ارز دیجیتال

نمودار رنگین کمان بیت کوین

1402/07/16 0

اگر یک تریدر رمزارزی هستید و قصد خرید اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید، می‌دانید که پیدا کردن زمان درست برای ورود به معاملات نیازمند تحقیق و تحلیل کافی بوده و عملا بدون در نظر گرفتن روند قیمتی گذشته هر رمزارزی، تصمیم‌گیری در ارتباط با روند قیمتی آتی آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد. یکی از شاخص‌های کاربردی دنیای کریپتوکارنسی که می‌تواند به معامله‌گران در نشان دادن تحول قیمتی بیت کوین کمک کند، نمودار رنگین کمان بیت کوین نام دارد. این که یک معامله‌گر معاملاتی را در حجم بالا انجام دهد را نمی‌توان به عنوان قرینه‌ای برای مهارت بالای او در نظر گرفت، بلکه آن چیزی که یک تریدر موفق و حرفه‌ای را از سایر معامله‌گران متمایز می‌سازد، تعیین زمان ایده‌آل برای ورود به معامله است.
نمودار رنگین کمان بیت کوین یکی از ابزارهای کاربردی است که با کمک آن می‌توان کانال‌های قیمتی، روندها و بسیاری از داده‌های کاربردی دیگر را به خوبی شناسایی کرد. استفاده از چنین نموداری، در نهایت به برداشتی بدون خطا و تحریف از روند قیمتی بیت کوین به دست می‌دهد، البته استفاده از نمودار رنگین کمانی صرفا به بیت کوین اختصاص نداشته و در ارتباط با سایر دارایی‌های کریپتویی نظیر اتریوم نیز می‌توان از آن کمک گرفت. با توجه به نقش کلیدی نمودار رنگین کمان بیت کوین در معاملات پادشاه رمزارزها ما این مقاله از بلاگ کیف پول من را به معرفی و بررسی کامل نمودار رنگین کمان بیت کوین اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم در ارتباط با این نمودار کاربردی کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نمودار رنگین کمانی بیت کوین چیست؟

bitcoin-rainbow-chart

نمودار رنگین کمانی بیت کوین، ابزاری سرمایه‌‌گذارپسند و مملو از حرکات قیمتی در طول زمان، نوارهای رنگارنگ و سیاست تحمل صفر برای نوسانات است. تحمل صفر برای نوسانات، اصطلاحی است که برای توصیف نوعی استراتژی سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود و به دنبال حذف یا به حداقل رساندن ضررهای احتمالی ناشی از نوسانات بازار یا نوسانات قیمتی است.
درواقع نمودار رنگین‌ کمانی بیت‌ کوین برداشتی بدون تحریف از قیمت بیت‌کوین ارائه می‌‌دهد که نوسانات روزانه را حذف کرده و با استفاده از مدلی آماری، اعتبار خود را به عنوان ابزاری قابل اعتماد برای ارزیابی قیمت بیت کوین، افزایش می‌دهد. در ادامه درباره‌ی ضرورت استفاده از نمودار رنگین کمانی بیت کوین توضیح خواهیم داد.

چرا از نمودار رنگین کمانی بیت کوین استفاده کنیم؟

بیت کوین رمزارزی است که در سال ۲۰۰۹ و با نگرانی‌های و نوسانات قیمتی بسیار راه‌اندازی شد. با وجود اینکه اکثر ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند میانگین متحرک و باندهای بولینگر برای تعیین سطوح خرید و فروش معرفی شدند، مشکل نوسانات قیمتی این ارز دیجیتال، همچنان برای تریدر‌ها چالش‌برانگیز بود. این چالش‌، نیاز به ابزاری علمی و بررسی‌شده‌ای را نشان می‌دهد که بتواند دیدی کلی از عملکرد قیمتی بیت‌ کوین، ارائه دهد. نمودار رنگین کمانی بیت‌ کوین یکی از این ابزارها است که به کاربران کمک می‌‌کند تا برای معاملات بلندمدت خود، برنامه‌ریزی کنند.

تاریخچه رنگین کمان بیت کوین

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ در میان نگرانی‌های ناشی از نوسانات اقتصادی ایجاد شد. در حالی که اکثر ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند میانگین متحرک، باندهای بولینگر و غیره برای تعیین سطوح خرید و فروش استفاده شدند، نوسانات قیمت همچنان چالش‌برانگیز بود. چالش‌هایی از این دست نیاز به یک ابزار دقیق علمی را نشان می‌داد که بتواند نمایی از قیمت آتی بیت کوین ارائه دهد. نمودار رنگین کمان بیت‌کوین یکی از این ابزارها بود که به معامله گران کمک می‌کرد تا برای معاملات بلند مدت خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.
نمودار رنگین کمان BTC زاییده افکار Azop (یک کاربر Reddit) بود که در سال ۲۰۱۴ آن را فرموله کرد. این نمودار در ابتدا به عنوان یک نمودار سرگرم کننده ایجاد شد، اما به سرعت توجه‌ها را به خود جلب کرد. در مدل اولیه منتشر شده توسط Azop ، همه چیز در مورد کدگذاری رنگی تغییر قیمت، به عنوان بخشی از یک نمودار خطی بود. پس از آنکه نمودار مذکور محبوب شد، در سال ۲۰۱۴ یک کاربر Bitcointalk با نام مستعار Trolololo آن نمودار را با رگرسیون لگاریتمی ترکیب کرد و به آن شکل و هدف منظمی داد. نفر سوم که روی ساختار این نمودار تاثیر گذاشت، اوبر هولگر مدیرعامل Holger بود. او نمودار را به دقت تنظیم و توسعه داد و در نهایت همان را در Blockchaincenter آپلود کرد. در ادامه به مزایا و معایب نمودار رنگین کمان بیت کوین می پردازیم.

مزایا و معایب نمودار رنگین کمان بیت کوین

bitcoin-rainbow-chart

مزایا

• سادگی ذاتی نمودار رنگین کمانی سبب شده تا حتی به عنوان یک شاخص مستقل، درک آن برای کاربران بسیار
ساده باشد.
• این نمودار معامالتی از میزان دقت بسیار باالیی برخوردار است.
• با توجه به رویکرد منطقی که دارد، منجر به حذف هرگونه حدس و گمان از روند قیمتی آتی بیت کوین میشود.
• اگر به دنبال برنامهریزی و تحلیل بلند مدت قیمت بیت کوین هستید، این نمودار قادر است دادههای بدون نویز
و مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.
• این نمودار در دسته نمودارهای معامالتی علمی قرار دارد و دادههای آن کامال منطبق با تحلیلهای اقتصادی
است؛ چراکه بر مبنای رگرسیون لگاریتمی کار میکند.

معایب

• این ابزار به دلیل در نظر نگرفتن میزان پویایی مارکت رمزارزی، با تحلیلهای فاندامنتال در تضاد است.
• به نظر میرسد نمودار رنگین کمان بیت کوین در مقایسه با سایر نمودارهای معامالتی همچنان در سال های اولیه
بلوغ خود قرار داشته و نیازمند تکامل است.
• استفاده از آن برای ارزیابی روند قیمتی کوتاه مدت چندان مناسب به نظر نمیرسد.
• نمیتوان به طور قطع از نتایج آن برای پیشبینی قیمت استفاده نمود؛ چراکه متغییرهای بسیار زیادی در روند
قیمتی بازار دخالت دارند.

گفتار پایانی

به طور خلاصه، نمودار رنگین کمانی بیت کوین برای پیش‌بینی قیمت در باز‌ه‌های زمانی بلندمدت مؤثر است. این نمودار با ردیابی احساسات بازار، حرکت قیمت‌ها را در نوارهای رنگی دسته‌بندی می‌کند و تا به امروز هم عملکرد نسبتا دقیقی ارائه داده است. شما می‌توانید با ترکیب نمودار رنگین کمانی بیت کوین و سایر اندیکاتورها، سیگنالی قوی برای پیش‌بینی قیمت در بازه‌های زمانی بلندمدت داشته باشید.
 

لینک های مفید
بالا