ارز دیجیتال

اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/28 0

ما سعی می کنیم در مقاله اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اصلاح بازار ارز دیجیتال یا Market Correction به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و بهترین حرکت در زمان اصلاح قیمت رو برای شما یاد بدیم تا بتونین در زمان اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال بهترین عملکرد رو از خودتون نشون بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشتهف مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما هم می تونین وارد این بازار شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال دارای اصطلاحات و مفاهیم زیادی هست که شما باید با این اصطلاحات آشنایی داشته باشین. یکی از این مفاهیم نیز اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال هست. اصلاح بازار پدیده ای تکرارشونده در بازار کریپتوکارنسی هاست. ارزهای دیجیتال با هر ارزشی که باشن، ممکنه با اصلاحات و تغییرات شدیدی تا ده ها درصد روبرو بشن. به این دلیل که صنعت کریپتو، بازار مالی نسبتا جدید و کوچیکی هست که نوسانات در اون غالب هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اصلاح بازار ارز دیجیتال یا Market Correction به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و بهترین حرکت در زمان اصلاح قیمت رو برای شما یاد بدیم.

اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟

زمانی که روند صعودی قیمت یک ارز دیجیتال افت پیدا کرده و به صورت تدریجی رو به کاهش بگذارد، به طوری که در طول چند روز از ۱۰ درصد بیشتر نزول پیدا کند، اصطلاحا گفته می‌شود دچار اصلاح یا correction شده است. به طور معمول، اصلاح قیمت یک ارز دیجیتال، نشان دهنده این است که معامله گران بازار گاوی این ارز، به خود استراحت می‌دهند. در واقع معامله گران که از روند صعودی قیمت، سود زیادی به دست آورده‌اند تمایل دارند سود خود را از بازار این ارز بیرون بکشند. از این رو فشار عرضه این دارایی در بازار بالا می‌رود و قیمت‌ها وارد فاز اصلاحی می‌شود. از این رو اصلاح بازار ارز دیجیتال را دوران استراحت بازار هم می‌نامند. به تعبیری، اکثریت خریداران، ارز دیجیتال مورد نظر را خریده و متقاضی جدیدی وجود ندارد که از روند صعودی بازار حمایت کند. در نتیجه سفارش‌های فروش این دارایی انباشت شده و قیمت رو به کاهش می‌گذارد یا به عبارتی، دچار اصلاح می‌شود.

علت اصلاح بازار ارز دیجیتال :

برای اصلاح بازار کریپتو نیازی به رویدادهای فاجعه بار نیست. در واقع، بیشتر دلایل پشت اصلاحات به دلیل تقاضای پایین بازار است.

تقاضای کم، عرضه زیاد: رایج ترین توضیح برای اصلاح بازار این است که تقاضا شروع به کم شدن می کند. قیمت‌ها فقط می‌توانند به افزایش خود ادامه دهند زیرا افراد بیشتری مایل به خرید برای یک دارایی هستند، هنگامی که هزینه برای اکثر خریداران بسیار بالا می‌رود، سفارش‌های فروش از سفارش‌های خرید پیشی می‌گیرند، که می‌تواند باعث اصلاح شود.

معامله گران کوتاه مدت کار شروع به سود سود می کنند: معامله گران کوتاه مدت کار ممکن است در صورت تصمیم به فروش مقدار قابل توجهی از دارایی های خود، فشار بیشتری بر قیمت یک ارز دیجیتال اعمال کنند.
سطوح بالای لیکوئید شدن معاملات اهرم دار کریپتو: از آنجایی که قیمت‌های کریپتو ذاتاً بی‌ثبات هستند، اگر معامله‌گران اهرمی بر خلاف بازار معامله کنند، خطر بیشتری وجود دارد که معامله‌گران اهرمی تمام وجوه خود (معروف به لیکوئید) را از دست بدهند.  هنگامی که تعداد قابل توجهی لیکوئیدی در صرافی های اصلی ارز دیجیتال اتفاق می افتد، می تواند باعث اصلاح شود.

حباب های کوتاه مدت: صعودهای کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال معمولاً پایدار نیستند. مهم نیست که اصول اساسی پشت یک پروژه کریپتو چقدر محکم باشد، زمانی فرا می رسد که فروشندگان ظاهر می شوند. اگر قیمت یک دارایی دیجیتال خیلی بالا و خیلی سریع افزایش یابد، باید منتظر اصلاح باشید زیرا معامله گران بیشتری شروع به کسب سود می کنند.  با این حال، رویدادها، مقالات و شایعات مرتبط با رمزارز همیشه می‌توانند بر قیمت یک توکن یا کوین تأثیر بگذارند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که این اخبار باعث اصلاح بازار شود.

نتیجه گیری :
اطلاع از تفاوت اصلاح و ریزش ارز دیجیتال یکی از اصول سرمایه‌گذاری در این بازار است. به همین دلیل تلاش کردیم در این مقاله تفاوت این دو رخداد بازار را بررسی کنیم. اصلاح بازار ارز دیجیتال زمانی رخ می‌دهد که بازار یک فرایند صعودی را تجربه کرده باشد و حالا افراد به دنبال بیرون کشیدن سود خود هستند. در چنین موقعیتی بازار یک استراحت را پشت سر خواهد گذاشت. در این زمان باید آگاهانه به تحلیل تکنیکال پرداخت و بدون آگاهی سرمایه را با قیمت بسیار پایین از دست نداد. تریدر‌ها باید تلاش کنند که سرمایه را ارزان بخرند و گران بفروشند تا با کمترین ضرر، بیشترین سود را داشته باشند! با این تفکر ایده‌آل هیچگاه نباید در شرایط اصلاح بازار هیجانی عمل کرد.

لینک های مفید
بالا