ارز دیجیتال

عوامل موثر در خرید و فروش بیت کوین چیست؟

1403/02/04 0

امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال بسیاری از کار های روزمره مان نیز آسان شده است زیرا این پیدیده باعث رونق فرآیند های مالی و غیره شده است. با توسعه تکنولوژی بلاک چین و سودآوری بالای بازار کریپتوکارنسی و رمز ارز های مانند بیت کوین، اشخاص زیادی به معامله گری روی ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین تبدیل شده‌اند. بعضی از این قبیل نیز در حال پیش ‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده هستند تا معامله گری ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را برای وارد شدن به این بازار تعیین کنند. به همین خاطر پیش بینی قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارای اهمیت بالایی هستند. با توجه به همین مورد قصد داریم در این مقاله به بررسی موارد تأثیرگذار بر قیمت ارز های دیجیتال بپردازیم تا توانایی ارزیابی دقیق تری نسبت به روند قیمت داشته باشیم.

بیت کوین

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین و سایر رمز ارز ها کدامند؟

ولی به طور کلی باید درباره افزایش یا کاهش ارزهای دیجیتال هیچ اصل یا عللی وجود نداشته باشد که توانایی قضاوت در این زمینه را ندارد. در سال ۲۰۰۹ اولین کوین تولید شد، قیمت بیت کوین نوسانات بالایی را تجربه کرد و همین نوسانات بیت کوین را می‌توان به عنوان یک شانس خوب برای معامله گری و کسب سود بالا از این بازارها به‌کار برد. معامله گران با بکارگیری از تحلیل تکنیکال (بررسی نمودارهای قیمتی) و تحلیل بنیادی (بررسی شرایط اقتصادی-اجتماعی جامعه)، می‌توانند قیمت بیت کوین را تجزیه و تحلیل و پیش بینی کنند. مواردی که بر روی قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند، موارد اساسی به شمار میروند که در ادامه، موثرترین این موارد را با هم بررسی می‌کنیم. برخی از تحلیلگران با نظریه اینکه تاریخ همیشه تکرار می شود، معتقدند که هاوینگ سبب بالا رفتن قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال می شود و این پدیده سبب پایین آمدن قیمت بیت کوین است. چرا که نصف شدن سبب کاهش فعالیت ماینرها به طور مقطعی می‌شود. به صورت کلی، هیچ قطعیتی یا قولی درباره افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین در اثر پدیده هاوینگ وجود ندارد. یک مورد اساسی و مهم در تعیین قیمت هر ارز دیجیتال، کارآمد و سودآور بودن آن است. اگر شما قادر به استفاده یک کار را ندارید، مثلا، معامله گری یا نقل و انتقال را با آن انجام دهید، آنگاه ارزش خاصی ندارد. برای مثال، سودآوری اتریوم (ETH) به دلیل یک پلتفرم قرارداد هوشمند است و این امر، علت قیمت نسبتاً بالای اتریوم در مقابل سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت ریپل است. از سوی دیگر هر چقدر تعداد پروژه‌های ارزهای دیجیتال که کارایی بالایی در زندگی انسان دارند، به همان اندازه با سرعت بالایی با پذیرش عمومی می ‌تواند مورد استفاده سرمایه گذاران و معامله گران قرار گیرد.

بیت کوین

کدام یک از عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین، مهم تر است؟

هر یک از عناوین موثر بر قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین که در مطالب معرفی شدند، از این مهم هستند و نمی‌توانم هیچ‌کدام را به عنوان اساسی ترین و مفید ترین عامل انتخاب کنیم. در عناوینی ممکن است که چندین مورد با بعضی عوامل اتفاق بی افتند و سبب ایجاد حرکات قیمتی بالا در قیمت شوند. یک معامله گر یا سرمایه گذار حرفه‌ای در این موقعیت فقط به استراتژی‌های خود عمل می‌کند و تسلیم جو و هیجانات بازار نمی‌شود.

بیت کوین

سخن پایانی:

در این مقاله به این پرداختیم که چرا بیت کوین از اهمیت بالایی برخوردار بوده و چرا در خرید و فروش آن یک سری از اصول را باید رعایت کنیم چرا که این موارد در معامله گری یا سرمایه گذاری ما در عرصه بازار های مالی که به رمز ارز ها مانند بیت کوین مربوط می شود، است. واین عواملنقشی مهم و بسزایی در تردینگ یا بهتر بگویم معامله گری ما دارد به شرطی از استراتژی های مورد نیاز در کنار این اصول استفاده کنیم و از آنها غافل نباشیم.

 

 

لینک های مفید
بالا