ارز دیجیتال

آیا بیت کوین گزینه مناسب برای معاملات و سرمایه گذاری است؟

1403/02/11 0

در این مقاله قصد داریم تا کمی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و اینکه  آیا بیت کوین بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار های مالی به حساب می آید؟ گفتگو خواهیم کرد. همچنین در مورد دلایل پیشرفت و جهش مالی یکباره ارز دیجیتال بیت کوین صحبت خواهیم کرد. به طور کلی بیت کوین یک ارز ارزشمند و پرکاربرد به حساب می آید و بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال دارایی های خود را برروی بیت کوین سرمایه گذاری میکنند و به عقیده آن ها این ارز، پادشاه تمامی ارزهای دیجیتال در جهان است. در این مقاله با اشاره بر این عناوین و موضوعات به دلایل رونق مالی سریع این ارز قدرتمند خواهیم پرداخت.

بیت کوین

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی ارز الکترونیکی میباشد که توسط آن می‌توان به هر نقطه از جهان پول ارسال کرد یا از آن برای خرید محصولات و سرویس ها استفاده کنید. بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های دیگر، خطوطی از رمزهای رایانه‌ای محسوب میشوند که ارزش پولی دارند (آموزش ارز دیجیتال). این رمز با رایانه های قدرتمند و مصرف انرژی برق بسیار بالا ایجاد می شود. به کریپتوکارنسی‌ها، ارز دیجیتال هم میگویند. این ارزها، شکلی از پول‌های دیجیتالی هستند که با عملیات ریاضی پیچیده خلق می‌شوند. احتمالا بپرسید که معنی کریپتو در واژه کریپتوکارنسی یعنی چه و از کجا می‌آید. این کلمه از کریپتوگرافی گرفته شده است، رمزنگاری(Crytography به فرآیندی می گویند که از یک سوبه تأمین امنیت برنامه (Appilication) و همچنین اطمینان از امن بودن مخاطبان و نوعی محافظت از آن به شمار میرود.

 

ویژگی های بیت کوین در بازارهای مالی

بیت کوین یک پول میباشد، بیت کوین ارز دیجیتال است، بیت کوین به طور کلی پشتوانه ای ندارد، بیت کوین قابلیت جعل کردن ندارد و به عنوان یک ابزار قابل اعتماد برای سرمایه گذاری میباشد.

بیت کوین

هدف بیت کوین چیست؟

به صورت کلی هدف پیدایش بیت کوین انتقال و یا ذخیره امن پول میباشد. از این رو آن را می‌توان یک مجموعه پرداخت و بانکداری دیجیتال امن شناخت. بیت کوین در حقیقت کنترل واقعی پول را به دست خود مردم داده و با واژه عبور ویژه‌ای که کلید شخصی نام دارد، فقط مالکین این کلیدها میتوانند به خرج و انتقال بیت کوین‌ها بپردازند. از طرفی دیگر پول‌های دیجیتال همیشه با یک چالش بزرگ روبرو شده‌اند که «دوبار خرج کردن» نام دارد. این مشکل در پول های کاغذی و پول‌های فیزیکی وجود ندارد، برای نمونه شما نمی‌توانید پولی را که در قبال خرید یک لپ تاپ خرج کرده‌اید، دوباره برای خرید یک محصول دیگر استفاده کنید. ولی در جهان دیجیتال که هر چیز را با یک کلیک آسان می‌توان با خرج کردن مکرر آن، مانع شد. اگر پول دیجیتال مثل یک فایل باشد، می‌توانید آن را در دو محل خارجی خرج کنید و فروشندگان این مسئله را به دست آورند، خریدهایتان را به انجام برسانید. به این خاطر هم تا قبل از حضور ارزهای دیجیتال همیشه یک موسسه مرکزی برای بررسی موجودی‌های آن وجود دارد تا مانع این اتفاق شود. ولی با ظهور این ارز دیجیتال وجود یک سازمان مرکزی از بین برداشته شد و تحلیل تراکنش‌ها توسط همه اعضای مجموعه انجام می‌شود. بنابراین هدف اصلی و مهم بیت کوین، حل چالش دوبار خرج بدون اعتماد به فرد دیگری میباشد.

بیت کوین

سخن پایانی:
در این قسمت در تلاش بودیم تا بهترین، مهمترین و اساسی ترین نکات مربوط به بیت کوین و ویژگی ها و کاربرد های آن را به شما شرح دهیم، علاوه برآن به هدف و نوع عملکرد بیت کوین پرداختیم و گفیتیم که هدف این ارز، از میان برداشتن تراکنش های دشوار و پرهزینه بانک ها و سایر نهادهای مالی نسبت به تبادلات ارز و نقل و انتقالات همتا به همتا میباشد و شما با این ارز قادر هستید عملیات انتقال پول (برون مرزی و درون مرزی) بدون مراجعه به بانک ها یا سازمان های مالی، انجام دهید.

 

لینک های مفید
بالا