ارز دیجیتال

چطور میتوان یک وب سایت خاص و منحصر به فرد ساخت؟

1403/02/13 0

با راه اندازی شدن سایت ها در اوایل دوران فضای مجازی و عصر الکترونیک، وب سایت ها با ظاهر خود نگاه مخاطب را جلب کردند. امروزه وب سایت های زیادی طراحی و راه اندازی میشود. در اولین قدم به ویژگی ها و المان هایی که برای جذب مخاطبان کمک میکند توجه، دارند. طراحی سایت مناسب و زیبا یکی از موثرترین و مهم ترین دلایل کسب رضایت مشتری اینترنتی است. بخش ویژوال (عناصر بصری) مهم ترین بخش در طراحی سایت اختصاص میابد. هدف از طراحی سایت به منظور ویژگی های بصری، متمایز بودن میان جذب مخاطب و حفظ او، قبل از هر چیزی اهمیت زیادی دارد، سایت های که که از طراحی حرفه ای برخوردار هستند، در عین حال توانایی حفظ مشتری بعد جذب آنها را نیز دارند. اما اگر قواعد و اساس نادرست در طراحی ظاهری سایت اعمال شود با اینکه شاید بتواند در مدت کوتاهی مخاطبان زیادی را جذب خود کند، ولی در آخر آنها را از دست خواهد داد.

طراحی سایت

مراحل گام به گام ساخت وب سایت حرفه ای

هدف خود را برای طراحی سایت حرفه ای مشخص کنید
 سایت مارکتینگ برای فروش محصولات در اینترنت
 سایت طراحی و گالری برای نشان دادن نمونه کارهای شما
  سایت تبلیغاتی و لندینگ پیج برای یک گروه تبلیغاتی آنلاین
  سایت خصوصی که رزومه شما را به نمایش میگذارد

هر کدام از عناوین بالا را که انتخاب کنید، وب سایت شما بایستی فقط یک هدف داشته باشد و برای همان هدف ایجاد شود. البته در طراحی سایت این موضوع به معنای این نمیباشد که وب سایت شما تک مخاطبی باشد. برای مثال یک عکاس عروسی می‌تواند از یک وب سایت برای نمایش نمونه کارها و همچنین نمایش مقالات گوناگون استفاده کند؛ اما همه این کارها در راستای پیدا کردن مشتریان جدید و زیاد است که در حقیقت هدف نهایی سایت به شمار میرود. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما و گوگل دوست دارند که در همان نگاه اول متوجه شوند فعالیت شما چیست و سایت شما چه هدفی دنبال می‌کند. این اتفاق باید در یک چشم به هم زدن اتفاق بی افتد. بنابر این اگر سایت شما دارای یک هدف مهم و مشخص نباشد آن‌ها را گمراه خواهد کرد.

 

انتخاب نام دامنه

به زبان ساده، نام دامنه همان آدرس سایت شما میباشد که در اینترنت می‌توان به آن دسترسی داشت. بازدید کنندگان با وارد کردن این آدرس در مرورگرهای خود به سایت شما ورود پیدا خواهند کرد. گزینش نام دامنه اهمیت زیادی در ساخت وب سایت حرفه‌ای و موفقیت سایت شما به همراه دارد.

طراحی سایت

نتیجه گیری:
یکی از موثرترین اصل های طراحی سایت جلب توجه و پسند کاربران نسبت به ویژگی های ظاهری سایت بود و گفتیم بستگی به نظر کاربر هنگام ورود به صفحه اصلی و رو به رو شدن با آن است و رابطه مستقیمی میان کاربرپسند بودن و سادگی آن وجود دارد، به این منظور که کاربران، محصول، محتوا و یا هر اطلاعات که مورد تحقیق و بررسی خود را با بدون دشواری پیدا کرده و به نتایج کاربردی برسند، همچنین بایستی با دید سرمایه گذاری به عنوان یک طراح سایت حرفه ای، نسب به کاربر داشته باشید، یعنی با المان ها یا عناصری که برای احاطه یک وب سایت خوب و مناسب دارید مخاطب را مجبور به بازگشت و استفاده مکرر از خدماتی که در اختیار کاربر گذاشته اید، داشته باشید.

 

لینک های مفید
بالا