ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتر و علت تمایز آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال

1402/08/23 0

در سال های اخیر به علت مشکلات اقتصادی و تورم افسار گسیخته در کشور و کاهش ارزش پول ملی، بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول و اندوخته خود به انجام کارهایی از جمله خرید طلا، خرید دلار و سرمایه گذاری در بازارهای مالی روی آوردند. به خاطر همین تورم در برهه های مختلف در این سال های اخیر بارها شاهد صف های گسترده مردم در مقابل صرافی ها بوده ایم. بعد از معرفی بیت کوین در سال 2008 و افزایش محبوبیت آن، تعداد زیادی ارز دیجیتال ایجاد شد. یکی از این رمز ارزها،  ارز دیجیتال تتر است. طبق قرارداد اولیه هر توکن تتر ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد. پشتوانه ارز تتر، دلار آمریکا است و به همین دلیل ارزش یک تتر، کاملا با یک دلار آمریکا برابر است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با  تتر بیشتر آشنا شویم. 
مختصری از تاریخچه تتر
  تتر در ژانویه 2012 طراحی شد. در آن زمان وایت پیپر پروژه از این ارز به عنوان مستر کوین یاد کرد. زمانی که این ارز در سال 2014 منتشر شد نام آن به ریِل‌کوین تغییر کرد و در آخر در ژانویه 2015 توسط صرافی بیت‌ فینکس راه اندازی شد. 
اهداف ارز دیجیتال تتر و مزیت های آن
نوسانات شدید در حوزه رمز ارز باعث شده است تا ارزهایی مانند ارز دیجیتال تتر که به خاطر داشتن پشتوانه ای مانند طلا، از یک اعتبار و ثبات قیمتی برخوردار هستند، مورد توجه قرار بگیرند.
استفاده از تتر به عنوان یک ارز رایج
چه در حال مسافرت باشید و چه بخواهید از یک سایت خارجی خریدی انجام دهید به یک ارز با ثبات قیمتی نیاز داریم. ارزی با قیمت پایدار تضمین می کند که ارزش پولی که برای شخصی ارسال می‌کنید تا زمان ارسال و دریافت پول یکسان خواهد بود. این موضوع باعث شده تا معامله گران و سرمایه گذاران به تتر و ثبات آن علاقه و توجه بیشتری نشان دهند.

ترید کردن

به دلیل ثبات قیمتی ارز دیجیتال تتر این ارز بسیار مورد توجه معامله گران در بازارهای مالی مختلف ازجمله فارکس قرار گرفته است. همچنین از مزیت های دیگر آن این است که شما می توانید به راحتی دارای های تتر خود را در بسیاری از صرافی های متمرکز و غیر متمرکز به ارز رایج کشور یعنی ریال تبدیل کنید. همچنین می توانید به جای مراجعه و خرید فیزیکی دلار از صرافی ها که درد سرهای خاص خود را دارد به راحتی و با یک گوشی سرمایه ریالی خود را به تتر تبدیل کرده و مطمئن باشید که حداقل در تورم های آتی کشور ارزش دارایی شما حفظ خواهد شد.
مقبولیت بالای آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال
چون تتر پشتوانه قدرتمندی بنام طلا دارد لذا نسبت به سایر ارزهای دیجیتال به طور گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر، قابل دسترس بودن جزئیات مالی این شرکت به همراه دسترسی به جزئیات هر تراکنش در بلاک چین، باعث شده است تا تمامی معاملات این ارز دیجیتال، شفافیت بالایی داشته باشند. 

قابلیت استفاده در تجارت بین المللی

از سوی دیگر، محبوبیت تتر در بین تجار جهانی نیز قابل چشم پوشی نیست. معمولا در تجارت بین المللی، پرداخت های ارزی با مشکلات زیادی از قبیل سرعت پایین، بالا بودن هزینه‌ های تبدیل ارز و ریسک های ارزی مواجه هستند. با استفاده از تتر، این مشکلات به ساده ترین شکل ممکن قابل برطرف شدن بوده و می‌توان پرداخت های بین المللی را با سرعت و کارایی بیشتری انجام داد.
لیست شدن ارز دیجیتال تتر در اکثر صرافی‌ها
یکی از مزایای تتر گسترش ویروسی آن در دنیا ارزهای دیجیتال است؛ از بزرگترین صرافی‌ها گرفته تا صرافی‌های کوچک محلی. این امر به معامله گران با هر سطحی از تجربه این امکان را می‌دهد تا پس اندازهای خود را در طول چرخه های پر نوسان رونق و رکود از تلاطم و نوسانات حفظ کنند.

انتقال سریع و امن

از دیگر دلایل محبوبیت تتر در مقایسه با سایر استیل کوین ها، می‌توان به انتقال امن و سریع این استیل کوین اشاره کرد. از این رو از تتر به عنوان یک ارز دیجیتال با حجم معاملات بسیار بالا یاد می‌کنند. دلیل این حجم بالا، آن است که معامله گران از تتر به عنوان ارز رایج در مبادلات سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می‌کنند. کاربران به کمک تتر می‌توانند به سرعت و با کمترین هزینه، معاملات خود را در سراسر جهان انجام دهند.
 

نتیجه گیری
از آنجایی که قیمت رمز ازرها پیوسته در حال نوسان است اگر در کشور ایران می خواهید برای این که از تورم جا نمانده و ارزش دارای های خود را حفظ کنید سعی کنید روی ارزهایی نظیر تتر که از یک پشتوانه مطمئن تر و معتبر تری برخوردار هستند سرمایه گذاری کنید تا خدای نکرده علاوه بر تورم، ضرر ناشی از کاهش ارزش ارز خریداری شده را متحمل نگردید.

   

لینک های مفید
بالا