ارز دیجیتال

همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر

1402/10/04 0

تتر (Tether) که با علامت اختصاری USDT نیز نشان داده می‌شود از زمان معرفی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و یکی از راه‌های ورود به بازار ارز دیجیتال به شمار می‌رود. در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران برای خرید سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از تتر استفاده می‌کنند، برخی افراد با خرید تتر و نگهداری آن در برخی از پلتفرم‌های خدمات مالی ارز دیجیتال، سود به دست می‌آورند. با این حال، سوالی که همچنان در مورد تتر وجود دارد این است که آیا این رمز ارز امن است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با موضوع امنیت تتر بیشتر آشنا شویم.

ارز تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال است که به دلار آمریکا متصل است و امکان تراکنش‌های قابل اطمینان را فراهم می‌کند، بنابراین امنیت تتر بالاتر از سایر ارزهای دیجیتال است. تتر یکی از اولین ارزهای دیجیتال است که به طور کامل توسط دارایی‌های دنیای واقعی پشتیبانی می‌شود و در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. هدف اصلی تتر ارائه راهی مطمئن برای نقل و انتقال وجوه، بدون توجه به ارز فیات مورد استفاده است. ارز فیات یا پول بدون پشتوانه، به ارزی گفته می‌شود که توسط بانک‌های مرکزی کشورها صادر شده و تنها پشتوانه آن حمایت دولت است. تتر بر روی بلاک چین خود عمل می‌کند، به همین جهت، تمام تراکنش‌ها به طور ایمن ذخیره شده و قابل نظارت هستند. بلاک چین همچنین یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کند و باعث می‌شود که فقط کاربران تأیید شده قادر به انجام تراکنش باشند. با کمک قراردادهای هوشمند، کاربران می‌توانند مطمئن باشند که تمام تراکنش‌های آنها به صورت مستقیم و بدون دخالت شخص ثالث انجام می‌شود.

امنیت تتر چگونه تامین می‌شود؟

استیبل‌کوین‌های مانند تتر علی‌رغم اینکه در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوب هستند، به دلایلی مانند مسائل نقدینگی، ارزش واقعی ذخیره و اینکه آیا این ذخیره برای پوشش دادن تعداد توکن‌های USDT در گردش کافی‌ست یا خیر، بحث‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. بنا به ادعای سایت تتر در سال ۲۰۱۹، این استیبل‌کوین توسط ارزهای فیات، معادل‌های نقدی و سایر دارایی‌ها از نهادهای وابسته پشتیبانی می‌شود. با این حال اکنون تنها چیزی که در سایت این شرکت قابل مشاهده است، پیامی با این مظمون است: آدام کارلتون (Adam Carlton) مدیرعامل کیف پول پینک پاندا (Pink Panda) بر این عقیده است که: “از ابتدای عرضه‌ی تتر، شفافیت زیادی درباره‌ منابع پشتوانه این کوین وجود نداشته است.” او در ادامه اضافه می‌کند: “چنین پیشینه‌ای از نظر قانونی مشکوک به‌نظر می‌رسد و تا به امروز نیز به‌صورت شفاف و واضح از آن رفع ابهام نشده است. و تا زمانی که مشخص نشود که منبع ذخایر واقعی آن چیست؛ اعتقاد عمومی بر این است که این ذخایر اساساً به منبعی ناشناخته از اوراق تجاری تعلق دارند.” سایر کارشناسان ارزهای دیجیتال نیز بر این عقیده‌اند که کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال به این موضوع باور دارند که از تتر «به‌طور کامل» پشتیبانی نمی‌شود. جیمز پوترا (James Putra) یک کارشناس استراتژی ارز دیجیتال اعتقاد دارد که بازارها و عرضه‌کنندگان ارز دیجیتال عمدتا تمرکز خود را بر سهولت استفاده قرار داده‌اند و در این میان قدرت پشتوانه‌ی ارزهای دیجیتال به حاشیه رفته است. با این تفاسیر، امنیت تتر چقدر است؟ هنوز هم هک تتر نشدنی است؟

نتیجه گیری:
همه بازارهای مالی مشمول ریسک هستند و فرقی نمی کند بورس باید یا فارس یا رمزارز. ما در تتانکس با معرفی صندوق درآمد ثابت تتر در تلاش بوده ایم که ریسک سرمایه گذاری در تتر و داشتن درآمد ارزی را به کمترین مقدار خود برسانیم. صندوق درآمد ثابت تتر با سود ثابت سالیانه به دور از هر گونه تورم، یک بازدهی بدون ریسک و مطمئن را ارائه می دهد.
 

لینک های مفید
بالا