ارز دیجیتال

بررسی تخصصی امنیت تتر

1402/10/18 0

استیبل‌کوین تتر، سومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار و اولین و بزرگ‌ترین استیبل‌کوین در بازار است. افراد زیادی در حال حاضر روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از معامله‌گران پیش بیاید این است که آیا تتر واقعا یک سرمایه‌گذاری امن است؟ آیا شبکه تتر از شفافیت و مقررات لازم برای برای تامین امنیت کاربران برخوردار است؟ در این مطلب می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و امنیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

تتر (USDT) چیست؟

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال پایدار است که بر بستر فناوری بلاک چین کار می‌کند و قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. ازآنجایی‌که استفاده از دلار برای ساکنان بسیاری از کشورها دشوار است، تتر به‌راحتی ارزش دلار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا همگان به امور مالی غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند. این ارز دیجیتال که در سال 2014 راه‌اندازی شد، در ابتدا «ریل کوین» (Realcoin) نام داشت؛ اما مدت کوتاهی بعد، به تتر تغییر نام داد. اولین پیاده‌سازی تتر با استفاده از لایه اومنی (Omni) بر روی بلاک چین بیت کوین بود. بااین‌حال، محدودیت‌های شبکه بیت کوین و تقاضای گسترده برای این استیبل کوین، سبب شد که بنیان‌گذاران این رمز ارز، USDT را بر روی تعداد زیادی از زنجیره‌های بلوکی پیاده‌سازی کنند. تتر استیبل کوینی با پشتوانه ارز فیات است و شرکت این رمز ارز ادعا می‌کند که به‌ازای هر واحد USDT، یک واحد دلار در ذخایر این شرکت نگهداری می‌شود. از زمان تأسیس تتر، میزان پشتوانه این رمز ارز مورد مناقشه بوده و حرف‌و‌حدیث‌های فراوانی در مورد وثیقه واقعی تتر مطرح شده‌اند.

ارز دیجیتال تتر امن است؟

تتر یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که در بازارهای مختلفی از جمله بازارهای ارزهای دیجیتال و بازارهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. امنیت تتر نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، به میزان استفاده و اعتماد کاربران به آن وابسته است. اما باید توجه داشت که در گذشته، شرکت صاحب تتر به نام Tether Limited، از کاربردن تتر به عنوان یک جایگزین برای دلار آمریکا در بازارهای ارزهای دیجیتال متهم شده است. همچنین، تحقیقاتی نشان داده‌اند که شرکت Tether Limited، در گذشت ۲۰۱۸، بدون اطلاع رسانی به کاربران، ۳۰۰ میلیون دلار از تترها را بدون پشتوانه مالی صادر کرده است. این موضوع باعث شک و تردید درباره اعتبار و امنیت تتر شده است از آنجایی که تتر به عنوان یک ارز مستقر در آمریکا هست و در پشتوانه آن معادل دلار آمریکا قرار دارد، بنابراین به نظر می‌رسد تتر محافظه‌کارانه به دنبال حفظ اعتماد کاربران به خودش باشد و در جهت افزایش امنیت و شفافیت تلاش کند. همچنین، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که تتر تاکنون نیز به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پایدارتر شناخته شده است و قیمت ثابتی دارد که به معادل دلار آمریکا نزدیک است. اما در هر صورت، برای استفاده از تتر و سایر ارزهای دیجیتال، باید به عنوان کاربر، با دانش کافی و مطالعه دقیق درباره مزایا و معایب آن‌ها، عمل کرد. همچنین، باید از پلتفرم‌های معتبر و معتبر برای خرید و فروش تتر استفاده کرد و هرگز به پیام‌های تبلیغاتی ترسیم شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرد. در نهایت، امنیت تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، به شدت وابسته به رعایت اصول امنیتی و شفافیتی است که توسط شرکت‌های صادر کننده آن‌ها باید رعایت شود. بنابراین، برای استفاده از تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، باید به سرعت از منابع معتبر و جامع استفاده کرد و به دقت تحقیق کرد تا از احتمال هرگونه تقلب و کلاهبرداری جلوگیری شود. در نهایت، همکاری و تلاش مشترک میان کاربران، شرکت‌های صادر کننده و مراجع نظارتی می‌تواند بهبود چشمگیری در امنیت و شفافیت ارزهای دیجیتال به وجود آورد.

نتیجه گیری:
تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT محبوب‌ترین استیبل کوین بازار است که به‌طور گسترده مورد استفاده سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و کاربران قرار می‌گیرد. کاربردهای فراوان USDT، لزوم بررسی امنیت این استیبل کوین را نشان می‌دهد. به‌خاطر همین، در این مقاله از اکسبیتو، جنبه‌های مختلف مربوط به ایمنی این رمز ارز را مورد بررسی قرار دادیم.
 

لینک های مفید
بالا