ارز دیجیتال

اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین چیست؟

1403/02/16 0

امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال بسیاری از کار های روزمره مان نیز آسان شده است زیرا این پیدیده باعث رونق فرآیند های مالی و غیره شده است. با توسعه تکنولوژی بلاک چین و سودآوری بالای بازار کریپتوکارنسی و رمز ارز های مانند بیت کوین، اشخاص زیادی به معامله گری روی ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین تبدیل شده‌اند. بعضی از این قبیل نیز در حال پیش ‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده هستند تا معامله گری ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را برای وارد شدن به این بازار تعیین کنند. اما در این بخش تصمیم داریم تا کمی درمورد عوامل تاثیرگذار یا اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین با شما گفتگو کنیم و اینکه چه عوامل و موضوعاتی از قبیل استخراج بیت کوین میتواند برای محیط زیست مخرب باشد. اگر مایل هستید تا اطلاعات بهتری در این مورد کسب کنید پس ما را تا پایان این مقاله دنیال کنید.

بیت کوین

چرا استخراج رمزارزها به انرژی زیادی نیاز دارد؟

هزینه‌های غیر قابل حد مصرف انرژی به علت ماهیت رقابتی بلاک‌چین‌های اثبات کار میباشد. به جای ذخیره موجودی حساب در یک پایگاه داده مرکزی، تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری شده به وسیله یک شبکه توزیع شده از استخراج کننده‌ها ثبت می‌شود که با پاداش‌های بلوک تشویق می‌شوند. این کامپیوترهای تخصصی مشغول یک مسابقه محاسباتی برای ثبت بلوک‌های تازه هستند که فقط با حل مسئله ها و الگوریتم های رمزنگاری ایجاد می‌شوند و حل مسئله ها نیاز به محاسبات انرژی‌بر زیادی دارد. به گزارش بی بی سی در سال ۲۰۲۱، بیت کوین، هر سال ۱۲۱ تراوات ساعت برق مصرف می‌کند که بالاتر از  مصرف انرژی کل کشور آرژانتین میباشد. همچنین به گفته Digiconomist (سایت تجزیه و تحلیل ارزهای رمزنگاری شده)، مجموعه اتریوم به اندازه کل کشور قطر از قدرت محاسباتی استفاده می‌کند. یکی از اصلی ترین نگرانی‌های دوستداران محیط زیست این است که با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، کاربرد استخراج بیت کوین کمتر شود. در مورد بیت کوین، معماهای ریاضی برای ایجاد بلوک‌ها با بالارفتن قیمت مشکل‌تر می‌شوند، اما می توان عملیاتی تراکنش ثابت باقی می‌ماند. این بدان معنا می باشد که در طول زمان، مجموعه برای پردازش همان تعداد تراکنش، قدرت محاسباتی و انرژی زیادی مصرف خواهد کرد.

 

سایر اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین

علاوه بر مصرف انرژی، استخراج ارز دیجیتال با قدیمی شدن سخت افزار، مقدار معینی ضایعات الکترونیکی را نیز ایجاد می‌کند. این پدیده به ویژه برای مدارهای مجتمع خاص، که برای استخراج بکار گرفته میشوند، صادق است. برخلاف دیگر سخت افزارهای کامپیوتری، این مدارها را نمی‌توان برای هیچ هدف دیگری مورد استفاده مکرر قرار داد که بلافاصله منسوخ می‌شوند. به گفته Digiconomist، مجموعه بیت کوین سالانه بین هشت تا ۱۲ هزار تن زباله الکترونیکی ایجاد می‌کند.

بیت کوین

سخن پایانی:
در این مقاله به این پرداختیم که چرا استخراج بیت کوین ممکن اثرات مخربی برای عوامل زیست محیطی به همراه داشته باشد. و چرا در استخراج بیت کوین بایستی یک سری مسائل را رعایت کنیم چرا که این موارد در پیرامون زندگی ما نیز میتوانند آثار منفی از خود به جای بگذارند.  این عوامل نقشی مهم و بسزایی در استخراج و استفاده درست از بیت کوین و سایر رمزارز ها را در زندگی ما دارد

 

لینک های مفید
بالا