ارز دیجیتال

تغییرات بنیادین در شفافیت تتر (USDT) چیست؟

1403/02/11 0

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد تغییرات بنیادین (اساسی) دربا شما صحبت کنیم و اینکه شفافیت تتر به چه معناست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد، به بررسی آنها خواهیم پرداخت. به طور کلی ارز دیجیتال تتر یا بهتر بگویم استیبل کوین تتر یک نوع رمزارزی است که هدف آن ایجاد پلی میان کاربران یا سرمایه گذاران و معامله گران با سایر ارزهای دیجیتال است. از طرفی ارز دیجیتال تتر با نوسانات بسیار کم معتبرترین و قابل اعتمادترین رمزارز در جهان و دنیای ارزهای دیجیتال محسوب میشود. به ازای هر واحد از تتر یک دلار آمریکا برای آنها ذخیره شده و این قیمت همیشه ثابت بوده است و با نوساناتی بسیار کم در حدود بازه نزدیک یک دلار است.

 

برنامه تتر برای شفافیت تتر چیست؟

طبق بیانیه آردوینو در مصاحبه با بلومبرگ، در بین سایر برنامه‌ها، تتر تصمیم دارد در سال ۲۰۲۴  ذخایر خود را به طور لحظه‌ای منتشر کند. شفاقیت تتر در گواهینامه سه ماهه دوم خود که به وسیله شرکتداری BDO ایتالیا امضا شد، فاش کرد که سود فرآیندی آن از یک میلیارد دلار بالاتر رفته است. این ناشر استیبل کوین همچنین اعلام کرد که بیش از 3.3 میلیارد دلار ذخایر با حدود 72.5 میلیارد دلار قرار گرفتن انتخاب خزانه‌داری در اختیار او است. این مربوط به سرمایه‌گذاری‌های مستقیم سرمایه‌گذاری، قراردادهای بازخرید و واگذاری در صندوق‌های بازار ارز میباشد. همانطور که قبلا گفته شد، یکی از گزارش‌های اصلی اسناد خزانه‌داری ایالات متحده میباشد. مدیر اجرایی پیش از این اعلام کرده بود که ۷۲.۵ میلیارد دلار دلار قرضه خزانه‌داری آمریکا را انباشته کرده است که آن را در جایگاه بیست و دوم در کل جهان می‌رساند. از نظر دارایی‌های خزانه‌داری، این شرکت مانند امارات متحده عربی، مکزیک، استرالیا و اسپانیا جلوتر رفته است.

 شفافیت تتر

چرا قیمت تتر همیشه ثابت است؟

تتر یک استیبل‌کوین میباشد. ارزش یک استیبل‌کوین به دارایی باثباتی مثل برنز، الماس یا دلار آمریکا یا ارز های ثابت دیگر مربوط می‌شود و سعی می‌کند همان ارزش را حفظ کند. به همین علت است که استیبل‌کوین‌ها دارای دیجیتالی با نوسان کم و ارزش‌گذاری ثابت میباشند. در حقیقت ایده اصلی این است که یک Tether بدون توجه به موقعیت بازار همیشه می‌تواند با ۱ دلار پول شود، که شفافیت تتر نیز به شمار میرود.

 

تتر چگونه کار میکند؟

ثبات تتر از ذخایر ارزی آن تلقی می‌شود. این شرکت ادعا دارد که دلار و دیگر دارایی‌هایی را در اختیار دارند که برابر یا بالا تر از تعداد کل USDT در گردش میباشند. شرکت بهعبارت‌دیگر ادعا می‌کند که به ازای هر توکن تتر در گردش، یک دلار را در ذخایر خود محفوظ می دارد. این دلار یا به شکل نقدی است و یا معادل نقدی مثل شبیه‌قرضه کوتاه‌مدت یا اختصاص‌های مدت‌دار را عنوان می‌شود. به همین علت است که تفاوت قیمت تتر و دلار باید نزدیک به صفر باشد. گزارش‌های روزانه گزارش‌های دلاری خود را در ‌سایت رسمی‌اش انتشار می دهد. مشروح سؤالات و مشکلات پیرامون تتر وجود دارد و تحقیقات درباره آتی کالا (CFTC) و دادستان کل نیویورک درباره ذخایر این شرکت، شبهاتی را ایجاد کرده است.

 شفافیت تتر

نتیجه گیری:
 در این مقاله با سعی بر این که اطلاعات موثر و مفیدی که درباره ارز دیجیتال تتر از جمله شفافیت تتر به شما ارائه دادیم، همچنین سعی کردیم تا آنچه که شما در جستجوی آن هستید، به سرنخ های جالبی برسید. همانطور که اشاره کردیم که هدف تتر ایجاد پلی میان افراد و ارزهای دیجیتال است و همچنین تتر دارای ویژگی های منحصر به فرد و مهمی است که باعث شده نظر کاربران، سرمایه گذاران و معامله گران را به خود جلب کند. همچنین تتر یکی از مهم ترین و حتی ارزشمند ترین رمزارز های عصر الکترونیک و بازارهای مالی به شمار میرود.  

 

 
 

 

 

لینک های مفید
بالا