ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ نزولی میشود یا صعودی

1403/02/30 0

اگر قصد دارید به عنوان یک ماینر فعالیت خود را در دنیای کریپتوکارنسی آغاز کنید احتمالا این سوال که هاوینگ بیت کوین چه تاثیری بر روی قیمت بیت کوین دارد رو به رو شده اید. عموما در هر هاوینگ هم سرمایه گذاران بیت کوینی و هم ماینر هایی که تجهیزات سنگین و عظیمی تهیه کرده اند، نگران کاهش ارزش قیمتی بیت کوین و اتفاقاتی که ممکن است پس از این رویداد رخ بدهد هستند.اتفاقاتی که جز ضرر عاید دیگری برایشان ندارد. و اما این ساخته ها و تصورات تا چه حدی درست هستند؟ آیا هاوینگ روی قیمت بیت کوین تاثیرات منفی میگذارد؟ پاسخ به چنین سوالاتی راهی جز بررسی قیمتی بیت کوین قبل و بعد از هر هاوینگ برای ما باقی نمی‌گذارد. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که بازار ارز دیجیتال به طور کلی تحت تاثیر روند حرکت قیمتی بیت کوین قرار داشته و به هنگامی که هاوینگ های بیت کوین رخ می‌دهد، صعود یا سقوط بازار امری محتمل به نظر می‌رسد؛ چنین امری بر اهمیت هاوینگ‌های بعدی بیت کوین نیز می‌افزاید. با توجه به چنین درجه اهمیتی، ما در این مقاله به بررسی هاوینگ های بیت کوین اختصاص داده‌ایم و اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

منظور از هاوینگ چیست؟

نصف شدن بیت کوین زمانی است که پاداش استخراج بیت کوین به نصف تقسیم می شود. حدود چهار سال طول می کشد تا شبکه بلاک چین 210000 بلاک دیگر را باز کند، استانداردی که توسط سازندگان بلاک چین برای کاهش مداوم نرخ معرفی ارز دیجیتال تنظیم شده است.
اولین پاداش 50 بیت کوین بود. تاریخ های نصف کردن قبلی عبارت بودند از:
28 نوامبر 2012 به 25 بیت کوین رسید
9 جولای 2016، به 12.5 بیت کوین
11 مه 2020، به 6.25 بیت کوین
انتظار می رود نصف بعدی در آوریل 2024 رخ دهد، زمانی که پاداش بلاک به 3.125 BTC کاهش می یابد. تا مارس 2024، حدود 19.65 میلیون بیت کوین در گردش بود که تنها حدود 1.35 میلیون بیت کوین از طریق پاداش استخراج منتشر شد.

اثرات نصف شدن بیت کوین

تورم
یکی از مفاهیم کلیدی پشت نصف کردن پاداش، رسیدگی به نگرانی های تورمی است. تورم کاهش در مقدار کالایی است که مقدار معینی ارز می تواند در هر لحظه خریداری کند. در ایالات متحده، تورم با هزینه خرید یک سبد کالا اندازه گیری می شود. نرخ تورم قابل قبولی وجود دارد که برای یک اقتصاد خوب در نظر گرفته می شود - معمولاً 2٪ - اما این عدد به طور کلی هدفی است که توسط بانک های مرکزی به عنوان یک هدف تعیین می شود تا یک رقم قابل دسترس. نصف کردن بیت کوین برای مقابله با هرگونه اثرات تورمی روی بیت کوین از طریق کاهش مقدار پاداش و حفظ کمبود در نظر گرفته شده است. با این حال، این مکانیسم «محافظت» تورمی از کاربران بیت کوین در برابر اثرات تورمی ارز فیات که باید برای استفاده در اقتصاد به آن تبدیل شود، محافظت نمی کند. سود حاصل از ارزش بازار ممکن است برای سرمایه گذاران محافظت در برابر تورم ایجاد کند، اما برای استفاده مورد نظر ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت اینطور نیست.
تقاضا
از آنجایی که نصف شدن تعداد بیت کوین های جدید معرفی شده را کاهش می دهد، تقاضا برای بیت کوین های جدید به طور کلی افزایش می یابد. این را می توان با نگاه کردن به قیمت بیت کوین پس از هر رویداد نصف شدن قبلی - به طور کلی افزایش یافته است.
سرمایه گذاری
بیت کوین قرار نبود یک سرمایه گذاری باشد. این روش به عنوان یک روش پرداخت معرفی شد که تلاش می کرد نیاز به داشتن آژانس های نظارتی یا اشخاص ثالث درگیر در معاملات را برطرف کند. زمانی که مشخص شد پتانسیل سود وجود دارد، در بین سرمایه گذاران محبوب شد. سرمایه گذاران به فضای دارایی جدید سرازیر شدند و تقاضایی را ایجاد کردند که طراحان ارز دیجیتال ممکن است پیش بینی نکرده باشند. برای سرمایه گذاران، نصف کردن نشان دهنده کاهش عرضه سکه جدید است، اما همچنین نوید افزایش ارزش سرمایه گذاری را در صورت ثابت ماندن اثرات رویداد ارائه می دهد. اما این امر سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را در حوزه گمانه‌زنی قرار می‌دهد، زیرا سرمایه‌گذاری‌هایی که در این ارز دیجیتال انجام می‌دهند، امیدوار به سود هستند.

نتیجه 

ما در این مقاله در مورد هاوینگ بیت کوین و اثرات آن بحث کردیم بیت کوین در مرحله حساسی قرار دارد و همه منتظر تکرار تاریخ هستند. پیش‌بینی‌های مختلفی در مورد قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ و در سیکل بعدی وجود دارد. اگرچه به‌نظر می‌رسد اجماع تحلیلگران عبور از سقف قبلی و ثبت قله‌ جدید است؛ اما نباید از یاد ببریم که هیچ قطعیتی در بازار وجود ندارد. توصیه همیشگی این است که خودتان تحقیق و بررسی انجام دهید، از اخبار و اتفاقات بازار کریپتو مطلع باشید و هرگز سرمایه‌ای که تحمل از دست دادن آن را ندارید، سرمایه‌گذاری نکنید.

لینک های مفید
بالا