ارز دیجیتال

چگونه میتوانم محتوای متنی تولید کنم؟

1402/08/08 0

در دنیای امروز که تمامی کسب‌وکارها وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده‌اند، نیاز به محتوای مناسب بیش از هر زمانی به چشم می‌آید. یکی از تأثیرگذارترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ، سئو (SEO) یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو است و یکی از مهم‌ترین ابزارهای سئو، تولید محتوای متنی مناسب است. برای اینکه بتوانید یک محتوای متنی مناسب بنویسید یا اینکه به‌عنوان یک نویسنده در زمینه تولید محتوا فعالیت کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید، مقاله نویسی را می توان یکی از مهم ترین شیوه های تولید محتوا دانست که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. آیا می دانید چطور باید محتوای متنی تولید کنیم؟...
توليد محتوا مقاله
توليد محتوا مقاله شیوه‌های گوناگونی برای کسب درآمد برای شما ایجاد ‌می‌کند. شما می‌توانید مستقلاً به صورت نویسنده تولید محتوا برای آژانس‌های معتبری مثل رایا مارکتینگ به نگارش محتوا بپردازید و از این جهت کسب درآمد داشته باشید. همچنین در صورتی که دارای یک کسب و کار هستید بهتر است این موضوع را بدانید که برای موفقیت در شغل خودتان و افزایش درآمد نیاز دارید تا در زمینه اینترنت هم بازاریابی گسترده‌ای داشته باشید که بهترین راه بازاریابی ایجاد یک سایت اینترنتی ‌می‌باشد که در آن تولید محتوا داشته باشید و با افزایش مخاطبان خودتان رشد فروش را مشاهده کنید.

مهمترین نکات برای نوشتن یک مقاله

برای نوشتن مقاله باید به یک سری از موارد که باعث می شود، سئوی شما مورد تایید واقع شود و حتی به جذاب کردن محتوا هم کمک می کند، توجه داشته باشید، در ادامه به چند مورد ساده که از پایه ای ترین موارد برای یک مقاله می باشند، اشاره ای خواهیم داشت:

•    انتخاب یک عنوان زیبا و جذاب

انتخاب یک عنوان زیبا و جذاب در تولید محتوای متنی بسیار مهم است. مساله را به این صورت توضیح خواهم داد که فرض کنید قصد دارید در یک موضوع خاص کتابی را خریداری کنید؛ اما اسم نویسنده و یا کتاب خاصی مدنظرتان نیست. در این شرایط وقتی به کتاب‌فروشی مراجعه می‌کنید و به قسمتی که کتاب‌های مورد نظرتان در آنجاست می‌روید، معمولا ابتدا به سراغ کتاب‌هایی خواهید رفت که جلد آن برایتان جذاب است. این مطلب به کاربری که در موتورهای جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردد و شمایی که برای خرید کتاب‌ به کتاب‌فروشی مراجعه کرده‌اید، کاملا شباهت دارد. پس سعی کنید عناوینی که برای مقاله‌تان انتخاب می‌کنید خلاقانه و جذاب باشد، تا کاربر را مجذوب خود کرده و تمایل به انتخاب آن نماید.

•    دسته‌بندی عناوین مورد بحث

سعی کنید اگر قرار است مقاله‌ای بنویسید، دسته‌بندی مرتبی داشته‌باشد تا کاربر موقعی که یک بار از ابتدا تا انتهای متن را به صورت کلی نگاه می‌کند متوجه شود که، شما به این موضوع در مقاله‌تان توجه کرده و نگران این هستید که مخاطب سردرگم نشود.

•    نتیجه‌گیری

یک متن بدون نتیجه‌گیری و پایان مشخص، برای یک مقاله‌ آن چنان نکته مثبت و مطلوبی محسوب نخواهد شد. حتی اگر شده در قالب چند جمله، متن را بی‌انتها رها نکنید و برای آن پایانی مشخص کنید.

•    محتوای متن

وقتی با یک عنوان خلاقانه و زیبا، متن را شروع می‌کنید سعی کنید با همان روند به پیش بروید و خلاقیت و جذابیت را در طول متن اصلی نیز رعایت کنید. لازم است نگران این مساله باشید که خواننده متن را تا انتها با شوق بسیاری می خواند و از خواندن آن نیز خسته نمی شود. 

•    کلمات کلیدی

قبلا گوگل به سایت‌هایی که از این کلمات بسیار زیاد استفاده می‌کردند بهای زیادی می‌داد. اما در سال‌های گذشته، برعکس رفتار می‌کند؛ بدین معنا که اگر از یک کلمه کلیدی به دفعات استفاده کنید، رتبه شما را کاهش می‌دهد. سعی کنید مرتبط‌ترین کلمه را انتخاب کرده و استفاده کنید.

 

 

نمونه محتوا نویسی

•    نوشتن مطالب وب
•    نگارش فنی
•    نوشتن خلاق
•    نوشتن تحقیق
•    نوشتن علمی
•    کپی نوشته
•    سفرنامه
•    نوشتن پزشکی
•    مقاله نویسی
•    کپی نوشته وب
•    ویرایش کپی و خیلی موارد بیشتر…

مزایای شغل تولید محتوا

امتیازات جذابی که این فعالیت به عنوان یک شغل دارد مثل امکان دورکاری و تنظیم ساعت¬ های کاری به دلخواه و لازم نداشتن سرمایه ¬ی مالی باعث شده است که متقاضیان زیادی برای شرکت¬ های تولید محتوا درخواست همکاری بفرستند و در این میان تنها چیزی که می¬تواند شما را از خیل عظیم درخواست¬ کنندگان این فرصت شغلی متمایز کند، مهارت و تسلط شما است. اگر صرفاً تمرکز خود را بر یک یا چند رشته¬ ی خاص بگذارید می¬توانید امیدوار باشید که نسبت به کسانی که درباره¬ ی همه چیز و همه کس می¬نویسند به جایگاه بهتری دست پیدا کنید. برای تولید یک محتوای موفق، باید اصول و قواعدی را رعایت کنید که به بیشتر دیده شدن محتوای شما کمک کند.

 

 

جمع بندی:

نوشتن عنوان در تولید محتوای متنی یکی از اساسی‌ترین روش‌های جذب مخاطب است. جذاب و گیرا بودن عنوان می‌تواند تضمین کننده موفقیت یک متن و یا عدم موفقیت آن جدا از میزان کیفیت متن باشد. البته قابل ذکر است رعایت اصول متن نویسی و استفاده از کلمات کلیدی در کنار موارد ذکر شده در این مقاله می تواند بر میزان اثربخشی مقاله بیفزاید.
 

لینک های مفید
بالا