ارز دیجیتال

اصول مهم در تحلیل تکنیکال چیست؟

1403/02/05 0

در این مقاله هدف ما این است که شمارا با چند اصول تحلیل تکنیکال آشنا کنیم و اینکه چه موارد و عناوینی را باید در تحلیل تکنیکال آنها را رعایت کنید، صحبت خواهیم کرد. تحلیل تکنیکال دانشی برای پیش بینی روند نمودار ها و جدول های قیمت در آینده با بکارگیری اطلاعات گذشته یک بخش (سهم) یا صنعت میباشد. در حقیقت تحلیل تکنیکال بر روی اطلاعات و نقشه‌های یک بازار، الگوها و روندهای قیمتی متمرکز است و آنها را می‌تواند شناسایی کند و با استفاده از این اطلاعات می‌توان مطمئن شد که پیش بینی برای آینده با آنچه ما در بازار دنبال آن هستیم مطابقت داشته باشد. این شیوه، یکی از اساسی ترین راه های تحلیل بازارهای مالی است که در بورس اوراق بهادار، بورس و… تاثیر بسزایی دارد. لطفا مارا تا آخر این مقاله همراهی کنید تا ما اطلاعات مورد نیاز که شما دنبال آن هستید را بطور واضح و شفاف به شما ارائه دهیم.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چه تفاوتی با تحلیل بنیادی دارد؟

به صورت کلی می‌توانیم بگوییم تحلیل بنیادی (فاندامنتال) کمک می‌کند تا ارزش اصلی (ذاتی) یک ورقه بهادار را یافته و با قیمت روز آن را با دیگر نوسانات قیمت مقایسه کنیم، که در مقابل آن، تحلیل تکنیکال بر اساس حرکت تاریخچه قیمت ها، شاخص‌ها و هر چیزی که به قیمت آن مربوط میشود، کمک می‌کند رفتار قیمت آن‌ها را پیش‌بینی و بررسی کنیم. سازمان های حرفه‌ای از تمام شیوه های تحلیل سود می‌برند تا بهترین تصمیم را بگیرند. برای بالا بردن سطح دانش‌ معامله گری خود مهم و ضروری است که هر دو مهارت تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال را با هم داشته باشیم. لذا این کار زمان طولانی مدتی خواهد گرفت. به همین علت خیلی از سرمایه گذار ها و تریدر ها سرمایه گذاری در صندوق ها را  بر میگزینند. برای آشنا شدن با خاصیت های یک صندوق مناسب، می‌توانید مقاله «بهترین سرمایه‌گذاری» را مورد مطالعه خود قرار دهید. خاستگاه تکنیکال به صدها سال قبل بر میگردد. گزارش چند منابع تاریخی این احتمال را میدهند که علم ‌تحلیل تکنیکال برای نخستین دفعه در ژاپن در قرن ۱۸ رونمایی شد. در قرن ۱۹ ‌تحلیل تکنیکال در آمریکا محبوبیت گرفت. در نهایت «چارلز هنری داو» فردی بود که در این عرصه آغاز به فعالیت کرد. اکنون از او به عنوان پدر علم تحلیل تکنیکال نوین یاد میکنند.

تحلیل تکنیکال

سه اصل مهم در تحلیل تکنیکال چیست؟

اصل اول: قیمت ها طبق روند ها حرکت میکنند.
اصل دوم: هر چیزی در قیمت سهام پنهان (نهفته) است.
اصل سوم: تاریخ همه چیز را تکرار میکند.
تاثیر یادگیری تحلیل تکنیکال چیست؟
بازارهای مالی به خصوص بازار بورس و ارزهای دیجیتال، ریسکپذیری خیلی بالایی را بر روی تریدرها و سرمایه گذاران قرار می‌دهند. احتمال عدم وجود روش‌های تحلیلی می‌تواند منجر به اعمال ضرر و زیان های مالی جبران‌ناپذیری به معامله گران یا تریدرها شود. در حقیقت، تحلیل تکنیکال، کلیدی به عنوان که به کمک آن می‌توانید با بررسی واضح تر و شفاف تر به زمان روند بازار و نوسانات قیمت، مناسب برای معامله گری را پیدا کنید و با خیالی راحت به معامله گری خودتان ادامه بدهید. برای بررسی بهتر تحلیل تکنیکال پیشنهاد میکنیم مقاله های زیادی را در این مورد مطالعه کنید.

تحلیل تکنیکال

سخن آخر:
در این مقاله با بررسی اینکه چه اصولی در انجام تحلیل تکنیکال بایستی آنهارا رعایت کنیم و به آنها اهمیت دهیم و اینکه اگر از دانش یکی از آن ها غافل باشیم ممکن است خسارات بزرگی بر سرمایه و دارای خود بزنیم، خسارات یا ضرر و زیان هایی که شاید غیر قابل جبران باشد. بنابراین اگر در بازار های مالی درحال فعالیت هستید و میخواهید اقداماتی براساس نتایج تحلیل تکنیکال انجام دهید باید این نکات نیز را در نظر بگیرید.  

 

لینک های مفید
بالا