلایل زیادی برای این که ارزهای دیجیتال فریز می شوند وجود دارد. از اصلی ترین دلایل فریز شدن ارزهای دیجیتال مربوط به مشاهده فعالیت های مشکوک در یک حساب کاربری در صرافی های ارز دیجیتال می باشد. برای جلوگیری از حملات سایبری به پروتکل های رمز ارزها و یا مصادره دارایی های نامشروع از این روش استفاده می شود. با این حال در بعضی مواقع فریز شدن ارز دیجیتال به دلیل فعالیت های خرابکارانه اتفاق می افتد. همان طور که در بخش قبلی مقاله نیز اشاره شدن یکی از مواردی که باعث بلاک لیست کردن آدرس والت افراد می شود، وجود این دست فعالیت های مشکوک و عجیب می باشد. به عنوان مثال در مواردی که کاربر قصد استفاده از یک باگ موجود در شبکه جهت مینت کردن ارز دیجیتال و انتقال آن به کیف پول شخصی خود را دارد احتمال بلاک شدن کیف پول شخصی فرد و شناسایی آن به عنوان یک فعالیت مشکوک وجود دارد. در سایر موارد این امر به دلیل درخواست نهادهای قانونی و یا پلیس اتفاق می افتد و کاربر نخواهد توانست به دارایی های خود دسترسی پیدا کند.

نتیجه گیری :
در این مقاله برای شما کاربران گرامی گفتیم که فریز شدن ارز دیجیتال یکی از خطراتی است که دارندگان رمزارزها را تهدید می‌کند. اگر دارایی‌های خود را در صرافی نگه دارید، فریز کردن آن‌ها برای صرافی بسیار ساده است. حتی امکان فریز کردن رمزارزها در والت شما نیز وجود دارد. با پایبند بودن به قوانین پلتفرم، انجام ندادن فعالیت‌های مشکوک و استفاده نکردن از روش‌های نامشروع مثل باج‌افزارها و کلاهبرداری برای به دست آوردن رمزارزها می‌توانید از فریز شدن دارایی‌های دیجیتالی موجود در کیف پول خود جلوگیری کنید.

لینک های مفید
بالا