ارز دیجیتال

آیا هر کسی می تواند در دنیای ارز های دیجیتال فعالیت کند؟

1403/02/01 0

جهان خرید و فروش ارز دیجیتال برای تازه وارد ها جهانی گسترده و پیچیده ای است، اشخاصی که سال های زیادی تجربه کار با معاملات در عرصه دارایی های مختلفی را دارند، در میان آنها اشخاص معمولی چند درصد شانس موفقیت میتوانند داشته باشند؟ برای داشتن معاملات متنوع و سودآور در زمینه ارز دیجیتال باید قدرت تجزیه و تحلیل را داشت، یکی از اینها تحلیل تکنیکال است، شما باید یاد بگیرید چگونه احتمالات ممکن آینده را پیش بینی و سرمایه خود را به درستی مدیریت کنید. بنجامین پایروس (Benjamin Pirus) معامله گر و نویسنده ارز دیجیتال، در مقاله کوین تلگراف افراد حرفه ای و مجرب را با افراد معمولی که در خانه با ابزار های ساده و معمول معامله گری، که قصد دارند سود بالایی کسب کنند، مقایسه میکند، به کمک سه تحلیل کر و معامله کر پایروس بزرگ، متیو فیک، بیل هرمن و دیوید کارمن، پایروس توانست ساختارها و پایه های معامله گری را نشان دهد.

ارز دیجیتال

چرا اغلب معامله گران شکست میخورند؟

مردم به قصد کسب درآمد با سود بالا از روش معامله گری استفاده میکنند. بنابراین بطور عمده خرید و فروش ارز دیجیتال به علت نوسانات بالا در این مورد میتواند خطرناک باشد. در نهایت، معامله گران با اصلاح اشتباهات رایج که در میان شان وجود دارد میتوانند بهای سنگینی را از دوش خود بردارند. اگرچه پیش نیاز فعالیت در زمینه معاملات ارز دیجیتال یادگیری است اما دانستن شیوه ها و تکنیک های تجزیه و تحلیل مهم ترین شرط موفقیت در این عرصه است. اصول و انظبات شخصی از اهمیت زیادی برخودار است. طیف گسترده از معامله گران ارزدیجیتال در معاملات خود با شکست مواجه میشوند زیرا معامله گری یک شغل با ریسک پذیری بالایی است. یکی از معامله گران مشهور بازار به نام رولف (Rolf)، دلایلی که منجربه شکست بسیاری از معامله گران است را عنوان نموده!

ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست؟

این سوال ذهن شمارا درگیر می کند که معامله ارز دیجیتال چیست؟ در پاسخ باید بگوییم، افراد به قصد کسب درآمد هایی به روش معامله ارز دیجیتال که در ذهنشان به ایده تبدیل شده و به آن معامله گری (trade) گفته می شود و کسب سود دلخواه خود محدوده زمانی مختلف را مورد هدفشان قرار میدهند. هر فرد به دلخواه می تواند مشغول به خرید و فروش ارز های دیجیتال مانند اتریوم، بیت کوین و غیره بپردازد که با یکی از آنها معامله را آغاز کند. خارج از منظور معامله بیت کوین، نکته مهم اینجاست که این رمزارز ها را با قیمت پایین تر خریداری کرده و سپس آنها را با قیمت بالاتر می فروشند، اما هدف از سرمایه گذاری، نگه داری بیت کوین برای تایم بلند مدت است تا در موقع نیاز آنرا با قیمت بالایی بفروشیم. یک معامله گر بایستی قیمت ارز های دیجیتال خود را روز به روز بررسی و از وضعیت آنان مطلع شده و همیشه اطلاعات خود را در این زمینه، لحظه به لحظه بروز کند، این یک معیار عالی برای یک تریدر یا معامله گر موفق شامل می شود.

چند مورد از دلایل شکست فعالان معاملات بازار های مالی عبارت اند از:

-نداشتن برنامه و نظم در معامله
نخستین قدم برای آغاز معاملات، بایستی برنامه ریزی صحیح و استانداردی داشت، چیزی شاید بالای 90 درصد معامله گران آن را در اولویت خود ندارند. تصمیماتی که در ذهن هستند را باید بیرون کشید و آنها را روی دفتر یا کاغذ به نمایش درآورد سپس براساس آنها کار های خود را اولویت بندی کرد. در هر عملی یا تصمیمی اگر برنامه ریزی وجود نداشته باشد، بدون شک هر انسان حرفه ای و باهوشی نیز در یک نقطه خاصی ضعف نشان خواهد داد که شاید منجربه از خود گریختگی و شکست پایان راه او باشد.
-داشتن برنامه معاملاتی ناقص
در معاملات دارایی های مختلف نداشتن برنامه یا داشتن برنامه ناقص هر دو اشتباهات بزرگ محسوب میشوند و لذا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. شما با نداشتن برنامه یا نقض سیستم (برنامه) معامله گری، مطمئن شوید که هیچ سودی از این کار نخواهید برد و در عین حال دارایی های پایه تان را هم از دست خواهید داد. شفافیت و دقت عمل شما در معامله گری یک اصل مهم است. یک معامله گر نباید از سیستم معاملاتی تنها برای نقاط ورود استفاده کند، لذا کارآمدی موارد زیر بوسیله یک سیستم معاملاتی برای شما مشخص می شود.
 -1قوانین و مقررات دقیق، ابزار های مورد نیاز، پایه های بازار از مواردی که زمان ورود به یک معامله را تعیین میکند.
 -2به چه صورت اهدافتان را برای معاملات خود تنظیم می کنید، مانند روش تنظیم نرخ ریسک یا بکار گیری اهداف متغیر در خرید و فروش عنوان می شود.
-3 نوع رویارویی با خرید و فروش های همبسته (همبستگی برخی معاملات با دیگر دارایی ها هستند)

ارز دیجیتال

انتظارات اشتباه

مفهوم معامله سودآور برای شما چیست؟ تاکنون به این مورد فکر کرده اید؟
اگر یک درصد در هفته سود داشته باشید، برایتان یک معامله گری سود آور است یا هر ماه باید سود صد در صد داشته باشید یا به یک معامله گر سودده تبدیل شوید. عبارت "معاملات همواره سودده" همیشه شعار معامله گران در بازار های مال از جمله ارز دیجیتال است ولی 90 درصد معامله گران معنی آنرا نمی دانند. سوال این است که چطور میخواهید به آنچه که انتظارش را دارید برسید در حالی که هدف خود را مشخص نکرده اید؟ با کنار گذاشتن ذهنیت های چون چند برابر کردن سرمایه خود در هر چند مدت، خواهید دید که معامله گری سودآور چنان پیچیدگی یا سختی ندارد.

 

سخن آخر:
در این مقاله اطلاعات چندانی در رابطه با معامله گری و راه های تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای را برایتان شرح دادیم و به تحلیل مهم ترین عوامل شکست معامله گران را برای شما توضیح دادیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر پشتوانه قوی و آشنایی کافی در زمینه معامله گری نداشته باشیم، از جمله داشتن برنامه مناسب و هوشمند، سرمایه مورد نیاز در ارز دیجیتال، استراتژی های تجزیه و تحلیل و عوامل مخربی چون عدم برنامه ریزی برای انجام معاملات، مدیریت نادرست ریسک، پلندپروازی (انتظارات بیش از حد و نابجا) می تواند شکست شما را قطعی کند، به طوری که جایی برای پشیمانی وجود نداشته باشد پس آگاهانه و قدم به قدم (Step by Step) حرکت کنید.   
 

 

لینک های مفید
بالا