ارز دیجیتال

ارز دیجیتال هولو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

1402/08/23 0

در این مقاله قصد داریم در مورد رمز ارزی صحبت کنیم که در چندین ماه اول آغازین پس از عرضه، بیش از ۵۰۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. این ارز دیجیتال با هدف استقلال کاربر در فضای اینترنت ساخته شده است. به عبارتی ارز دیجیتال هولو قصد دارد یک اینترنت متفاوت، طوری که روابط توسط هیچ نهادی کنترل نشود و نحوه توزیع، ذخیره و پردازش اطلاعات بین کاربران تغییر یابد، را روی کار آورد. .هولو نوعی ارز منحصربه‌فرد با یک پلتفرم غیرمتمرکز است. هدف اصلی آن ایجاد یک فضای ذخیره‌سازی می‌باشد که بتواند در همه اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پلتفرم هولو این امکان را برای همه افراد فراهم می‌کند تا بتوانند با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، با این ارز کار کنند و به این ترتیب نیازی به سخت‌افزار یا نرم‌افزار دیگری نداشته باشند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این رمز ارز آشنا شویم.

معرفی هولو

هولو با نماد اختصاری HOT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۷۲.۴۸ میلیون دلار، در رتبه ۱۳۸ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. بالاترین قیمت هولو در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰معادل ۹۰,۴۰۷.۵۴ دلار بوده که همینک %۹۹.۹۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش هولو ۱۷۲.۲۹ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۷۷.۶۲ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن هولو معامله می‌شود، صرافی بایننس با سهم %۲۴.۴۰ از حجم معاملات روزانه است.

بنیانگذاران ارز دیجیتال هولو چه کسانی هستند؟

تاریخچه یک پروژه جزو موضوعاتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. در واقع سرمایه‌گذاران برای درک کارایی و ایده‌آل بودن یک پروژه، ابتدا نگاهی به گذشته آن می‌اندازند. شکی در این نیست که داشتن یک تیم توانا می‌تواند پروژه را در شرایط بحرانی، به شیوه‌ای بهتر مدیریت کرده و آن را از شر نزول‌های کشنده حفظ کند. در رابطه با ارز دیجیتال هولو باید عنوان کنیم که خوشبختانه این پروژه دارای یک تیم توسعه دهنده بسیار حرفه‌ای است که تسلط کاملی بر روی حوزه کاری‌ شان دارند. شبکه هولو چین توسط یک تیم 12 نفره هدایت می‌شود که اغلب آنها برنامه‌نویسان و متخصصان حرفه‌ای این حوزه هستند. آرتور بروک یکی از اعضای کلیدی و بنیان‌گذاران ارز دیجیتال هولو چین است. او جزو متخصصان مطرح در حوزه هوش مصنوعی است که سابقه فعالیت در شرکت‌ های معروفی همچون جنرال موتورز، هیوز، کرایسلر و… را در کارنامه خود دارد. دانش او در این حوزه باعث شده تا فناوری این پروژه بیش‌ازپیش کارآمد و مناسب باشد. دومین عضو این تیم دیوید میسر نام دارد. او اصالتا اهل استرالیا بوده و تخصص بالایی در حوزه توسعه نرم ‌افزار دارد. به همین جهت در طراحی هسته اصلی این پلتفرم نقشی کلیدی را ایفا کرده است. اریک هریس براون سومین بنیانگذار این پروژه است که سابقه بسیار درخشانی در حوزه برنامه‌ نویسی دارد. به گونه ‌ای زمینه فعالیت‌ های او به سال 1988 بر می‌گردد. از آن دوره تاکنون پروژه‌ها و برنامه‌ های مختلفی را به جهان عرضه کرده که همگی آنها معروفیت و موفقیت‌ های چشمگیری را به دست آورده‌اند..

ویژگی‌های مثبت ارز دیجیتال هولو چیست؟

پلتفرم اصلی هولو Holochain نام دارد. در این زنجیره هر گره بر روی زنجیره خود قرار دارد. این شبکه در راستای حل مشکل مقیاس پذیری بلاکچین‌ها گام‌های خوبی برداشته است و‌ باگ اصلی را برطرف کرده است که با آفلاین شدن شبکه داده‌ها از بین برود چون با آفلاین شدن شبکه داده‌ها از بین نمی‌روند. تمام این معاملات به شکل یک پلتفرم حسابداری عمل می‌کنند و تمام داده‌ها در آن ثبت و ذخیره می‌شوند. چیزی شبیه به سیستم حسابداری ترازنامه که هیچ گونه احتکار و اشتباه محاسباتی برای داده‌ها ایجاد نمی‌شود. Holochain در یک Distributed Hash Table یا جدول هش توزیع شده ای را برای تایید داده‌های موجود در هر بلاکچین گره‌ای به کار می‌گیرد. این جدول توسط زنجیره مرکزی Holochain نگهداری می‌شود. توسعه‌دهنده‌ها این مفهوم را با مقایسه  چرخه زندگی موجودات زنده به تصویر کشیده‌اند. جدول هش، داده‌های هر بلاکچین گره‌ای را مانند یک سلول زنده در یک DNA تایید و ذخیره می‌کنند.Holo fuel  یک اعتبار ارز دیجیتال است که قدرت این را دارد که میزبان‌های مشترک در شبکه را پشتیبانی و پردازش کند. در ارز دیجیتال HOT هیچ قانون و شرایط معینی به منزله یک پلتفرم مشخص و ثابت وجود ندارد. در عوض هر عامل برای خود یک پلتفرم خصوصی ایجاد می‌کند و طبق آن پلتفرم فعالیت می‌کند.

معایب شبکه و ارز دیجیتال هولو

•    روند کند توسعه پروژه در مقایسه با رقبا و اهداف آن
•    پذیرش اندک توسط صرافی‌ها و بسترهای معتبر

کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال هولو پشتیبانی می‌کنند کدام است؟

با توجه به اینکه توکن هات HOT یک توکن اتریومی است می‌توان آن را در تمامی کیف پول‌هایی که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند نگهداری کرد. از بهترین این کیف پولها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.
•    کیف پول تراست Trust
•    کیف پول کوینومی Coinomi
•    کیف پول اتمیک Atomic
•    کیف پول متامسک MetaMask
•    کیف پول سخت‌افزاری لجر Ledger

مخاطبان شبکه هولو چه افرادی هستند؟

شبکه و ارز دیجیتال هولو کاربردهای زیادی دارد. همین عامل هم باعث شده تا برای طیف بسیار زیادی از امور مناسب باشد. با این حال اغلب افراد نمی‌دانند که این ارز دیجیتال برای چه پروژه‌هایی مناسب بوده و چه کاربردهایی خواهد داشت. ما در ادامه طیف مختلفی از جامعه هدف این پروژه را خدمت شما ذکر کرده‌ایم تا بهتر دلیل نفوذ و محبوبیت آن را درک کنید.
•    اینترنت اشیا
•    ریزشبکه‌های هوشمند
•    پشتیبان‌گیری ابری
•    پایگاه‌های داده
•    شبکه‌های اجتماعی
•    زنجیره‌های تأمین
•    سیستم‌های انتقال پیام امن
•    هویت دیجیتال

 

نتیجه گیری

همه ی مردم در پایان تمام جست و جو ها و مقالات می خواهند که به این سوال اصلی پاسخ دهند که بتوانند بر روی ارز دیجیتال محبوب خود سرمایه گذاری کنند و یا اینکه از میان صدها ارز دیجیتال بتوانند ارز دیجیتال کاربردی تر ، بهتر و با ارزش تر را شناسایی کنند و معاملات و مبادلات خود را در همین بستر ها انجام دهند.این پلتفرم، یک پلتفرم حسابداری دو منظوره می باشد بر اساس این پلتفرم نوعی مشروعیت مفهوم برای این ارز از دید کاربران وجود دارد. با توجه به این که آینده این ارزهای دیجیتال هنوز هم نامعلوم است پس ما توصیه میکنیم که اگر قصد سرمایه گذاری های بلند مدت را دارید حتما با بررسی های دقیق تری سعی کنید تا بر روی ارزهایی برنامه ریزی کنید که هدف هایی محکم و تعیین شده برای آینده این ارزها مثل ارز دیجیتال هولو وجود داشته باشد.


 

لینک های مفید
بالا