ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی چیست؟

1402/02/06 0

سیر صعودی ارزش کریپتو دارندگان رمز ارزها را وادار می‌کند تا راه‌های متفاوتی برای افزایش امنیت دارایی‌های خود انتخاب کنند. کیف پول کاغذی (Paper wallet) یکی از راه‌های نگهداری ارز دیجیتال است و در این روش با چاپ کلید خصوصی روی کاغذ از دارایی شما به صورت آفلاین حفاظت می‌‌شود. این کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. اگر شما هم دقیقا نمی‌دانید کیف پول کاغذی چیست یا نسبت به امنیت آن شک و تردید دارید، این راهنما را تا آخر بخوانید. همچنین به شما آموزش ساخت کیف پول کاغذی را نیز ارائه می‌دهیم.

کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی یک ارز دیجیتال همان کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. کیف پول‌های کاغذی نوعی کیف پول سرد (آفلاین) هستند. دارنده‌ی این کاغذ هم به کلید خصوصی ارز دیجیتال و هم به آدرس آن دسترسی خواهد داشت. می‌توانید این کیف پول را به دیگران بفروشید. البته خریدار باید به شما اعتماد داشته باشد، زیرا اگر شما نسخه‌ای از این کاغذ را برای خودتان هم نگه داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید موجودی حساب او را پیش از آنکه خودش اقدام کند، خرج کنید. کلید خصوصی کلید عمومی را ایجاد می‌کند و آن نیز به‌نوبه‌ی خود آدرس را به‌وجود می‌آورد. این فرایند با استفاده از رو‌ش‌های پیچیده و الگوریتم‌های هوشمندانه‌ی ریاضی صورت می‌گیرد.

امنیت کیف پول کاغذی :

کیف پول‌های کاغذی یکی از روش‌های نسبتا قدیمی برای نگهداری ارز دیجیتال هستند. رمز ارزها در این روش به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت نگهداری می‌شوند، به همین دلیل در مقایسه با روش‌های آنلاین امنیت بیشتری دارند. یکی از خطرهای استفاده از کیف پول‌های کاغذی از این تصور اشتباه ناشی می‌شود که می‌توان چندین بار از همان آدرس، وجوه را ارسال کرد. به عنوان مثال، فرض کنید آلیس 10 بیت کوین در یک کیف پول دارد و می خواهد 3 رمز ارز BTC را برای باب ارسال کند و 7 بیت کوین دیگر را نگه دارد. اگر آلیس، 3 بیت کوین را از کیف پول خود برای باب بفرستد، به صورت پیش فرض، 7 بیت کوین باقی مانده به آدرس دیگری (به عنوان آدرس تعویض شناخته می شود) منتقل می‌شوند. این بدین معنی است که کیف پول او هیچ موجودی نخواهد داشت و او قادر نخواهد بود به آن 7 بیت کوین دسترسی پیدا کند، چرا که آنها به آدرس تعویضی که در اختیار وی نیست انتقال یافته‌اند.

مزایای کیف پول کاغذی :

1.    می‌توان به آن بیت کوین واریز کرد و به عنوان کارت هدیه به اطرافیان داد.
2.    حمل آسان (مانند اسکناس ارز کاغذی)
3.    تنها در صورتی محتوای بیت کوین کیف پول کاغذی از دست می‌رود که کسی کیف پول را به سرقت ببرد.
4.    ایجاد آسان
5.    ذخیره‌سازی آسان
6.    بدون استفاده از کیف پول نرم‌افزاری می‌توان بیت کوین‌تان را خرج کنید.
7.    راه‌اندازی عملاً رایگان

معایب کیف پول کاغذی :

1.    کاغذ دارای دوام و عمر محدودی دارد.
2.    اگر کسی کیف پول کاغذی را بدزدد که به صورت BIP38 رمزنگاری نشده باشد می‌تواند بیت کوین داخل آن را برداشت کند.
3.    امکان دارد کاربر کلید خصوصی چاپ شده خود را به طور تصادفی در معرض دید دیگران قرار دهد.

نتیجه گیری :
مراحل توضیح داده شده در بالا، از بهترین نکات درمورد ساخت کیف پول کاغذی، امنیت، نگهداری و همچین نحوه استفاده از کیف پول کاغذی بود. کیف پول کاغذی ارز دیجیتال یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌های موجود در فضای کریپتوکارنسی‌ها است. اگرچه نحوه ساخت و استفاده از آن نسبت به سایر کیف پول‌ها کمی دشوارتر است. اما متخصصان و کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌کنند برای نگهداری ارزهای دیجیتال در مقادیر زیاد از کیف پول کاغذی یا چند نوع از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

لینک های مفید
بالا