ارز دیجیتال

معرفی چند راهکار برای افزایش کیفیت تولید محتوا

1402/08/10 0

شاید جالب باشد بدانید از سال ۲۰۱۸، بیش از ۸۴٪ شرکت‌های به‌نام دنیا از روش‌های بازاریابی محتوا برای توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنند. این موضوع بر اهمیت محتوای خوب بر بالا بردن بازدید سایت و در نتیجه برندینگ و بهبود کسب و کار تاکید می‌کند.
محتوا جز جدایی ناپذیر سئوی سایت است و حتی می‌توان گفت مهم‌ترین بخش در ارتقای رتبه سایت نوشتن محتوای خوب است. برای اینکار، تجزیه و تحلیل روند اخیر بازاریابی در تولید محتوا و آزمایش تکنیک‌ها و ابزارهای جدید ضروری است. شما باید برای به نتیجه رسیدن در تولید محتوا محتوای با کیفیت تری تولید کنید.

محتوای با کیفیت بالا چیست؟

اگر از کارشناسان سئو جواب این سوال را بخواهید پاسخ های متفاوتی را دریافت می کنید یکی از این پاسخ های اشتباه استفاده از طول محتوا برای تعیین کیفیت محتواست.

ولی محتوایی با کیفیت است که در درجه اول ما را به هدف بازاریابی برساند. برای شما ممکن این اهداف در اولویت باشد:

•    افزایش آگاهی از نام تجاری
•    رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو
•    افزایش کلیک.
•    گرفتن سهام اجتماعی
محتوای با کیفیت محتوایی است که شما را به همه یا یکی از اهداف بازاریابی برساند.
ما هرروز با تعداد زیادی از محتویات بمباران می شویم. در هر یک از شبکه های اجتماعی روزانه با میلیون ها محتوا روبرو هستیم. با همه ی اینها هنوز ما به نوشتن محتوای با کیفیت تشویق می شویم. در طول سالها محتوای با کیفیت معانی زیادی داشته است و تکامل یافته است. گوگل محتوایی را دوست دارد که بیش از ۱۰۰۰ کلمه باشد و این محتوا یک محتوای با کیفیت است.

آیا با وجود هزار کلمه موضوع به عنوان یک علامت واقعی از محتوای با کیفیت بالا مخفی می شود؟
البته که اینطور نیست.

چرا به محتوای با کیفیت نیاز داریم؟

شاید برایتان سؤال پیش بیاید که اصلا چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم شما برای اینکه با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید، باید به آنها محتوایی ارائه دهید که از طریق آن بتوانند با محصولات، خدمات و برندتان آشنا شوند.

این امر تنها با تولید محتوای با کیفیت امکان پذیر خواهد بود. دقت داشته باشید این کار فقط با یک تولید محتوای متنی میسر نخواهد شد؛ بلکه انواع محتوا به شرطی که با کیفیت باشد به شما کمک می‌کند. استراتژی تولید محتوا تنها برای کسب و کارها دارای اهمیت نیست؛ بلکه برای رساندن حرفتان به گوش مخاطبانتان نیز باید آن را در قالب یک نوع محتوا به آنها ارائه دهید.
شاید تصور کنید تولید محتوا با گسترش دنیای وب و اینترنت کاری جدید و به روز است. اما باید بگوییم که اصلا اینطور نیست. چرا که تولید محتوا در زمان های خیلی دورتر از آن چیزی که فکرش را هم بکنید وجود داشته است.
در طول تاریخ افراد به کمک تولید محتوا توانسته اند کارهای بسیار بزرگ را انجام دهند. شاید در آن زمان ابزاری مثل اینترنت و سایت به ذهن کسی هم خطور نکرده بود، ولی همیشه راهی برای ایجاد محتوا وجود داشته است. از محتواهای تصویری مانند نقاشی گرفته تا متن‌ها، کتاب‌ها و سخنرانی‌ها که همه این موارد، هر کدام به نوعی محتواهایی بودند که افراد به مخاطبان خود ارائه می‌دادند.
در واقع، با تولید محتوای با کیفیت به ذهن مخاطب وارد خواهید شد و با استمرار آن برندتان را در ذهن آنها ثبت خواهید کرد. پس اگر قصد دارید حرفتان شنیده شود، محصولاتتان دیده شود و برندتان معرفی شود باید تولید محتوا کنید. تولید محتوای با کیفیت در ارتباط با کسب و کار و هدفتان به گونه ای که مخاطب را ترغیب کند شما را دنبال کند.
به روش های زیر می توانید یک محتوای با کیفیت تولید کنید:

1.     محتوای خاص تولید کنید
2.     همیشه روی ایجاد تیترهای قوی تمرکز کنید
3.     محتوای خود را قابل اجرا کنید
4.    یک محتوای خوب قادر به پاسخ دادن است
5.    در ارائه گزارشات و منبع اطلاعاتی خود دقیق باشید
6.    محتوایی ایجاد کنید که موجب تحریک تفکر کاربران شود
7.    با افزودن تصاویر و ویدئو ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنید
8.    محتوای کوتاه و کاربردی بنویسید
9.    به صورت پیوسته وبلاگ یا وب سایت خود را به روز رسانی کنید
10.    آنالیز 

جمع بندی؟

 اگر دوست دارید مخاطبان با وبسایت شما و محتوایی که تولید می کنند بیشتر درگیر شوند باید اصول و قواعد خوانایی متن را در تولید محتوا باکیفیت به دقت رعایت کنید. چون متنی که خوانده نشود هیچ ارزشی ندارد. اگر بتوانید محتوای خود را با این اصول و قواعد به خوبی سازماندهی کنید و به مخاطب برسانید در وهله ی اول باعث ارتباط برقرار کردن مخاطب می شود. مخاطب بیشتر در سایت شما می ماند و شما وقت بیشتری دارید تا او را متقاعد کنید از محصولات و خدمات شما استفاده کنید. در نتیجه نرخ تبدیل شما هم بالا می رود.
این اصول را فراموش نکنید. اجرای این اصول بسیار ساده هستند و اگر در دو یا سه محتوا پیاده سازی کنید برای شما به یک عادت تبدیل می شوند و می توانید بیشتر و بیشتر از آن سود ببرید.

لینک های مفید
بالا