ارز دیجیتال

معاملات فیوچرز(اتی) بیت کوین چگونه انجام میشود

1403/03/21 0

قراردادهای آتی نوعی قرارداد مشتقه هستند که دو طرف را موظف می کند یک دارایی یا معادل نقدی را با قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ آتی مبادله کنند. زمانی که سرمایه گذاران قراردادهای آتی بیت کوین را خرید و فروش می کنند، در مورد قیمت آتی بیت کوین گمانه زنی می کنند. در اصل، دو طرف شرط می‌بندند: یکی معتقد است قیمت بیت‌کوین در آینده افزایش می‌یابد و دیگری شرط می‌بندد که قیمت بیت‌کوین کاهش می‌یابد. شخصی که اشتباه می کند به طرف مقابل تسویه نقدی می پردازد. قراردادهای آتی مختلفی برای ارزها، شاخص های سهام و کالاها وجود دارد. کمیسیون معاملات آتی کالا (CTFC) کل بازار معاملات آتی را تنظیم می کند و این آژانس بیت کوین را یک کالا می داند، بنابراین معاملات آتی بیت کوین، معاملات آتی کالا هستند.

چگونه معاملات آتی بیت کوین را انجام دهیم

از آنجایی که هر قرارداد آتی بیت کوین نشان دهنده 5 بیت کوین است، اهرم ذاتی در بازار آتی بیت کوین وجود دارد. معامله گران معاملات آتی بیت کوین اغلب از این اهرم برای گمانه زنی در مورد نوسانات کوتاه مدت در بازار استفاده می کنند تا در تلاش برای ایجاد بازده بزرگ در سرمایه گذاری های اولیه نسبتاً کوچک باشند. در عین حال، قراردادهای آتی نیز می تواند راه موثری برای کاهش ریسک باشد. یک سرمایه‌گذار با سرمایه‌گذاری بزرگ بیت‌کوین می‌تواند تعداد کمی از قراردادهای آتی بیت‌کوین را بفروشد تا در برابر سقوط در بازار بیت‌کوین یک بیمه نامه ببندد. بابی اونگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری و یکی از بنیانگذاران CoinGecko، می گوید معاملات آتی بیت کوین می تواند برای سرمایه گذاران کوتاه مدت و بلندمدت مفید باشد. اونگ می گوید: «با توجه به ماهیت بی ثبات بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال، معامله گران کوتاه مدت ممکن است از معاملات آتی بیت کوین برای بدست آوردن سودهای بزرگ در طول جهش های کوتاه مدت افزایش نوسانات استفاده کنند. سرمایه گذاران بلندمدت نیز ممکن است از استفاده از قراردادهای آتی بیت کوین برای اهداف سفته بازی یا پوشش ریسک سود ببرند.

آیا معاملات آتی بیت کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

درست مانند خود بازار ارزهای دیجیتال، در مورد معاملات آتی بیت کوین، چندین مزایا و معایب برای سرمایه گذاران وجود دارد. قراردادهای آتی می توانند انعطاف پذیری، اهرم و پتانسیل کاهش ریسک از طریق پوشش ریسک را برای سرمایه گذاران فراهم کنند. اما اهرم می تواند یک شمشیر دولبه برای سرمایه گذاران باشد و ضرر معاملات آتی می تواند به سرعت افزایش یابد اگر بازار چرخش بدی داشته باشد. علاوه بر این، معامله‌گران آتی بیت‌کوین در معرض تماس‌های مارجین قرار می‌گیرند که اگر نتوانند حداقل مارجین مورد نیاز را در حساب‌های خود حفظ کنند، می‌تواند باعث انحلال اجباری موقعیت‌های آنها در بدترین زمان ممکن شود. معامله گران آتی بیت کوین نیز مشمول کارمزد مبادلاتی هستند که می تواند بر سود معاملات تأثیر بگذارد. رایان کالن، مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه کالن سیوفی، می گوید معاملات آتی بیت کوین می تواند ابزار مفیدی برای معامله گران ارزهای دیجیتال باشد. با این حال، بسیار مهم است که معامله گران به طور کامل ریسک های موجود را درک کرده و مدیریت کنند. او می‌گوید: «از آنجایی که بیت‌کوین نسبتاً بی‌ثبات است و معاملات آتی این توانایی را به شما می‌دهد که موقعیت بزرگ‌تری کسب کنید، می‌توانید از نوسانات کوتاه‌مدت در بازار استفاده کنید. اما او به سرمایه گذاران هشدار می دهد که بازار آتی بیت کوین به شدت سفته بازی است. آتی به شما این امکان را می دهد که مقدار زیادی اهرم را به دست آورید که به این معنی است که می توانید به موقعیتی بزرگ دست پیدا کنید که در نهایت ارزش بسیار کمی دارد یا هیچ ارزشی ندارد.

نتیجه گیری

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و سایر نهادهای تنظیم کننده در رویکرد خود به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بسیار محتاطانه عمل کرده اند. SEC هنوز یک ETF بیت کوین را تایید نکرده است که مستقیماً در این ارز دیجیتال برای فهرست شدن در یک صرافی بزرگ ایالات متحده سرمایه گذاری می کند. با این وجود، SEC در سال 2021 زمانی که اولین ETF معاملات آتی بیت کوین، ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) را برای معامله در بورس نیویورک تصویب کرد، تاریخ ساز شد. صندوق BITO و سایر ETFهای آتی بیت کوین به جای سرمایه گذاری مستقیم در بیت کوین، در سبدی متنوع از قراردادهای آتی بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. اریک اندرسون، تحلیلگر ارشد تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در Global X ETFs، می‌گوید ETFهای آتی ارز دیجیتال دارای چند مزیت هستند که در بالا به انها اشاره شده است.
 

لینک های مفید
بالا