ارز دیجیتال

راه های تولید محتوا برای کسب درامد چسیت؟

1402/08/06 0

محتوا پادشاه است! این جمله‌ای بود که آقای بیل گیتس در سال 1996 بیان کردند، یعنی چیزی حدود 25 سال پیش. اگر با حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید؛ می‌دانید که بیل گیتس حرف کاملاً درست و به جایی را گفته است. اگر کسب‌و‌کاری برنامه تولید محتوا برای خود نداشته باشد؛ بدون شک از بازار حذف خواهد شد. بنابراین کاملاً طبیعی است که ما یک مقاله جداگانه را در مورد روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشیم. قطعا تا به حال کلمه تولید محتوا را شنیده اید. امروزه سایت‌های بسیاری به کسب درامد با تولید محتوا رسیده‌اند چون محتوا آن‌ها را به رتبه‌های اول گوگل رسانده و در برابر چشمان مشتری‌. ایجاد محتوای حرفه ای و با کیفیت، برای موفقیت در بازاریابی محتوایی حیاتی است. اجازه بدین خودم رو معرفی کنم. من یکی از نویسندگان آژانس دیجیتال کپی فای هستم. سال‌های زیادی است که مشغول این کار هستم و همیشه دوست داشتم جزئیات کارم رو برای افراد علاقه‌مند بنویسم. خوشبختانه این فرصت پیش آمد و امروز می‌خوام از دنیای زیبای تولید محتوا براتون بنویسم.

تولید محتوا چه مزیت هایی دارد؟

یکی از مهمترین مزیت هایی که تولید محتوا دارد این است که نسبت به دیگر کسب و کارهای اینترنتی دردسر کمتری دارد. مثلا کسی که فروشگاه اینترنتی محصولات فیزیکی دارد دردسرهایی از قبیل برگشت خوردن محصول سفارش داده شده و مشکلاتی با اداره پست و … ممکن است همیشه داشته باشد. ولی وب سایتی که فقط محتوای دیجیتال تولید می کند و می فروشد هیچ وقت به این مشکلات دچار نمی شود. چون محصول فیزیکی در کار نیست! هر چیزی هست دیجیتال است و پستی در کار نیست!
ویدیو بسازید
با ساختن ویدیوهای تبلیغاتی و خلاقانه هم به یک تولید کننده محتوا تبدیل می‌شوید. خیلی از برندها تبلیغات ویدیویی دارند و بسیاری از کمپین‌هایشان با ویدیو همراه است. اگر بلدید با کامپیوتر یا حتی گوشی موبایل ویدیو بسازید و ادیت کنید، خیلی از شرکت‌ها منتظر شما هستند تا با شما همکاری کنند. برای ساخت ویدیو لازم است که نرم افزارهایی مثل ادوبی پریمیر و افتر افکت را یاد بگیرید تا بتوانید ویدیوهای حرفه‌ای‌تری بسازید. البته کار کردن با این نرم‌افزارها معمولا به سیستم‌هایی با پردازش قوی نیاز دارند و طبیعتا هزینه زیادی هم دارند.

چند ایده جالب برای تولید محتوا:

محتوای خود را بفروشید

فروش محتوا یکی دیگر از ایده‌های کسب درآمد از تولید محتوا است. در این روش شما می‌توانید محتوا تولید کرده و آن را به فروش برسانید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ ممکن است شما در یک حوزه تخصص و مهارت داشته یا به موضوعات خاصی علاقه داشته باشید. شما می‌توانید با تولید محتوای آموزشی، ویدئو، پادکست یا کتاب الکترونیکی و فروش آن‌ها، درآمد‌های خوبی به دست آورید. مثلاٌ فرض کنید که فردی در حوزه برنامه نویسی دارای تخصص است. این فرد می‌تواند با تولید محتوای باکیفیت، مخاطبین زیادی را جذب سایت خود کند. اما آن شخص می‌تواند در کنار این کار، دوره‌های آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی خود را تولید و به فروش برساند.

محتوای گرافیکی تولید کنید

همانطور که حتما تا الان متوجه شدید، تولید محتوا حتما به معنی محتوای متنی و مقاله و وبلاگ نیست. اگر فکر می‌کنید علاقه‌ای به نوشتن ندارید، دنیا به آخر نرسیده و شما باز هم می‌توانید محتوا تولید کنید. نوع دیگر تولید محتوا که به آن محتوای بصری می‌گویند، گرافیک است. اگر گرافیست هستید و می‌توانید با طراحی بنر و کاراکتر، برندی را به بقیه معرفی کنید، شما هم یک تولید کننده محتوا هستید. می‌توانید با کار کردن تمام وقت یا پروژه‌ای با شرکت‌های مختلف برای آن‌ها محتوای گرافیکی تولید کنید و درآمد خوبی هم داشته باشید.

پادکست بسازید

تولید پادکست یک راه جذاب و نسبتاً جدید برای کسب درآمد از محتوا است! کافی است یک موضوع انتخاب کنید که درباره آن آگاهی دارید یا حداقل به آن علاقمند هستید. و البته یک صدای گرم و دلنشین هم حتماً به کار میاید.  ساختن پادکست می‌توانید درباره تخصص‌هایتان صحبت کنید و با رشد آن کم‌کم آن را به یک تجارت تبدیل کنید. در ابتدای کار هم حتما لازم نیست خیلی هزینه کنید تا جواب بدهد، یک ایده و یک میکروفون کارتان را راه می‌اندازند!

کانال یوتیوب بسازید

یکی دیگر از روش‌های شگفت‌انگیز کسب درآمد از تولید محتوا، راه‌اندازی یک کانال یوتیوب است. یوتیوب یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است که می‌توان به سادگی از آن درآمد کسب کرد. در یوتیوب می‌توانید محتوای ویدیویی جذاب و سرگرم‌کننده یا حتی آموزشی بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر بتوانید مخاطبان خودتان را در یوتیوب پیدا کنید، می‌توانید به راحتی از طریق آن کسب درآمد کنید.
 برای کسب‌وکارها محتوای متنی تولید کنید
تولید محتوای متنی برای سایت یکی از پرطرفدارترین مشاغل تولید محتوا در ایران است و افراد زیادی هب صورت فریلنسری و دائمی، مشغول به کار هستند. 

جمع بندی:

کسب درآمد از تولید محتوا یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است و متخصصین دیجیتال مارکتینگ برای آن، آینده خوبی را تصور کرده‌اند. تا زمانی که گوگل وجود دارد و افراد در آن جستجو می‌کنند؛ امکان درآمد زایی از تولید محتوا وجود دارد. به عنوان یک نکته پایانی دقت داشته باشید که به درآمد رسیدن از طریق تولید محتوا، نیاز به صبر دارد. اما این صبر را باید با چاشنی «تلاش خستگی ناپذیر» ترکیب کنید تا اهداف مورد نظر شما محقق شود. اگر هم الان وب سایت محتوایی دارید سعی کنید در حوزه ای که فعالیت می کنید محتواهای پولی درست کنید و بفروشید. مثلا اگر وب سایتی در زمینه توسعه فردی دارید می توانید ای بوک هایی در این زمینه تولید کنید و بفروشید. حتی اگر مجبور شدید از ترجمه کتاب های خارجی استفاده کنید.

لینک های مفید
بالا