ارز دیجیتال

ویژِگی های یک سئو کار موفق چیست؟

1402/08/08 0

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، بازار مشاغل مرتبط مثل تولید محتوا و یا طراحی سایت و ... هم داغ شده است؛ یکی از تخصص‌هایی که این روزها بسیار مورد نیاز است؛ متخصص سئو است. احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که  سئو چیست؟ یک کارشناس سئو چه وظایفی دارد و تا چه حد می‌تواند در پیشرفت و افزایش رتبه سایت ما موثر باشد؟ اگر به مبحث سئو علاقه‌مندید و یا دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. جای سایت شما در صفحه اول گوگل، همان جایی که تمامی کسب و کارهای برتر در آن قرار دارند، خالی است! اگر دوست دارید که در یک جایگاه خوب برند خود را به همه معرفی کنید، شاید تنها راه استخدام یک سئوکار موفق و حرفه ای باشد که بتواند کسب و کار شما را متحول کند و شما را به صفحه اول گوگل برساند. اگر دوست دارید که بدانید که سئو کار ماهر کیست، چه وظایفی دارد، چگونه باید آن را استخدام کرد و یا اصلا خودتان این سوال را می پرسید که چگونه سئو کار شویم؟، امروز با من همراه باشید.

انواع متخصص سئو:

سئوکارهای کلاه سفید کیست؟

سئوکارهای پاک دست و البته کاربلد در این دسته جا می‌گیرند؛ این دسته از سئو کارها با استفاده از تکنیک‌ها و اصول مورد تایید موتورهای جستجو مثل بهینه‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی آدرس‌ها و .... می‌توانند در بازه زمانی نسبتا طولانی، سایت شما را به رتبه‌های بالای موتورهای جستجو برسانند. 

سئوکارهای کلاه سیاه کیست؟

سئوکارهای کلاه سیاه با استفاده از روش‌های مختلف، سعی در گمراه کردن موتورهای جستجو دارند؛  اگر با استخدام یک سئو کار کلاه سیاه، رتبه سایتتان به یکباره سیر صعودی پیدا کرد یا حتی تبدیل به اولین نتیجه گوگل شد؛ زیاد ذوق زده نشوید چرا که موتورهای جستجو خیلی زود سایت شما را به عنوان اسپم شناسایی می‌کنند بنابراین سایت شما شامل جریمه می‌شوید.

وظایف یک سئوکار خوب و حرفه ای چیست؟

با توجه به اطلاعاتی که تا اینجا در مورد سئوکار کسب کردیم، حال سوال پیش می آید که سئو کار اصلا چه وظایفی دارد و چگونه باعث رشد و بهینه سازی وب سایت می شود؟ از مهم ترین وظایف یک سئو کار می توان موارد زیر را نام برد:
1-محتوای وب سایت را کنترل کرده و کیفیت آن ها افزایش می دهد. علاوه بر آن باید محتوای تکراری را از وب سایت پاک کرد.
2-لیستی از کلمات کلیدی مهم برای تولید محتوای مناسب وب سایت بر اساس کلمه کلیدی تهیه نماید.
3-عناوین و توضیحات متناسب با موضوع مرتبط وب سایت برای محتوای وب سایت ایجاد کند.
4-URL  ها را بهینه سازی و تا حد امکان کوتاه نگه دارد.
5-لینک ها را کنترل کند.
6-لینک سازی داخلی و خارجی برای وب سایت انجام دهد.
7-وب سایت را برای کاربران موبایل بهینه سازی کند.
8-تصاویر وب سایت را بهینه سازی کند.
9-سرعت لود وب سایت را بهبود ببخشد.
10-سرچ کنسول را به خوبی مدیریت کند.
11-گوگل آنالیتیکس را مدیریت کند.

عوامل مهم رتبه‌بندی موتور جستجو:

گوگل از 200 فاکتور در رتبه‌بندی در الگوریتم خود استفاده می‌کند.
شما نیازی به یادگیری همه آن‌ها ندارید…
مهمترین عامل رتبه‌بندی گوگل با این 3 روش اندازه‌گیری می‌شود:
مرتبط بودن
اقتدار
کیفیت

ویژگی های دیگر یک سئو کار خوب:

تجربه کاربری و راحتی کاربر:

یک سئو کار موفق هرگز تجربه کاربری و سادگی را فدای سئو نخواهد کرد. باید دقت کرد که سئو همه چیز نیست، یک سایت برای موفقیت به عوامل زیادی نیاز دارد و راحتی کاربر و سادگی و سهولت کارکرد از مهمترین آنها هستند و هرگز نباید آنها را فدای سئو کرد. درست است که سئو باعث می شود بازدید هدفمند سایت افزایش یابد اما نداشتن تجربه کاربری مناسب و محتوای خوب باعث خواهد شد که نتیجه ای از این افزایش بازدید نگیرید.
تاکید بر روی تولید محتوای مناسب و مفید ویژگی دیگر محتوای سایت است. محتوا علاوه بر اینکه از دید موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد از نظر کاربر هم حائز اهمیت است و محتوای خوب باعث می شود که سایت بتواند بازدیدکنندگان مستقیم و مناسبی را برای خود داشته باشد و افراد بیشتری به طور مستقیم به سایت مراجعه کنند. ایجاد چنین اتفاقی در دراز مدت باعث برندسازی و پیشرفت یک سایت اینترنتی خواهد شد.

بروز بودن و تطابق با روش های روز و الگوریتم های جدید:

سئو کار حرفه ای علاوه بر فعالیت بر روی پارامترهای سئو داخلی و سئو خارجی همواره با تحلیل بازار و در نظر گرفتن الگوریتم های جدید گوگل خود را بروز می کند و با توجه به اینکه سئوی سایت یک رقابت میان شما و رقیبان شما در گوگل است، با تحلیل رقبا و شرایط بازار درخواست ها و

نیازهای کاربران همواره این شرایط در حال تغییر است، زیرا :

الگوریتم های گوگل تغییر می کنند
رقبای شما در حال تغییرند
شرایط بازار و نیازهای مشتری تغییر می کند
نیازمند راهکار نوین در انجام سئو هستیم
بنابراین همواره باید با شرایط فوق آشنایی داشت و خود را بروز کرد.

جمع بندی:

برای یک سئو کار خوب شدن شما نیازمند به انگیزه کافی و تلاش و پشتکار دارید برای هر هدفی که دارید تلاش کنید و تمرین و سعی کنید از تمرین دست برندارید. بنابراین اگر به سئو علاقه‌مندید با کمی تلاش و پشتکار می‌توانید به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید و آینده درخشانی برای خودتان رقم بزنید. در خلاصه باید بگوییم یک سئو کار موفق باید عاشق کار خود باشد ، و هیچگاه از موانع پیش آمده احساس خستگی و کلافگی نکند و سعی داشته باشد که پیاپی در حال چینش یا ساخت مسیری در جهت رسیدن به هدف خود داشته باشد.

لینک های مفید
بالا