ارز دیجیتال

نمودار رنگین کمان بیت کوین چیست؟

1402/03/28 0

خرید و فروش رمزارزها در زمانی مناسب، هرگز آسان نیست. این امر مستلزم مطالعه گسترده روندهای اخیر و وضعیت فعلی ارز انتخابی شما است. هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در آینده، توجه به روند قیمت در گذشته مفید است. نمودار رنگین کمان بیت کوین یک روش جدید و قابل اعتماد برای تجسم روند تاریخی قیمت بیت کوین است. با کمی اغراق می‎‌توان گفت نمودار رنگین کمان بیت کوین برداشتی بدون تحریف و خطا از روند قیمت بیت کوین به دست می‌دهد. این شاخص از یک مدل آماری استفاده می‌کند که نوسانات کوتاه مدت روزانه را از محاسبات خود حذف کرده است. نمودار رنگین کمان بیت‌کوین یک شاخص کاربردی در تحلیل بیت کوین است. این شاخص، ابزاری مناسب برای معامله گران است زیرا حرکات تاریخی قیمت را با نوارهای رنگی مشخص می‌کند. مفهوم نمودار رنگین کمان در مورد سایر دارایی‌های کریپتویی از جمله اتریوم نیز کاربرد دارد. با این حال رنگین کمان بیت‌کوین محبوب‌تر است، زیرا قدیمی‌ترین رمزارز موجود در جهان بوده و اطلاعات مرجع قیمتی بیشتری برای آن در دسترس است. در ادامه به این می‌پردازیم که نمودار رنگین کمان بیت کوین چیست و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

نمودار رنگین کمان بیت کوین چیست؟

نمودار رنگین‌کمانی بیت کوین ابزاری ساده و آسان برای به‌تصویرکشیدن حرکات قیمت بیت کوین در محور زمان محسوب می‌شود. همان‌طور‌که از نام آن مشخص است، این نمودار نوارهایی رنگی را برای تعیین زمان مناسب برای خرید یا فروش یا نگه‌داری به‌کار می‌گیرد. درمجموع، ۹ نوار رنگی در این نمودار دیده می‌شود که رنگ آبی در انتهای پایین و رنگ قرمز در انتهای بالای آن قرار دارند. نمودار رنگین‌کمانی بیت کوین می‌تواند دیدگاهی کلی از احساسات بازار به سرمایه‌گذار بدهد. رنگ‌های بالای این نمودار نشان‌دهنده وضعیت صعودی بازار و زمانی عالی برای فروش بیت کوین است و رنگ‌های پایین‌تر نشان می‌دهند که احساسات کلی بازار کاهش یافته و شرایط برای جمع‌آوری و خرید بیت کوین مهیا شده است. این نمودار رگرسیون لگاریتمی است که نشان می‌دهد چگونه قیمت برترین ارز دیجیتال در طول زمان تغییر کرده است. رگرسیون لگاریتمی ابزاری برای تحلیل آماری است که رابطه بین چند متغیر را در نمودارهای غیرخطی بررسی می‌کند. بدین‌ترتیب، در این مدل رشد یا افت بازار در ابتدا با سرعت بیشتری نشان داده و سپس به‌مرور‌زمان، از سرعت آن کاسته می‌شود. در نمودار رنگین‌کمانی بیت کوین نیز، رشد یا افت بازار ابتدا سریع است و سپس، کُند می‌شود. این نمودار جهش و رشد نمایی بیت کوین را در نظر می‌گیرد.

مزایای استفاده از رنگین کمان بیت کوین :

همونطور که گفتیم، چارت رنگین کمان بیت کوین یه ابزار آزمایش شده و از نظر ریاضی معتبر هست که از نوارهای رنگی به شکل رنگین کمان برای تعیین نقاط کلیدی تغییر روند قیمت استفاده می کنه. رنگین کمان بیت کوین شامل 9 عدد نوار رنگی متمایز هست که آبی پایین ترین نوار رنگی و قرمز تیره بالاترین نوار هست. هر بامد برای سرمایه گذاران به معنی چیزی هست. استفاده از این ابزار مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از رنگین کمان بیت کوین بپردازیم.
•    یکی از مزایای استفاده از رنگین کمان بیت کوین این هست که از ابتدای راه اندازی تا الان بسیار دقیق بوده. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این شاخص روند بازار ارزهای دیجیتال رو به صورت دقیق پیش بینی کرده و در جهت روند بازار معاملات پرسودی انجام بدین.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از رنگین کمان بیت کوین این هست که از مدل آماری معتبر بر مبنای رگرسیون لگاریتمی استفاده می کنه که باعث میشه تا به یکی از رایج ترین و محبوب ترین شاخص های موجود در بازار کریپتو تبدیل بشه.
•    احساسات و حدس و گمان رو از مدیریت دارایی بیت کوین خارج می کنه و کمک می کنه که تریدر با تمرکز کافی معاملات و خرید و فروش ها رو انجام بده.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از رنگین کمان بیت کوین این هست که درک اون حتی به عنوان یه شاخص مستقل ساده هست.

نتیجه گیری :
نمودار رنگین کمانی بیت کوین با هدف سرگرمی ایجاد شد و درنهایت پس از گذشت هشت سال از ساخت آن رنگ و بوی جدی گرفت. این نمودار یکی از ساده‌ترین ابزارهای مورد استفاده معامله‌گرانی است که با بیت کوین سروکار دارند. اگرچه نمی‌توان از آن به‌عنوان توصیه سرمایه‌گذاری استفاده کرد، اما می‌تواند بیش از آنچه به نظر می‌رسد اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهد. این نمودار همراه با سایر شاخص‌ها، مانند اندیکاتورهای قدرت، روند و حجم، می‌تواند ابزاری ایده‌آل برای تحلیل بهتر روند قیمت بیت کوین و کل بازار کریپتو باشد.

لینک های مفید
بالا