ارز دیجیتال

الگوریتم دزدان دریایی

1401/12/16 0

یک دریای پهناور را در نظر بگیرید. در این دریا، کشتی‌های مسافربری، باربری، تجاری و... مختلفی روی سطح آب شناورند. هرکدام از این کشتی‌ها برای اینکه بتوانند در حوزه فعالیت خودشان به خوبی عمل کنند، سعی دارند سوخت بیشتر و با کیفیت‌تری به موتور خانه برسانند. اما در این بین، چند کشتی دزد دریایی هم هستند که به جای فعالیت عادی، تصمیم گرفته‌اند که به سوخت بقیه کشتی‌ها دستبرد بزنند و از آن برای ادامه کارشان استفاده کنند. در مثال بالا، دریا همان دنیای وب است. کشتی‌ها سایت‌ها هستند و سوخت آن‌ها برای رقابت، محتوایی است که روی سایتشان قرار می‌دهند. کشتی‌هایی هم که به جای خرید یا تولید سوخت، سوخت کشتی‌های دیگر را می‌دزدند، همان سایت‌های سارق تولید محتوا هستند. حالا یک سازمان نظارت‌کننده روی این دریای پهناور - یعنی گوگل - برای جلوگیری از دزدی و مقابله و با دزدان دریایی، دست به کار می‌شود. نتیجه این دست به کار شدن‌، الگوریتم Pirate یا همان دزد دریایی گوگل است. در این مقاله با ما همراه باشید تا Pirate را بشناسیم و ببینیم که گوگل این بار برای مقابله با خرابکارها دست به چه اقداماتی زده است!

الگوریتم دزدان دریایی :

مطابق اکثر الگوریتم های مهم گوگل که با حرف P شروع می شوند ( مانند پاندا panda ، کبوتر pigeon ، پنگوئن penguin ) اگوریتم دزد دریایی pirate نیز با حرف p شروع می شود و به نظر می رسد انتخاب نام الگوریتمهای گوگل براساس تفکری خاص انجام شده است. البته دزد دریایی در بررسی متن و محتوای نوشتاری کمی شبیه به پاندا عمل می کند. پیشنهاد می کنیم لینک نقش الگوریتم پاندا در رتبه بندی گوگل را برای آشنایی بیشتر مطالعه نمایید. گوگل با راه اندازی الگوریتم دزد دریایی ، تمامی حقوق یک ویدئو ، کلیپ ، مقاله ، صوت با تصویر را متعلق به وب سایت اصلی که آنها را منتشر کرده می داند و درصورت مشاهده کپی برداری غیرقانونی و بدون مجوز ناشر اولیه ، آنها را از نتایج حذف خواهد کرد. در این مقاله دقیقا به شما توضیح می دهیم که دزد دریایی گوگل چگونه محتوای دزدی را شناسایی و جریمه می کند. همچنین نکاتی راجع به روش های جلوگیری از سرقت محتوای سایت را بیان می کنیم. طبق آخرین بروزرسانی الگوریتم دزد دریایی ، می توان با قاطعیت گفت که گوگل وب سایت هایی که قانون حق مالکیت دیجیتال را نقض کرده اند جریمه کرده و افت رتبه خواهد داد. از مهم ترین نکاتی که در الگوریتم pirate به چشم می خورد ، این است که اگر نام فیلم ، تصویر یا نرم افزار خاصی که حق کپی رایت آن طبق dmca تعریف شده باشد را جستجو کنید ، در سمت راست صفحه نتایج لینک وب سایت قانونی برای خرید یا دانلود قرار داده شده است. یکی دیگر از اقداماتی که گوگل با بروزرسانی دزد دریایی انجام داده ، محدود کردن دسترسی به سایت هایی است فیلم ها یا نرم افزارهای رایگان را به کاربران ارائه می دهند.

الگوریتم دزدان دریایی چه سایت هایی را جریمه میکند؟

اساس عملکرد الگوریتم دزدان دریایی شکایاتی است که به گوگل ارائه می‌شود. در صورتی که هیچ گونه شکایتی وجود نداشته باشد، گوگل زمان ارائه محتوا را ملاک قرار می‌دهد. یعنی سایتی که اولین بار یک محتوا را قرار داده سایت اصلی تشخیص داده و سایت‌های بعدی را به عنوان سایت‌های کپی کننده شناسایی می‌کند. در این حالت به سایت اصلی رتبه و رنک بالاتری داده و سایت‌های بعدی را در نتایج پایین‌تری از موتورهای جست و جو قرار می‌دهد.
در حالت دوم زمانی است که الگوریتم دزدان دریایی با شکایت از سایت مواجه می‌شود. در واقع یک سایت از سایت دیگر شکایت کرده که محتوای او را به صورت غیر قانونی برای دانلود منتشر کرده است. در این صورت الگوریتم دزدان دریایی به فاکتورهای مختلف سایت شاکی و متشاکی از جمله میزان ترافیک، دامنه، اعتبار و رتبه‌های مختلف مانند الکسا توجه کرده و متناسب با آن عمل می‌کند. یعنی چه؟ تصور کنید یک سایت ناشناخته از فروشگاه بزرگ و جهانی آمازون شکایت می‌کند. این شکایت معمولا راه به جایی نمی‌برد، زیرا رتبه و جایگاه سایت آمازون در مقایسه با سایت شاکی بسیار بالاتر است.
در صورتی که رتبه سایت‌ها در یک محدوده قرار گرفته و یا تعداد شکایات از یک سایت زیاد باشد، الگوریتم دزدان دریایی با وسواس و دقت مناسب آن را بررسی کرده و سایت متخلف را جریمه می‌کند.
•    سایت‌هایی که تمامی محتوای خود را از یک سایت دیگر می‌گیرند.
•    سایت‌هایی که محتواهای خود را از چندین سایت دیگر کپی می‌کنند.
•    سایت‌هایی که بدون ذکر منبع از منابع دیگران استفاده می‌کنند.

نتیجه گیری :
برای عموم صاحبان وب‌سایت‏ها، به روزرسانی دزد دریایی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اکثر سایت‌هایی که توسط این الگوریتم جریمه می‌شوند‌، سایت‌های دزدان دریایی یا تورنت واقعی هستند و دقیقا می‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند. در واقع این سایت‌ها کاملا عمدی و با هدف استفاده از محتوای دزدی ایجاد می‌شوند. هدف اصلی گوگل با این به روزرسانی، جریمه کردن سایت‌هایی است که عمدا محتوای سرقت شده ارائه می‌دهند. با پایین آوردن رتبه آن‌ها و حذف‌شان از نتایج جستجوی ارگانیک‌، گوگل وظیفه خود را در زمینه پاک نگه داشتن محتوای موجود در اینترنت و عاری از رسانه‌های غیرقانونی انجام می‌دهد.

لینک های مفید
بالا