ارز دیجیتال

سئو چقدر اهمیت دارد؟

1402/08/08 0

بارهای بار در تمامی مقاله هایی که در سئو ایران برایتان منتشر کرده ایم عنوان کرده ایم که سئو چیست؟ از تکنیک ها و روش هایی که می توانید در وب سایت خود اجرا کرده تا یک وب سایت موفق داشته باشید هم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار داده ایم. سئو در حقیقت همان بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد که به وب سایت شما کمک می کند تا در نتایج جستجو در گوگل یک جایگاه و رتبه مناسبی را بدست آورید و بتوانید ترافیک وب سایت خود را افزایش داده و کسب و کار آنلاین خود را بیشتر از قبل رونق دهید. هرچه جایگاه و رتبه ای که در گوگل بدست می آورید بهتر باشد بدون شک میزان کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند نیز بیشتر خواهد بود و نتیجه آن نیز جذب مشتری بیشتر می شود.

اهیمت سئو در چیست؟

کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنند و دستیابی به رتبه برتر در رتبه بندی موتورهای جستجو به جستجوگران این سیگنال را می دهد که سایت شما یک منبع معتبر است. هرچه رتبه بالاتری در صفحات نتایج داشته باشید، کلیک و ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد می شود. سئو همچنین تجربه کاربری را بهبود می بخشد و این امر باعث می شود که مشتریان دوباره خریدار شوند.

اهمیت سئو زیاد است، زیرا نتایج جستجو را عادلانه نگه می دارد. این امر توانایی دستکاری این نتایج را تا آنجا که ممکن است کاهش می دهد، به طوری که سایتهایی که برای در نتایج برتر هستند، شایسته حضور در آنجا هستند.

سئو مقرون به صرفه است. صنایعی که رقابت بالایی دارند، مبالغ زیادی را برای ترافیک پولی وب سایت هزینه می کنند. اما اگر با بودجه محدود کار می کنید، سئو یک راه عالی برای جلب بازدیدکنندگان واجد شرایط به سایت شما بدون پرداخت مستقیم هزینه آن است.

بدون سئو، نمی توان گفت چگونه می توانیم وب سایت ها، مشاغل یا اطلاعاتی را که روزانه به دنبال آن هستیم پیدا کنیم. اساساً سئو مهم است؛ زیرا تضمین می کند که افراد معمولی برای یافتن اطلاعات یا محصولات مورد نظر خود مجبور نیستند بیش از چند ثانیه جستجو کنند. این یک نوع "نظم طبیعی" آنلاین ایجاد می کند که بدون سئو از بین می رود.

علاوه بر این، بسیاری از بازاریابان متوجه می شوند که سئو برای کار آنها بسیار مهم است. این نمودار نشان می دهد که 50 درصد از بازاریابان معتقدند سئو موثرترین استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

همانطور که می بینید، اهمیت سئو بسیار بالا است و بدون آن، شما حتی ممکن است پول زیادی برای سایر فعالیت های بازاریابی هزینه کنید!

بهترین هاست برای سئو سایت چیست ؟

اگر به دنبال بهینه سازی اصولی سایت خود برای موتور های جستجو هستید، باید از هاست سئو (SEO Hosting ) استفاده کنید. در سئو سایت، استفاده از یک منبع برای تمامی لینک های موجود در سایت مناسب نیست و برای ارتقا رتبه سایت باید از لینک های متنوع ( موضوعات مختلف ) از وب سایت های گوناگون استفاده شود.

از این رو توصیه می شود که هاست سئو استفاده کنید. هاست سئو کاملا هماهنگ با الگوریتم موتور های جستجو طراحی شده است و اخلالی در کار سایت شما ایجاد نمی کند. هاست سئو مناسب ترین گزینه برای سئو یا بهینه سازی سایت ها می باشد. این هاست به معنای میزبانی چند وب سایت با دامنه های گوناگون است.

بنابراین با استفاده از این هاست به نظر می رسد که لینک های متفاوتی از وب سایت ها برداشته شده است. استفاده از این هاست به شما کمک می کند تا بدون مشخص بودن منبع لینک ها، از محتوای های مختلف به سایت خود لینک دهید. این مسئله در افزایش رتبه سایت شما بسیار موثر است. برای آشنایی بیشتر با سئو، مزایای آن می توانید به بخش آموزش رایا مارکتینگ مراجعه کنید.

چه رابطه‌ای بین سئو و محتوا وجود دارد؟

همانطور که تایر بدون موتور، به هیچ دردی نمی‌خورد، محتوای بدون سئو هم در دنیای مارکتینگ دیجیتال فایده‌ای ندارد. و همانطور که موتور بدون تایر دردی از شما دوا نمی‌کند، سئوی بدون محتوا هم فقط وقت شما و کاربرتان را تلف می‌کند.

آیا سئو با سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال همخوانی دارد؟

در واقع سئو نباید به‌تنهایی عمل کند. بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو تنها یکی از ابزارهای قدرتمند برای رشد سود کسب‌وکار است. سئو نباید نادیده گرفته شود و باید در کنار سایر ابزارهای موجود در بازاریابی دیجیتال پیاده‌سازی شده و یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع ایجاد کند.

جمع بندی:

در مطلب امروز برایتان از اهمیت سئو صحبت کردیم و به چند مورد ابتدایی که می توانید در وب سایت خود آن ها را اجرا کنید تا بتوانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید اشاره کرده ایم. بنابراین اگر تازه به کسب و کار اینترنتی و آنلاین روی آورده اید بهتر است بدانید که برای موفقیت در بازار کسب و کار اینترنتی باید وب سایت قوی و شناخته شده ای داشته باشید تا بتوانید برای خود مشتری های وفادار بسیاری را جذب نمایید و این کار را می توانید با سئو کردن سایت خود انجام دهید شاید در نگاه اول این کار چندان مورد نیاز نباشد اما با گذشت زمان شاهد تغییراتی که در میزان ورودی های سایت خود و مشتریانتان ایجاد می شود خواهید بود.

لینک های مفید
بالا