ارز دیجیتال

چگونه در اینستاگرام محتوا تولید کنیم؟

1402/08/11 0

آشنایی با اصول تولید محتوا در اینستاگرام کلید موفقیت در این شبکهٔ اجتماعی است. اگر اینستاگرام را همین حالا باز کنید و به اکسپلور سر بزنید، با پیج‌ها، بلاگرها و فروشگاه‌های اینستاگرامی زیادی مواجه می‌شوید. هر کدام از آن‌ها با هدفی متفاوت، محتواهای مختلفی منتشر می‌کنند تا بتوانند جایگاه خوبی میان مشتریان کسب کنند. یکی به‌دنبال فروش محصولات و کسب درآمد است و دیگری با تولید محتواهای ویدیویی آموزشی، سعی می‌کند به یک بلاگر معروف تبدیل شود. در این مقاله، قرار است مراحل تولید محتوا در این پلتفرم جذاب را با شما در میان بگذاریم و سپس چند ایده برای تولید محتوا را هم با شما در میان بگذاریم؛ بنابراین تا انتهای مقاله با همراه باشید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

اگر این سؤال را از دوستان و اطرافیانتان بپرسید، احتمالاً با یک جملهٔ ساده مثل «پست بگذارید و فعال باشید.»، جواب شما را می‌دهند.

اما این تمام ماجرا نیست! شما باید برای تهیه و انتشار محتوا برنامه داشته باشید، مخاطب خود را بشناسید و چیزی را ارائه کنید که او نیاز دارد. در واقع، شما برای اینکه از این شبکهٔ اجتماعی بهره ببرید، باید با اصول بازاریابی محتوا در اینستاگرام آشنا باشید.

حالا که فهمیدید تولید محتوا فقط به معنای گذاشتن پست و استوری بی‌هدف نیست، بیایید اصول و مراحل تولید محتوا در این پلتفرم را با یکدیگر بررسی کنیم.

هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

هر کسی می‌تواند در اینستاگرام، محتوا تولید کند و ممکن است مسیر متفاوتی را هم برود، اما هدف همه یک چیز است:

دیده‌شدن و کسب درآمد

(البته یک سری هم هستند که برای دل خودشان صفحه‌ای باز می‌کنند و در آن فعال‌اند)

اما یک کسب‌وکار معمولاً یا می‌خواهد میزان آگاهی برندش را بالا ببرد و یا می‌خواهد از طریق اینستاگرام به فروش برسد.

یک شخص معمولی هم، یا به بلاگر شدن علاقه دارد یا می‌خواهد با تولید محتوای آموزشی یا سرگرم‌کننده، تعداد فالوورهای پیجش را بالا ببرد و از طریق دریافت تبلیغات درآمد کسب کند.

البته شما می‌توانید خلاق باشید و اگر ایده جدیدی در ذهن‌تان است، همان را عملی کنید.

فرقی ندارد هدف‌تان چیست، مهم این است که هدف خود را خوب بشناسید، چون هر قدم دیگری که قرار است بردارید به همین نقطه برمی‌گردد.

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

به این موضوع فکر کنید که هر روز چه مقدار از زمان خود را در اینستاگرام می‌گذرانید؟ چه محتوایی شما را جذب خود می‌کند؟ استراتژی تولید محتوا و فروش کدام کسب و کار را در اینستاگرام می‌پسندید؟ پس آموزش تولید محتوای رایگان بسیار مهم است.

وقتی به عنوان یک کاربر و نه صاحب یک کسب و کار یا برند شخصی به این توجه کنید، متوجه می‌شوید که افراد زیادی در اینستاگرام وجود دارند که با تولید محتوای خوب می‌توان آن‌ها را تشویق به فالو کردن یک صفحه کرد.

واضح است که هر چقدر محتوای یک صفحه جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، تعامل فالوورها بیشتر شده و بیشتر دیده می‌شود. در این صورت هنگامی که یک کاربر جدید محتوای پست‌ها، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما را می‌بیند، ترغیب به فالو کردن صفحه‌تان می‌شود.

جذب مخاطب باارزشی که در نهایت با پرسونای برند شما همراستا باشد، یک ارزش‌آفرینی دو طرفه خواهد بود. چرا که کاربران زیادی می‌توانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آن‌ها باتوجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده می‌کنند.

اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته ساختمان همین بستر تبادل ارزش را ایجاد کند، به یک منبع مهم برای بازاریابی محتوایی تبدیل شده است.

محتوایی که برای اینستاگرام تولید می‌کنید باید به شکلی باشد که پرارزش‌ترین المان‌های تعامل یعنی کامنت و شِیر را برای شما داشته باشد. درباره المان‌های تعامل در اینستاگرام و روش حساب کردن آن، پست «فرمول درست محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام» را بخوانید.

مسیر جذب مخاطب را بشناسید

برای موفق شدن در تولید محتوا اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را مشخص و سپس مخاطب خود را بشناسید تا در نهایت بتوانید برند خود را به درستی معرفی کنید.  تولید محتوا و تعامل بیشتر با مخاطبان آن‌ها را در نهایت به مشتریان همیشگی تبدیل ‌می‌کند.

همچنین باید رقبای خود را بررسی کرده تا ببینید چطور می‌توان با الهام گرفتن از محتواهای دیگران و بدون کپی برداری از آن‌ها،  ایده‌های خود را عملی کنیم. نکته قابل توجه اینجاست که با شناخت رقبا و فعالیت‌های آنان متوجه می‌شویم که چه فعالیت‌هایی هست که تا به حال انجام نشده و می‌تواند برگ برنده ما در تولید محتوا و جلب توجه مخاطبان باشد.

 برای تولید محتوا برنامه‌ریزی کنید

هیچ‌ کاری بدون برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود. اگر یک هفته پست بگذارید و دو هفته هیچ موضوعی برای پست‌ گذاشتن نداشته باشید و صفحه را به حال خودش رها کنید، نمی‌توانید یک پیج اینستاگرامی موفق داشته باشید.

این مسئله برای فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت بیشتری دارد. برای افزایش فروش و معرفی خودتان به مشتری‌ها، باید طبق روند مشخصی محتوا تولید کنید. در تقویم محتوای اینستاگرام، تاریخ‌های انتشار محتوا، نوع محتوای هر پست، استوری و کپشن را مشخص کنید.

جمع بندی:

بعضی از کسب‌وکارها تصور می‌کنند که اینستاگرام به آموزش نیاز ندارد و فقط با گذاشتن پست‌ و استوری می‌توانند به موفقیت برسند. در حالی‌ که اینستاگرام هم به آموزش نیاز دارد و حتی دوره‌های آموزشی مختلفی برای آن طراحی شده است.

برای اینکه بتوانید در این پلتفرم مخاطب خودتان را پیدا کنید، محصولاتتان را بفروشید و صدای برندتان را به گوش مردم برسانید، باید اصول تولید محتوا در اینستاگرام  را یاد بگیرید. ما در این مقاله، سعی کردیم شما را با مراحل تولید محتوا در این پلتفرم و ایده‌های مختلف آشنا کنیم. مقاله‌های دیگر بلاگ یکتانت هم به شما در این مسیر کمک می‌کنند تا فالوور، لایک و کامنت بیشتری بگیرید.

لینک های مفید
بالا