ارز دیجیتال

4 نکته اصلی برای تولید محتوای موبایل

1403/01/26 0

واکنش‌پذیر، موبایل‌پسند و بهینه‌سازی برای موبایل عباراتی هستند که برای تولید محتوا همه ما در چند سال گذشته مکرراً شنیده‌ایم. در نظر گرفتن الزامات تلفن همراه قطعا مهم تر از همیشه است. اما در واقع محتوای سازگار با موبایل چیست؟ در این مقاله، ما دقیقاً بررسی خواهیم کرد که تولید محتوای موبایل، با کیفیت بالا چگونه است. ما در ادامه 4 دستورالعمل را جمع آوری کرده ایم که می توانید آنها را دنبال کنید تا مطمئن شوید محتوای تلفن همراه شما بهترین است. اساساً، هر سایتی که تست سازگاری تلفن همراه گوگل را قبول نکرده باشد، در نتایج جستجوی تلفن همراه رتبه خوبی نخواهد داشت. گوگل هدف از به روز رسانی خود را با گرافیک زیر خلاصه کرده است که در ادامه به ان میپردازیم با ما همراه شوید.

1.    اصلاح محتوای دسکتاپ با استانداردهای موبایل را متوقف کنید

بسیاری از بازاریابان با در نظر گرفتن رایانه‌های رومیزی محتوا تولید می‌کنند، سپس آن را تغییر میدهند برای نسخه موبایل و در نتیجه کار بیشتر و سخت تر میشود. به جای اینکار میتوانید تولید محتوای موبایل را نیز ایجاد کنید. با این حال، ما نمی گوییم که باید به طور کامل از محتوای فرمت شده دسکتاپ به نفع یک استراتژی فقط برای موبایل اجتناب کنید. بهترین نتایج را با حفظ یک استراتژی بازاریابی متنوع که مانند همیشه از همه کانال ها (با موفقیت آزمایش شده) استخراج می کند، خواهید دید. با این حال، در این چارچوب تنوع، ممکن است با رویکردهای مختلف موفقیت کم و بیش پیدا کنید. از جمله محبوب ترین ها عبارتند از:
•    تعیین محتوای خاص برای موبایل و محتوای خاص برای دسکتاپ
•    تولید محتوای غیر استاندارد و غیر مرتبط با محتوای سایت
•    تغییر همان قسمت از محتوا بر اساس دستگاه بیننده (تغییر نسخه دسکتاپ به موبایل بدون تغییر محتوا)
مهم نیست که شما انتخاب کنید یا نه، نکته اصلی در اینجا این است که ما از نقطه ای که موبایل می تواند در اولویت دوم باقی بماند بسیار گذشته است.

2.    در نوشتن تیتر ها خلاق باشید

بر کسی پوشیده نیست که سرفصل‌ها برای مدت طولانی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تولید محتوا بوده‌اند (و همیشه خواهند بود). مهم نیست که قسمت اعظم قطعه شما چقدر عالی است. یک تیتر خسته کننده یا نا مربوط به معنای یک بیننده کمتر است. کاربران با حجم بی پایانی از اطلاعات روبرو هستند و تیترها تنها راهی است که می توانند تعیین کنند که آیا محتوای شما قبل از کلیک کردن ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر. در دنیای موبایل، سرفصل ها اهمیت بیشتری دارند. عملکرد موبایل اجازه می دهد تا فاصله توجه کمتری نسبت به رایانه های رومیزی داشته باشد. یک تیتر اغلب تمام چیزی است که کاربر تلفن همراه قبل از تصمیم به خواندن یا بازگشت به SERP ها می بیند، زیرا صفحه نمایش های تلفن همراه دارای چنین املاک و مستغلات کمی برای کار کردن هستند.

تولید محتوای موبایل

3.    ساختار محتوای موبایل را متفاوت تر کنید

این دوباره به فضای محدود موجود در تلفن همراه مربوط می شود. اگر عنوان خود را درست دریافت کرده اید، باید آن را با محتوای قدرتمند دنبال کنید. چند خط اول متن باید مختصر و جلب توجه باشد. اگر رویکرد اول تصویر را انتخاب می کنید، آن را رنگارنگ، جذاب و مرتبط با بقیه مقاله کنید. کاربران تلفن همراه لزوماً کمتر از کاربران دسکتاپ مطالعه نمی‌کنند، بلکه آن را متفاوت می‌خوانند. به عنوان مثال، بلوک های بزرگ متن را در نظر بگیرید. خواندن آنها حتی در رایانه رومیزی خسته کننده است، اما در صفحه نمایش های کوچک تلفن همراه به خصوص دلهره آور و غیرقابل دسترس به نظر می رسند. بهترین محتوای تلفن همراه به اندازه محتوای دسکتاپ غنی و جذاب است اما در قالبی قابل هضم تر و فوراً لذت بخش نمایش داده می شود.

4.    موبایل پسند یا بهینه سازی برای تولید محتوای موبایل چیست

بازاریابان و طراحان به سادگی اطمینان حاصل می کنند که یک قطعه محتوا در همه اندازه های صفحه نمایش خوب به نظر می رسد. اخیراً، بازاریابان متوجه شده‌اند که این رویکرد به محتوای تلفن همراه باید بازنگری شود. در حالی که پاسخگویی به وضوح مهم است، بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که به محتوای واقعاً با کیفیت تلفن همراه کمک می کنند. کاربران موبایل چگونه محتوا را مصرف می کنند؟ چگونه با آن تعامل دارند؟ اولین نگاه آنها به صفحه موبایل در مقایسه با صفحه کامپیوتر به کجا می رود؟ همه اینها سوالاتی هستند که باید هنگام ارائه استراتژی محتوای موبایل از خود بپرسید. البته، مهم است که تمام جعبه‌های سازگار با موبایل Google را بررسی کنید. اما، به همان اندازه مهم است که محتوای تلفن همراه خود را مطابق با ترجیحات بینندگان بهینه کنید. تولید محتوای موبایل با کیفیت بالا به این نیست که چه چیزی (یا چقدر) می نویسید، بلکه به نحوه نوشتن آن بستگی ندارد.
نتیجه
ما در این مقاله در مورد تولید محتوای موبایل و دسکتاپ توضیحات مختصر و مفیدی را توضیح دادیم و 4 نکته اصلی برای ایجاد تولید محتوای جدید برای نسخه موبایل را شرح دادیم. تولید محتوای موبایل را جدی بگیرید! دستگاه‌های تلفن همراهی که ما حمل می‌کنیم پتانسیل گسترده‌ای فراتر از قابلیت‌های متعدد خود دارند. آنها به عنوان ابزارهای عملی و مقرون به صرفه برای تولید محتوا عمل می کنند و به شما امکان می دهند درآمد خوبی ایجاد کنید. با لمس خلاقیت و برنامه های ایجاد محتوای را یاد بگیرید، می توانید به اهداف خود برسید و کسب و کار خود را رونق دهید.
 

لینک های مفید
بالا