ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بیت کوین و قابلیت خرید از سایت های خارجی

1402/08/22 0

معمولا امروزه برخی کشورهای قدرتمند در جهان از جمله آمریکا با اعمال زور و قدرت خود سعی در سلطه و کنترل کشورهای مختلف از جمله کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته را دارند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاید تا به امروز که این مقاله نگارش می شود تحت شدیدترین تحریم های ممکن قرار گرفته است. درکنار انواع تحریم های ممکن می توان به تحریم های مالی اشاره کرد. در تحریم های مالی شما قادر به مراوده و تبادل پول به صورت مستقیم با بانک های کشورهای مختلف نیستید و این باعث ایجاد مشکلات مختلف در بحث تجارت کاالا وخدمات با کشور های مختلف می شود. همچنین شما به عنوان کاربر قادر نخواهید بود به صورت مستقیم از خدماتی که انواع سایت های مختلف در زمینه های مختلف ارائه می دهند استفاده کرده و با ارز رایج کشور خود هزینه این خدمات را پرداخت نمایید. بعد از پیدایش ارزهای دیجیتال و ارز بیت کوین در جهان این امید برای ما ایرانیها ایجاد شد تا شاید بتوان با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت های خود را بدون در نظر گرفتن تحریم های مالی و بانکی انجام دهیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این روش و نحوه استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین آشنا شویم. 

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

امروزه بیت کوین به عنوان برترین ارز دیجیتال شناخته می شود و در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. این ارز دیجیتال نخستین بار در سال 2008 توسط فرد یا گروهی با نام مستعار  ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) معرفی گردید. به مرور به خاطر خاصیت غیر متمرکز بودن محبوبیت بالایی در بین مردم پیدا کرد. خب حالا که مختصرا با بیت کوین آشنا شدیم بهتر است بررسی کنیم و ببینیم چطور می توان با بیت کوین کالاهای مورد نیاز خود را از سایت های خارجی خریداری نماییم. 

چطور می توانیم ارز دیجیتال بیت کوین تهیه کنیم؟

شما میتوانید به راحتی با افتتاح حساب در یکی از صرافی های دیجیتال و با پول رایج کشور یعنی ریال بیت کوین خریداری نمایید. مقدار بیت کوین خریداری شده در کیف پول دیجیتال شما قابل مشاهده خواهد بود و شما می توانید در شبکه بلاک چین خرید ها و تراکنش های خود را انجام دهید.

آیا همه سایت ها قابلیت پرداخت با استفاده از بیت کوین را دارند؟

امروزه به علت محبوبیت روش پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال، سایت های مختلف این قابلیت را برای کاربران خود فراهم نموده اند تا بتوانند پرداخت های خود را با استفاده از بیت کوین انجام دهند. در زیر چند سایت مختلف که از قابلیت پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می کنند معرفی خواهند شد. 

ارز دیجیتال بیت کوین

معرفی برخی سایت ها که از قابلیت خرید با ارز دیجیتال بیت کوبن پشتیبانی می کنند. 

سایت Overstock: یک فروشگاه آنلاین است که محصولات و خدمات متنوعی را به سراسر جهان ارائه می دهد. تمرکز اصلی این فروشگاه بر روی محصولات و لوازم الکترونیکی، محصولات مرتبط با محیط منزل مانند مبلمان و ... می باشد. 
سایت Newegg: یکی از فروشگاههای آنلاین و تخصصی در زمینه فروش انواع محصولات الکترونیکی و کامپیوتری است. شما می توانید با استفاده از بیت کوین تمام کالاهای مورد نیاز خود در حوزه کامپیوتر و الکترونیک را از این سایت خریداری نمایید.
سایت Bit Dials: یک پلتفورم خرده فروشی که در زمینه فروش جواهر و ساعت فعالیت می کند
سایت eBay: یک پلتفرم خرده فروشی آنلاین که در زمینه فروش طیف گسترده ای از کالاها فعالیت می کند و امکان ارسال رایگان به سراسر جهان را به کاربران خود ارائه می کند.

ارز دیجیتال بیت کوین

نتیجه گیری:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ارزهای دیجیتال به عنوان ابزارهای مالی مدرن، در کمک به رفع تحریم های مالی نقش بسزایی را برای مردم عادی و یا حتی دولت ها ایفا می کنند.. ولی این مورد را در نظر داشته باشید که همانند حوزه های مختلف دنیای تکنولوژی استفاده از قابلیت ها و خدمات این حوزه نیازمند کسب یک سری اطلاعات کافی در ارز های دیجیتال و حوزه بلاک چین است تا بتوانیم تا حد ممکن از دارایی ها و سرمایه ای خود در این حوزه مراقبت نمایید. ضمنا این را در نظر بگیرید که تعداد سایتهای که در حوزه پرداخت به وسیله رمز ارز بیت کوین به کاربران خود در سطح جهان خدمات ارائه می دهند روز به روز در حال افزایش است. پس سعی کنید در صورت خرید ار طریق این روش حد الا مکان از سایت های معتبر استفاده نمایید. 
آیا تجربه خرید کالا با ارز دیجیتال را داشتید؟ شما چه سایت های خرید با ارز دیجیتال را میشناسید؟ از کدامیک از سایت های نام برده در مقاله خرید کردید، لطفاً تجربه تان را با ما به اشتراک بگذارید.

 
 

لینک های مفید
بالا