ارز دیجیتال

تفاوت شت کوین ها با میم کوین ها

1403/01/16 0

در این مقاله میخواهیم به تفاوت ها و مزایا های شت کوین و میم کوین بپردازیم با ما همراه باشید. فرق میم کوین و شت کوین این هست  که میم کوین‌ها بر اساس محبوبیت های فرهنگی و جامعه ‌محوری شکل گرفته اند، ولی شت کوین‌ها اغلب فاقد ارزش واقعی و پشتوانه معتبر هستند و ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری دارند. میم‌ کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند، اما به شکل متفاوتی رشد کرده‌اند و نام یک میم در فضای مجازی را دارند. ناگفته نماند که افراد سرشناس و بزرگی مانند ایلان ماسک، و... حمایت های ویژه‌ای نسبت به میم کوین‌ها دارند. و اما شت‌ کوین‌ها نوعی کوین هستند که از تیم توسعه‌دهنده آن‌‌ها اطلاعاتی در دسترس نیست و وایت پیپر هم ندارند. سرمایه گذاری روی شت کوین یکی از بدترین تصمیمات برای یک تریدر می باشد. در ادامه به چند نمونه از تفاوت ها و مزایای این دو کوین میپردازیم.

تفاوت های اصلی شت کوین با میم کوین

شت کوین ها:

•    تاره به بازار امده اند.
•    اطلاعات هویتی معلومی ندارند.
•    روند تغیر قیمت انها ناگهانی است.
•    اهداف خاصی برای پیشرفت را دارا نمیباشند.

میم کوین ها:

•    پشتوانه این کوین سلبریتی ها، تبلیغات و اینفلوئسرها هستند.
•    اهداف خاصی برای پیشرفت دارند.
•    روند افزایش قیمت انها معمولا ناگهانی (پامپ) هست.

میم کوین چیست؟

میم کوین ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال هستند که به صورت رمزنگاری شده راه‌اندازی شدند. اما این نوع رمز ارزها به صورت کاملا اتفاقی توسط یک جوک برای تمسخر سایر ارزها به وجود آمدند و این ارزها به نوعی همان جوک‌ها و تصاویری میباشند که در یک زمان خاص بین تمامی افراد به گردش در می آید. به همین دلیل برخلاف سایر ارزهای دیجیتال هدف خاصی پشت راه‌اندازی میم کوین ها نبود و از کاربرد خاصی نیز برخوردار نیستند.
 در سال‌های اخیر این نوع از ارزهای دیجیتال توانسته‌ اند محبوبیت های بسیار زیادی کسب کنند و ارزش قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال به دست آورند. البته میم کوین ها عرضه محدودی ندارند و تعداد آن‌ها بسیار زیاد است.

شت کوین چیست؟

اصولاً شتکوین برای تحقیر پروژه‌های ارز های دیجیتال به کار می‌رود. در واقع، بسیاری از ارزهای دیجیتالی که شت کوین نامیده می‌شوند، بدون ارائه‌ نوآوری خاصی، بیت کوین را تقلید کرده‌ اند و یا اینکه اصلاً هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند. حتی در بسیاری از مواقع، شت کوین ها با هدف کلاهبرداری از کاربران کریپتو راه‌اندازی می‌شوند. و از آنجایی‌که به ارزها و پروژه‌های بی‌مصرف شت کوین گفته می‌شود، هر فردی با توجه به ذهنیت خود نسبت به یک پروژه، می‌تواند آن ارز را شت کوین بنامد. پس، تشخیص شت کوین بودن یا نبودن یک ارز دیجیتال مسئله‌ای نسبی است و به تشخیص کاربران کریپتو برمی‌گردد.

دلایل محبوبیت میم کوین چیست؟

در سال‌های اخیر میم کوین ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌ اند. و کسانی که این نوع از رمز ارزها خریداری کرده بودند  توانستند سود بسیار زیادی دریافت کنند. به همین دلیل یکی از مسائلی که می‌توان به عنوان دلایل محبوبیت Meme Coin  نام برد حمایت سلبریتی‌ها از این نوع رمز ارزها است.
به طور مثال ایلان ماسک کارآفرین بزرگ و مدیرعامل شرکت تسلا در چند سال گذشته به دوج کوین علاقه‌مند شد و در این مدت حمایت خود را از این رمز ارز دریغ نکرده است. حتی جالب است بدانید چند ماه پیش او عکس سگ دوج کوین را توییت کرد و اعلام کرد شما را با مدیر عامل جدید توییتر آشنا می‌کنم. این شوخی ایلان ماسک بازخوردهای بسیارهای زیادی به همراه داشت و باعث شد که رشد چشم گیری این ارز داشته باشد. در ادامه چند نمونه از میم کوین های محبوب را به شما معرفی میکنیم.

بهترین و محبوب ترین میم کوین ها

اکنون که با مفهوم Meme Coin  و تاریخچه آن آشنا شدید بهتر است با چند نمونه از محبوب ترین میم کوین ها اشنا شوید:
•    فلوکی
•    پپه
•    شیبا اینو
•    بیبی دوج کوین

تفاوت های میم کوین و شت کوین

در سال‌های گذشته با پیشرفت دنیای ارزهای دیجیتال رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند. شت کوین (Shitcoin) یکی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که در چندسال گذشته کار خود را در بازار کریپتوکارنسی آغاز کرد. البته عده‌ای شت کوین را با Meme Coin یکسان می‌دانند.اما بهتر است بدانید این رمز ارزها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که در بالا به مهمترین آها اشاره شده است.
نتبجه گیری
خرید شت کوین یکی از روش‌های خوب برای کسب سود زیاد از بازار کریپتو محسوب می‌شود؛ اما سرمایه‌گذاری روی شت کوین ها با خطرات زیادی نیز همراه است، که به انها اشاره کرده بودیم  بنابراین، در پیدا کردن شت کوین خوب و سرمایه‌گذاری روی آن، باید محتاط باشید و تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام بدهید. مهم‌ترین عامل در افزایش قیمت شت کوین، «جامعه» است. به‌خاطر همین، حتماً به تعداد طرفداران یک شت کوین توجه داشته باشید و بررسی کنید که چه افراد سرشناسی از این پروژه حمایت کرده‌اند. و اما میم کوین‌ها آینده هر میم کوین به توانایی آن در جذب یک جامعه قوی از طرفداران، حفظ اهمیت از نظر فرهنگی، و داشتن نوعی ارزش برای دارندگان آن بستگی دارد.
 

لینک های مفید
بالا