ارز دیجیتال

نگاه کلی و راهنمایی در مورد فاکتور های سئو یوتیوب

1402/08/10 0

کانالی در یوتیوب دارید و ویدئوهای مشخصی را در ارتباط با مسائل مختلف در آن بارگذاری می کنید، باید بدانید که شما تنها کسی نیستید که در آن حوزه به خصوص فعالیت می کند. افراد بسیار هستند که ویدئوهای خود را در رابطه با موضوعات بهداشتی، آرایشی، مسافرت، خدمات اجتماعی و اساسا هر  موضوعی که در یوتیوب جست و جو می شود، منتشر می کنند. کاربران با سرچ در یوتیوب لیستی از کانال های مختلف را مشاهده می کنند که ویدئوهایی با تمرکز بر این موضوع دارند. اما چه چیزی باعث می شود که شما هنگام سرچ در یوتیوب بعضی از این کانال ها را در ابتدا و برخی دیگر را در انتهای لیست مشاهده کنید؟ سئو یوتیوب!
یوتیوب به عنوان دومین موتور جست و جو گر مجبوب در میان کاربران اینترنت، قواعد و قوانین خاصی را برای نشان دادن محتواهای ویدئویی به کاربرانش دارد. به این ترتیب درست مثل قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل، برای دیده شدن در نتایج برتر یوتیوب هم باید محتواهای ویدئویی را سئو کرد. برای آموزش سئو یوتیوب با ما در این مطلب همراه باشید.

چک لیست سئو یوتیوب:

همانطور که سئو سایت دارای چک لیست مشخصی برای هر بخش است، سئو یوتیوب نیز دارای چک لیست است. با رعایت این چک لیست به صفحه اصلی یوتیوب خواهید رسید.

این چک لیست پارامترهای کمتری داشته و به همین دلیل می‌توانید راحت‌تر آن را پیاده سازی کنید:

1.    انتخاب کلمات کلیدی مطابق نیاز کاربر
2.    آوردن کلمه کلیدی در نام فایل ویدئو
3.    بهینه سازی توضیحات ویدئو
4.    هشتگ گذاری
5.    دسته بندی کردن تمامی ویدئوها
6.    سفارشی سازی تصویر شاخص ویدئو
7.    فعال کردن ترجمه خودکار
8.    استراتژی افزایش نرخ کلیک
9.    استفاده از صفحات پایانی یا end screens
10.    استفاده از کارت‌های یوتیوب

بهترین ابزارهای تحلیل سئو یوتیوب:

در این بخش تعدادی از مهم‌ترین ابزارهای سئو یوتیوب را معرفی خواهیم کرد:

YouTube Analytics:

مهم‌ترین و بهترین ابزار برای رسیدن به صفحه اصلی youtube، YouTube Analytics می‌باشد. این ابزار مخصوص یوتیوب بوده و به شما اعلام می‌کند ویدئوهایتان در چه جایگاهی بوده و چه مشکلاتی دارند.

vidIQ:

این یک افزونه مرورگر است که آمار ویدئوهای شما و همچنین ویدئوهای رقیبانتان را ارائه داده و اجازه مقایسه به شما می‌دهد.

Google Keyword Planner:

این ابزار بهترین گزینه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب بوده و در سئو سایت نیز از آن استفاده می‌شود.

بهینه‌سازی و سئوی ویدیوها در کانال یوتیوب:

برای اینکه بخواهید ویدئوهای بهینه‌ای در یوتیوب داشته باشید باید به تمامی فاکتورهایی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، دقت داشته باشید. در واقع این مانند نوشتن یک مقاله برای سایت بوده و نیاز است به همان دقت روی آن کار کنید.
آشنایی با قوانین یوتیوب الزامی بوده و نباید ویدئو شما با این قوانین مغایرت داشته باشد. مهم‎‌ترین موضوع در رابطه با محتوا ویدئو بوده و همانطور که قبلا هم روی این نکته تاکید کردیم، باید تلاش کنید تا این ویدئو بتواند تمامی نیازهای کاربر را پاسخ بدهد.

کیوورد ریسرچ ویدئوها:

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که یکی از فاکتورهای سئو یوتیوب این است که با روش جست و جو کاربر آشنایی داشته باشید. برای این کار باید فرآیند کیوورد ریسرچ را برای تمامی ویدئوهای خود انجام دهید.
ابتدا باید لیست بلندبالایی از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال پیشنهادات یوتیوب می‌تواند کمک کند.
در قدم دوم باید این لیست را کوتاه کرده و مرتبط‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. در آخر نیز باید سختی و آسانی این کلمات را با استفاده از ابزارهای مختلف بررسی کرده و انتخاب نهایی را انجام دهید.

تگ‌ها:

تگ‌ها در یوتیوب به پراهمیتیِ عنوان و توضیحات نیستند، امّا به نوبه‌ی خود می‌توانند به سئوی یوتیوب کمک کنند.
• از کلیدواژه‌های اصلی به عنوان تگ ویدئو استفاده کنید.
• چند عبارت ترکیبی که شامل کلیدواژه‌ی اصلی هستند را انتخاب کنید. (از قابلیت پیشنهاد خودکار یوتیوب کمک بگیرید)
• چند مورد تگ از موضوعات فرعی که ویدیو پوشش می‌دهد را قرار دهید.
• از به‌کاربردن تگ‌هایی که رقیبانتان به کار برده‌اند، نترسید. اگر ویدیوی شما با آن ویدیوها تگ مشابه داشته باشد، احتمال دیده‌شدن ویدیوی شما در سایدبار بیشتر می‌شود.

جمع بندی:

 در پایان این راهنما، می توانیم دو کلمه را به عنوان چکیده این مطلب مطرح کنیم: “تجربه کاربری”. فراموش نکنید که تمام تمرکز گوگل و یوتیوب، بر تجربه کاربری است. کاربران هم در صورتی همراه تان خواهند بود که تجربه جذابی از بودن در کانال یوتیوب شما داشته باشند. پس در پیاده سازی هر یک از نکات بالا برای سئو  یوتیوب، همیشه تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید. این را هم دیگر می دانید که پایه طراحی یک تجربه کاربری خوب “محتوا”است و لاغیر.
همین حالا مسیر تولید محتوا برای یوتیوب و سئو کردن ویدئوهایتان را شروع کنید. اگر بتوانید کانال تان را روی غلتک بیندازید، می توانید آن را به یک منبع درامد جدی هم تبدیل کنید.

با استفاده از ترفندهای سئو کانال یوتیوب می توانید در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید و بیشترین ترافیک را داشته باشید و در نتیجه کسب درآمد از یوتیوب برای شما افزایش یابد. 

لینک های مفید
بالا