ارز دیجیتال

آینده ارزهای دیجیتال

1402/01/05 0

رمز ارزها همچنان بر سر دو راهی هستند و تحلیل وضعیت فعلی و پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال 2023 حتی با تحلیل دقیق عوامل خرد و کلان دشوار است. 2022 سال مهمی برای رمز ارزها بود، اما چه اتفاقی برای این بازار در سال 2023 خواهد افتاد؟ در این مقاله به بررسی وضعیت کنونی و تحلیل و پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت. اگرچه با تحلیل قیمت بیت کوین می‌توان به دید خوبی درباره مسیر بعدی پادشاه رمز ارزها و سپس کل بازار رسید، اما آینده رمز ارزها به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

رمز ارز یا ارز دیجیتال چیست؟

یک رمز ارز نوعی ارز دیجیتال به شمار می‌رود. به عبارتی یک کریپتوکارنسی، نوعی دیجیتال کارنسی است، اما هر ارز دیجیتال را نمی‌توان یک رمز ارز دانست. از زمان ظهور سیستم‌های دیجیتال بشر همواره به دنبال استفاده از این دستاورد در سیستم‌های پولی بوده و ابداعات زیادی در این زمینه داشته است. با این حال نتوانست در این زمینه چندان موفق عمل کرد. به جرات می‌توان رمز ارز بیت کوین را (تا زمان ظهور آن) موفق‌ترین پروژه در راستای دیجیتال کردن پول خطاب کرد. این پروژه الهام‌بخش بی‌شمار ارز دیجیتال دیگر شد. برخی از آن‌ها جزو بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار به شمار می‌روند. در کریپتوکارنسی از تکنیک‌های رمزنگاری به منظور تامین امنیت، تایید تراکنش‌ها و کنترل فرآیند تولید سکه‌های جدید در شبکه استفاده می‌شود و این دلیل استفاده از کلمه “Crypto” در “CryptoCurrency” است. رمز ارزها ابتدا با هدف رهایی از کنترل و دستکاری دولت‌ها ساخته شدند، اما با افزایش محبوبیت آن‌ها، این جنبه بنیادین تغییر کرد و کمی به سمت متمرکز شدن رفت.

تاریخچه ارز های دیجیتال :

نخستین بار در دهه ۹۰ میلادی، زمزمه های ایده فناوری بلاکچین شروع شد. تقریبا بعد از یک دهه و در سال ۲۰۰۹ پس از وقوع بحران عظیم اقتصادی در جهان، اولین ارز دیجیتال با نام بیت‌کوین بر ‌اساس فناوری زنجیره بلوک توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو پا به عرصه تجارت‌های پنهان جهانی گذاشت. امنیت تراکنش های این ارز دیجیتال توسط الگوریتم ‌های رمزنگاری شده تضمین میشد که بر‌اساس این الگوریتم ‌ها، تولید مقدار مشخص و محدودی از بیت‌کوین در هر روز امکان ‌پذیر بود. گمان میره هدف ناکاموتو از این کار، جلوگیری از تولید بی‌رویه پول توسط دولت ‌ها و همچنین ایجاد اعتماد بر‌اساس الگوریتم‌های رمزنگاری باشه. بیت کوین، در ابتدای کار ارزش چندانی نداشت چون عموم مردم و دولت ها اون رو نپذیرفتن.
با گذشت زمان و با افزایش اعتماد عمومی و آشکار شدن ظرفیت های کریپتوکارنسی در معاملات سریع و بدون محدودیت، قیمت بیت کوین هم افزایش پیدا کرد و امروزه تبدیل به یکی از ارز های قدرتمند جهان شده. بعد از ظهور بیت کوین به عنوان ثمره فناوری بلاکچین و اولین ارز دیجیتال، شرکت ها و تیم ها توسعه فراوانی با الهام گرفتن از موفقیت بیت کوین و پتانسیل های تکنولوژی بلاکچین، اقدام به پیاده سازی طرح ها و ایده ها خودشون در قالب پلتفرم های بلاکچینی با ارز دیجیتال اختصاصی خودشون کردن. امروزه هزاران پلتفرم بلاکچینی و هزاران ارز دیجیتال داریم که هر کدوم برای خودشون هدفی تعیین کردن و چشم انداز خاص خودشونو دارن. ویدیوی فناوری بلاک چین چیست در این زمینه می تونه برای شما مفید باشه.

آینده ارزهای دیجیتال :

ارزهای دیجیتال با عملکرد عجیب و غریبی که در دو سال اخیر از خود به نمایش گذاشته‌اند، موفق شدند جایگاه خود را در سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، آمازون، گوگل، اپل، مایکرو استراتژی، تسلا و… پیدا کنند. اما سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به همین آسانی هم نیست! برای موفقیت در سرمایه‌گذاری لازم است که دید مناسبی نسبت به گذشته بازار و نظر کارشناسان مطرح درباره آینده رمزارزها داشته باشیم. در این مقاله، ابتدا آنچه در سال ۲۰۲۱ بر رمزارزها گذشت را مرور می‌کنیم. سپس قصد داریم آینده ارز دیجیتال و عوامل موثر بر آن مانند قانون‌گذاری، سرمایه‌گذاری‌های نهادی، نقش موسسات، توکن‌های غیرمثلی، دیفای و… بررسی کنیم. اگر علاقه دارید درباره آینده ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین و اتریوم تا پایان ۲۰۲۲ و سال‌های بعد بیشتر بدانید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید!

نتیجه گیری :
در آخر در رابطه با پیش‌بینی ارزش ارز BNB باید گفت که آیندهٔ بسیار پرسودی در انتظار این ارز است. درواقع اگر شما همین حالا اقدام به خرید بی ان بی در یک صرافی معتبر کنید، در یک قدمی موفقیت و کسب سودهای کلان و غیرقابل‌باور قرار خواهید گرفت. البته پیش از خرید این ارز و سرمایه‌گذاری روی آن، لازم است در یک صرافی ایرانی معتبر و مطمئن ثبت‌نام کنید. صرافی والکس یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی است که یک بستر کاملا مطمئن و ایمن را برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و متخصص به ارمغان آورده‌است.


 

لینک های مفید
بالا