ارز دیجیتال

اهمیت بالا بودن سرعت لود صفحه وب سایت در سئو وبسایت چقدر است؟

1402/08/14 0

وقتی کمپین های بازاریابی دیجیتال راه اندازی می شوند، یکی از مواردی که دارندگان وب سایت خیلی برای بهبود آن تلاش می کنند، ظاهر وب سایت شان است. اما در کنار آن، یک چیز دیگر هم که هست که دارندگان وب سایت باید به آن توجه کنند و آن هم اهمیت سرعت وب سایت در سئو است. بگذارید واضح تر برایتان توضیح دهم: مهم نیست که رتبه ی سایت شما چقدر بالاست یا دیزاین سایت شما چقدر جذاب است، اگر بازدید کننده ها برای لود شدن سایت شما خیلی معطل شوند، علاقه ی خود را از دست خواهند داد.
سرعت لود صفحات وب سایت، سرعت لود محتوای سایت را تعیین می کند. و تاثیر مهم و دیگر آن بر روی سئو است. بنابراین، اگر می خواهید پتانسیل کامل را از وب سایتتان داشته باشید باید روی سرعت وب سایتتان هم کار کنید. این کار به نفع سایت شما خواهد بود چون رتبه سایت را افزایش می دهد و افزایش رتبه هم برای شما سود آور است.

سرعت سایت باید چقدر باشد

باید بگوییم که گوگل برای سایت‌های خیلی سریع برتری خاصی قائل نیست. شاید برایتان سوال شود که چرا؟ اگر توجه کنید ما حد وسطی میان سریع یا کند بودن سرعت سایت نداریم. یعنی اگر وب‌سایت شما خیلی سریع باشد، گوگل آن را سریع محسوب می‌کند و اگر خیلی کند باشد آن را کند محسوب می‌کند. پس صدم ثانیه‌ها تفاوت چندانی برای گوگل ندارد و همه وب‌مسترها از اهمیت سرعت سایت روی رتبه و سئو آن مطلع هستند. پس نباید بیش از اندازه برای سرعت سایت خود وسواس به خرج دهید.

اهمیت سرعت سایت در میزان فروش

امروزه رقابت زیادی میان سایت‌های فروشگاهی است و کاربران به دنبال بهترین سایت‌ها برای خرید یا فروش کالاهایشان هستند. سرعت سایت، در کنار بقیه عوامل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. طراحی سایت بهینه کار دشواری است و نیاز به مهارت‌های خاص خود دارد. به‌عنوان مثال اگر داده‌های سایت شما به کندی بارگذاری شوند، به احتمال زیاد کاربر خسته خواهد شد و از سایت خارج می‌شود. این مسئله باعث کاهش سئو سایت شما خواهد شد. چند صدم ثانیه تاثیری بر سئوی سایت شما ندارد، اما در مقدار فروش کالاهای سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. این روند باعث بهتر شدن تجربه کاربری و همین طور جلب اعتماد کاربران نسبت به شما می‌شود. حتی اگر هنوز معتقد هستید که سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر سئو و ورودی‌های سایت شما ندارد؛ به‌زودی متوجه خواهید شد که بهبود هر روزه سرعت آن قطعا می‌تواند تاثیر غیرمستقیمی بر بهتر شدن کسب‌وکار شما بگذارد.
شرکت Walmart یکی از سریع‌ترین وب‌سایت‌ها در زمینه خرده فروشی است. با این‌که این وب‌سایت جزء سریع‌ترین‌های رده خود بود، اما مسولان این شرکت تصمیم گرفتند که بازهم سرعت وب‌سایت را افزایش دهند و نتیجه این کار حیرت‌انگیز بود. در قبال هر صد میلی ثانیه تقریبا یک درصد افزایش درآمد داشتند. این اتفاق نشان داد که تغییر سرعت در حد چند صدم ثانیه‌ هم می‌تواند بر سایت و کسب درآمد ما تاثیر گذار باشد.

تاثیر سرعت در ثبت صفحات توسط گوگل

می‌دانید که گوگل توسط ربات‌هایش صفحات مختلف سایت شما را بررسی می‌کند. پس سرعت سایت شما برروی ایندکس محتوا توسط ربات‌ها تاثیر دارد. یعنی هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، سرعت بررسی صفحات مختلف سایتتان بیشتر می‌شود. در نتیجه هرچه سرعت سایت شما کمتر باشد، امکان دارد که گوگل نتواند به برخی از صفحات دسترسی داشته باشد. این مسئله در طولانی مدت به سایت شما آسیب خواهد رساند. مخصوصا برای سایت‌های بزرگ مسئله سرعت بیشتر اهمیت دارد. چرا که دارای صفحات بیشتری هستند.

روش های کاهش زمان لود سایت

برای کاهش سرعت لود سایت و بالا بردن سئو از طریق آن روش‌های مختلفی برای کاهش زمان بارگذاری و سرعت لود سایت وجود دارد. در زیر به برخی از روش های موثر در کاهش سرعت سایت میپردازیم:

روش های کاهش زمان لود سایت

• انتخاب یک سرویس میزبانی با عملکرد بهینه
انتخاب سرویس میزبانی مناسب برای وب سایت شما نقش مهمی در بهبود عملکرد آن و سرعت صفحه دارد.
• بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر
تصاویر نقش مهمی در بهبود ظاهر صفحات وب و افزایش کیفیت محتوا دارند. اما تصاویر بزرگ همچنین می‌توانند زمان بارگذاری را افزایش دهند. بنابراین، بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر را انجام داده و از فرمت‌های مناسب و اندازه‌های بهینه برای تصاویر استفاده کنید.
• کاهش تغییر مسیرها
تعداد زیادی از تغییر مسیرها در وب سایت شما میتواند باعث افزایش زمان لود سایت شما شود. هر بار که صفحه به جای دیگری هدایت می‌شود، فرآیند درخواست و پاسخ HTTP طولانی می‌شود. بنابراین، سعی کنید تغییر مسیرها را به حداقل برسانید و بهینه سازی مناسبی را در این زمینه انجام دهید.
• فعال‌سازی کش مرورگر
از کش مرورگر به عنوان یک روش دیگر برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات استفاده کنید. این تکنیک به مرورگر اجازه می‌دهد اطلاعات مختلفی از جمله فایل‌های استایل، تصاویر و فایل‌های جاوا اسکریپت را ذخیره کند، بنابراین نیازی به بارگذاری مجدد کل صفحه هر بار که کاربر از آن بازدید می‌کند نیست.
• کاهش حجم فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت و HTML
بهینه‌سازی نحوه بارگذاری فایل‌های شما می‌تواند بهبود سرعت بارگذاری صفحات را به همراه داشته باشد. برای این منظور، می‌توانید کدهای CSS، جاوا اسکریپت و HTML خود را کوچک‌تر کنید.
• بهره‌گیری از شبکه تحویل محتوا (CDN)

جمع بندی:

شبکه توزیع محتوا (CDN)، یک شبکه از سرورها است که می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحات کمک کند. این کار با هاست کردن و ارائه نسخه‌هایی از محتوای ثابت سایت شما از سرورهای مستقر در سراسر جهان انجام می‌شود. با استفاده از CDN، محتوای سایت شما به صورت موازی از سرورهای نزدیکتر به مکان فیزیکی بازدیدکننده بارگیری می‌شود، که بهبود قابل توجهی در سرعت و عملکرد سایت شما ایجاد می‌کند.

حجم بالای تصاویر، یکی از علل اصلی کند شدن وب‌سایت است. به همین دلیل، اهمیت استفاده از تصاویر در سایز و حجم مناسب موضوعی است که نیاز به اهمیت دو چندان سئو می‌شود. گرچه سرعت صفحه در سئو، مسئله ای بسیار حائز اهمیت است، بنابراین حتما هر از مدتی سرعت سایت خود را بررسی کنید و آن را افزایش دهید. اما باید بدانید که عواملی مانند کیفیت محتوا، جلوتر از سرعت صفحه قرار دارند.
 

لینک های مفید
بالا